O Άλεξ Καραγεώργης, Country Manager της Thinkdigital σε Ελλάδα, Κύπρο και Αλβανία, σκιαγραφεί το κοινό του Skype, αναλύει την επίδοση του Mέσου στην ελληνική αγορά και αποκαλύπτει τις δυνατότητες και τα οφέλη που παρέχει στα brands.

Marketing Week: Πριν από λίγες μέρες η Thinkdigital ανακοίνωσε ότι το Skype θα είναι πια διαθέσιμο προς την εγχώρια διαφημιστική αγορά. Ποιος ήταν ο κυριότερος λόγος που σας οδήγησε στην απόφαση για συνεργασία με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα;

Άλεξ Καραγεώργης: Η επένδυση της Microsoft στο Skype το 2011 ενισχύει την αντίληψη που έχουμε για τη μετάβαση των χρηστών προς έναν νέο τρόπο επικοινωνίας, στον οποίο το instant-messaging, οι κλήσεις φωνής και βίντεο, αλλά και η αποστολή SMS ενοποιούνται σε μια λύση που δεν γνωρίζει περιορισμούς γεωγραφικούς, δικτύου ή πλατφόρμας. Το Skype, ένα από τα μεγαλύτερα love brands παγκοσμίως στον χώρο της τεχνολογίας, συνδυάζει πετυχημένα αυτά τα χαρακτηριστικά. Δεν αποτελεί, λοιπόν, έκπληξη το πόσο ελκυστικό είναι και ως διαφημιστικό Μέσο.

Η ελληνική αγορά, παρά τις δύσκολες συνθήκες και προκλήσεις σε επίπεδο κατανάλωσης και Διαφήμισης, δίνει μηνύματα ωρίμανσης. Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με την υπάρχουσα βάση των χρηστών των Μέσων της Microsoft στην Ελλάδα –αριθμεί περισσότερους από 3 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες για το MSN.GR και πάνω από 2 εκατομμύρια για Messenger και Hotmail– οδήγησαν τη Microsoft στην απόφαση να συμπεριλάβει την Ελλάδα στις πρώτες χώρες της ΝΑ Ευρώπης στις οποίες το Skype γίνεται διαθέσιμο και διαφημιστικά.

Marketing Week: Πόσοι είναι οι Έλληνες που χρησιμοποιούν σε τακτική βάση το Skype;

Άλεξ Καραγεώργης: Το Skype αριθμεί σήμερα περισσότερους από 1,5 εκατομμύριο έλληνες χρήστες, οι οποίοι κάνουν χρήση της υπηρεσίας. Ακόμη πιο εντυπωσιακός είναι ο ραγδαίος ρυθμός ανάπτυξης της βάσης των χρηστών σε παγκόσμιο επίπεδο, ο οποίος ξεπερνά το 40% από χρόνο σε χρόνο.

Ήδη τον Φεβρουάριο αυτού του έτους ξεπεράστηκαν δύο ρεκόρ ταυτόχρονων χρηστών της υπηρεσίας παγκοσμίως: αρχικά οι 32 εκατομμύρια, στις 24 του μήνα, και λίγες ημέρες αργότερα οι 34 εκατομμύρια ταυτόχρονοι χρήστες. Οι αριθμοί αυτοί είναι εντυπωσιακοί, καθώς αντικατοπτρίζουν real-time χρήση και σηματοδοτούν τον βαθμό υιοθέτησης του Μέσου για την καθημερινή επικοινωνία όλο και περισσότερων ανθρώπων.

Marketing Week: Πιστεύετε ότι, λόγω της οικονομικής ύφεσης, θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο οι έλληνες χρήστες του Skype;

Άλεξ Καραγεώργης: To Skype συνδυάζει τρία βασικά χαρακτηριστικά, τα οποία πιστεύω ότι θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τον βαθμό υιοθέτησής του:

  • Ευκολία στη χρήση,
  • Πολλαπλά χαρακτηριστικά: από video calls μέχρι αποστολή SMS και file transfers,
  • Χαμηλό κόστος.

Εκτός από τα παραπάνω, τα επόμενα βήματα περιλαμβάνουν επέκταση της εφαρμογής με δυνατότητες να υποστηρίζει τη σύνδεση μέσω Xbox, Kinect, Windows Mobile και άλλες συσκευές, και θα σημάνουν ακόμη ευρύτερη εξάπλωση και χρήση της εφαρμογής.

Τέλος, ένας ακόμα παράγοντας που θα δούμε να επιδρά πιο έντονα στο κοντινό μέλλον είναι τα νέα αλλά και βελτιωμένα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας που παρέχει πλέον ολοκληρωμένες λύσεις για επιχειρήσεις και χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερους επαγγελματίες για τις καθημερινές επικοινωνίες τους.


Marketing Week: Αν και δεν μου αρέσουν οι γενικεύσεις, πώς θα περιγράφατε τον μέσο χρήστη του Skype στην Ελλάδα;

Άλεξ Καραγεώργης: Είναι δύσκολο να γενικεύσεις για 1,5 εκατομμύριο χρήστες, ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία της Comscore, το μέσο προφίλ χρήστη του Skype είναι οι νεότεροι, ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης και εισοδήματος χρήστες, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση τεχνολογίας. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα σημαντικό καταναλωτικό κοινό.

Marketing Week: Επί της ουσίας, τι σημαίνει για τους έλληνες διαφημιζόμενους η «έλευση» του Skype στη χώρα μας; Ποια είναι τα βασικά οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν εάν επενδύσουν σε αυτό;

Άλεξ Καραγεώργης: Θα συνόψιζα τα πλεονεκτήματα του Skype ως εξής:

  • Σημαντική κάλυψη ενός δυναμικού κοινού καταναλωτών της ελληνικής αγοράς, με περισσότερους από 1,5 εκατομμύριο χρήστες,
  • Στοχευμένη επικοινωνία, βάσει των δημογραφικών στοιχείων του κάθε χρήστη, που μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των καμπανιών των διαφημιζόμενων,
  • Δυνατότητα διαλόγου και απευθείας επικοινωνίας με τους χρήστες με δημιουργικές προτάσεις που ακολουθούν τον τρόπο πλοήγησης του χρήστη και ενσωματώνουν τα χαρακτηριστικά και την αμεσότητα της επικοινωνίας, που είναι χαρακτηριστικά του ίδιου του Μέσου,
  • Μετρήσιμα αποτελέσματα, σε επίπεδο παράδοσης και απόδοσης καμπανιών, αλλά ακόμα και παραδοσιακών marketing metrics, τα οποία καταγράφονται με τη χρήση εργαλείων μέτρησης post campaign effectiveness και υποστηρίζονται στο σύνολο των μέσων της Microsoft και της Thinkdigital.

Marketing Week: Τι επιλογές έχουν, λοιπόν, τα brands που επιθυμούν να διαφημιστούν στο Skype; Ποια είναι τα διαθέσιμα formats;

Άλεξ Καραγεώργης: Είμαστε ακόμη στις πρώτες μέρες της λειτουργίας του Skype στην Ελλάδα. Μέσα στο προσεχές διάστημα θα παρουσιαστούν και στο ελληνικό Skype οι πρώτες διαφημιστικές δυνατότητες για display advertising στην PC-εφαρμογή. Θα δίνουν τη δυνατότητα για engaging, rich media δημιουργικά με video στην κεντρική σελίδα της εφαρμογής. Αυτές οι premium θέσεις θα είναι διαθέσιμες σε λογική ημερήσιων roadblocks (σταθερές θέσεις), διασφαλίζοντας για τους διαφημιζόμενους αποκλειστική προβολή σε καθαρό περιβάλλον στην καρδιά της επικοινωνίας των χρηστών.

Μέχρι το τέλος του έτους, οι διαφημιστικές επιλογές θα εμπλουτιστούν περαιτέρω με δυνατότητες δημογραφικής στόχευσης, καθώς και με διαφημιστικές δυνατότητες κατά τη διάρκεια των κλήσεων μεταξύ των χρηστών, αλλά και στη mobile έκδοση της εφαρμογής, στην κεντρική σελίδα και το chat.


Marketing Week: Υπάρχει, ωστόσο, και το «click to call», σωστά;

Άλεξ Καραγεώργης: Πράγματι. Η συγκεκριμένη λειτουργία παρέχει έναν εύκολο, αποτελεσματικό και με μετρήσιμα αποτελέσματα τρόπο για τους διαφημιζόμενους να χρησιμοποιήσουν το Μέσο, ώστε να επικοινωνήσουν «τηλεφωνικά»» με τους καταναλωτές. Το «click to call» ενσωματώνεται στα δημιουργικά που προβάλλονται στον διαφημιστικό χώρο και εμφανίζεται στους χρήστες σαν ένα κουμπί, το οποίο τους δίνει τη δυνατότητα να καλέσουν δωρεάν τον αριθμό του διαφημιζόμενου.

Με αυτήν τη λειτουργία το Skype φιλοδοξεί να φέρει ακόμη πιο κοντά τους διαφημιζόμενους στους χρήστες, μικραίνοντας τη «διαδρομή» για την άμεση επικοινωνία σε ένα μόλις κλικ.

Marketing Week: Σε αγορές του εξωτερικού η δυνατότητα για διαφημιστική προβολή στο Skype είναι διαθέσιμη εδώ και περίπου έναν χρόνο. Ποια είναι τα συμπεράσματα στα οποία έχετε καταλήξει με βάση την έως τώρα πορεία του Μέσου;

Άλεξ Καραγεώργης: Τα πρώτα σημάδια από τις αγορές στις οποίες είναι διαθέσιμες οι διαφημιστικές υπηρεσίες του Skype είναι πολύ ενθαρρυντικά. Είναι χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις ενδιαφέροντος από διαφημιζόμενους σε χώρες όπως αυτές της Ιταλίας, της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ρωσίας, όπου η αποδοχή του Μέσου είχε ως αποτέλεσμα την πληρότητα σχεδόν κάθε μέρα του μήνα.

Παρατηρούμε, επίσης, ότι οι διαφημιζόμενοι που έχουν αξιοποιήσει το Μέσο είναι από μια πλειάδα διαφορετικών κλάδων: από διαφημιζόμενους από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως οι Fiat, Mercedes, Mini Cooper και BMW, μέχρι retail, τράπεζες, αεροπορικές εταιρείες, τηλεπικοινωνίες, αλλά και brands τεχνολογίας (Sony, Samsung, Intel, Asus, HTC) και ψυχαγωγίας (Disney, Warner Bros, EA).

Όσον αφορά στα αποτελέσματα των διαφημιστικών προϊόντων του Skype, τόσο οι καθαροί διαφημιστικοί χώροι του όσο και η ενσωμάτωση των διαφημιστικών θέσεων στην καρδιά της εφαρμογής δείχνουν να συντελούν σημαντικά σε θετικά κλικ και engagement rates.

Marketing Week: Ας ολοκληρώσουμε με κάτι για τη Thinkdigital: MSN, Facebook και τώρα Skype. Με δεδομένο ότι το online είναι μία από τις αγορές σε ανοδική πορεία, θα μπορούσατε να αρκεστείτε στα κεκτημένα. Όμως, δεν το κάνατε. Θα ήθελα να μου εξηγήσετε το σκεπτικό σας…

Άλεξ Καραγεώργης: Η Thinkdigital ξεκίνησε το 2006, έχοντας ως στόχο να παρέχει υπηρεσίες που επιτρέπουν σε διαφημιστές και διαφημιζόμενους να επικοινωνούν με το κοινό που τους ενδιαφέρει με τον πιο στοχευμένο και αποτελεσματικό τρόπο. Έπειτα από πέντε και πλέον χρόνια, έχουμε δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο τοπικών και διεθνών digital Μέσων στη NA Ευρώπη, με παρουσία σε Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία, Ελλάδα και Κύπρο.

Το Skype αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα love brands παγκοσμίως, γιατί μειώνει τις αποστάσεις φέρνοντας τους ανθρώπους κοντά. Είμαστε ευτυχείς που ένα τέτοιο θετικό brand εντάσσεται στο δίκτυο Μέσων που προσφέρουμε στην αγορά.

Οι προσδοκίες και οι στόχοι μας, λοιπόν, για το Skype είναι αρκετά υψηλοί ως προς τον βαθμό απορρόφησης διαφημιστικών καμπανιών μέσω της καθολικής αποδοχής του Μέσου από τη διαφημιστική αγορά.