Πιο συγκεκριμένα, συνολικά, στο 4μηνο Ιανουαρίου-Απριλίου 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +13,7% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014, αφού ανήλθαν στα 25.071 αυτοκίνητα από 22.046 αντίστοιχα. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, η σημαντική πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών κατά τον Απρίλιο αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς ενοικίαση. Ο Σύνδεσμος σημειώνει επίσης ότι ακόμη και με την πρόοδο των εταιρικών πωλήσεων του περασμένου μηνός, η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο τετράμηνο βρίσκεται -74,8% χαμηλότερα από το μέσο όρο δεκαετίας. Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται σημαντική αύξηση από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, εξαιτίας, μεταξύ άλλων και διεξαγωγής διαγωνισμών. Τέλος, στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους ήταν αυξημένες κατά +7,6% ως προς το αντίστοιχο διάστημα το 2014.

Αύξηση διαφημιστικής δαπάνης το Α’ 4μηνο 2015
Ανάλογη είναι και η εικόνα στο κομμάτι της διαφημιστικής δαπάνης και μάλιστα, όχι μόνο στα επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά και στα 4Χ4. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, το πρώτο 4μηνο του 2015, η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων είναι αυξημένη κατά 32,3% σε σχέση με το αντίστοιχο 4μηνο του 2014. Ανήλθε στα 14.887.671 ευρώ έναντι 11.244.609 ευρώ. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό όμως είναι το ποσοστό αύξησης της δαπάνης στην κατηγορία των αυτοκινήτων 4Χ4, που το ίδιο διάστημα ανήλθε στο +148% σε σχέση με το πρώτο 4μηνο του 2014: Από τα 785.232 ευρώ δαπάνης το διάστημα Ιανουάριος-Απρίλιος 2014, η δαπάνη της κατηγορίας έφτασε στα 1.947.780.

Μάλιστα, η κατηγορία των 4Χ4 εμφανίζει αυξημένη διαφημιστική δαπάνη από το 2013 και έπειτα, όπως φαίνεται στο σχετικό πίνακα. Όσον αφορά στον Απρίλιο δε, η διαφημιστική δαπάνη στο συγκεκριμένο segment εμφανίζεται αυξημένη κατά 156,8%, σε σχέση με τον Απρίλιο του 2014, διαμορφούμενη στα 533.679 ευρώ από 207.784 ευρώ. Ωστόσο, η εικόνα διαφοροποιείται στα επιβατικά αυτοκίνητα, αφού τον περασμένο Απρίλιο η δαπάνη τους ήταν μειωμένη κατά -12% σε σχέση με τη δαπάνη Απριλίου του 2014. Διαμορφώθηκε στα 3.089.261 ευρώ από 3.513.384 ευρώ.

Νέες προκλήσεις από ενδεχόμενες νέες θεσμικές παρεμβάσεις
Παρά την εύθραυστη ανάκαμψη ωστόσο, ο κλάδος του αυτοκινήτου εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπος με σημαντικές προκλήσεις, που προέρχονται κυρίως από την φημολογία περί νέων νομοθετικών παρεμβάσεων της Πολιτείας, σε ζητήματα φορολογίας. Οι πληροφορίες θέλουν την κυβέρνηση να επεξεργάζεται σχέδιο επιβολής νέων, αυξημένων φορολογικών συντελεστών σε αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, ενώ δεν θα πρέπει να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο επιβολής αυξημένων τελών κυκλοφορίας και στα πετρελαιοκίνητα επιβατικά, τα οποία σήμερα ανάλογα του κυβισμού τους, είτε δεν πληρώνουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας, είτε πληρώνουν ένα μικρό ποσό. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει προταθεί η αύξηση κατά +30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα «δίλιτρα» και μεγαλύτερα αυτοκίνητα, με στόχο να αυξηθούν τα σχετικά δημοσιονομικά έσοδα κατά 20 εκατομμύρια ευρώ.

Ο ΣΕΑΑ ωστόσο εκτιμά ότι ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης έχει σχεδόν μηδενική αποτελεσματικότητα, ακόμη και στα σημερινά του επίπεδα, καθώς έχει προκαλέσει αθρόες καταθέσεις πινακίδων, αλλά και εξαγωγές αυτοκινήτων σε τρίτες χώρες, εις βάρος των εσόδων που θα εισέρεαν από τέλη κυκλοφορίας κ.λπ. Πιο συγκεκριμένα, με βάση στοιχεία της ΓΓΔΕ, στις αρχές του τρέχοντος έτους 560.485 αυτοκίνητα βρίσκονταν σε ακινησία, ενώ μόνον την τελευταία τριετία (2012-2014) έχουν εξαχθεί περισσότερα από 55.000 αυτοκίνητα. Όπως αναφέρει ο ΣΕΑΑ, τα συνολικά έσοδα από το φόρο πολυτελούς διαβίωσης το 2014 ανήλθαν σε 91,1 εκατομμύρια ευρώ, όταν τα διαφυγόντα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σε προσωρινή ακινησία ήταν της τάξης των 77 εκατομμυρίων ευρώ και αυτών που εξήχθησαν, της τάξης των 18 εκατομμυρίων ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Έτος Επιβατικά αυτοκίνητα Μεταβολή (%) Τζιπ (4Χ4) Μεταβολή (%)
2012 44.985.268   1.702.213  
2013 32.693.464 -27,3 1.854.076 +8,92
2014 37.596.974 +14,9 2.068.061 +11,5
Ά 4µηνο 2015
(Ά 4µηνο 2014)
14.887.671 (11.244.609) +32,3 1.947.780
(785.232)
+148

Πηγή: Media Services, ποσά σε ευρώ

Ταξινοµήσεις Αυτοκινήτων Απρίλιος 2015 Απρίλιος 2014 Μεταβολή (%)
Καινούργια επιβατικά 7.801 5.444 +43,3
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 594 395 +50,4
Καινούργια λεωφορεία 15 14 +7,1
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50cc) 3.347 2.750 +21,7

Πηγή: Σύνδεσµος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), ΕΛΣΤΑΤ

Ταξινοµήσεις Αυτοκινήτων Ιανουάριος-Απρίλιος 2015 Ιανουάριος-Απρίλιος 2014 Μεταβολή (%)
Καινούργια επιβατικά 25.071 22.046 +13,7
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 2.506 1.553 +61,4
Καινούργια λεωφορεία 38 46 -17,4
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50cc) 9.102 8.458 +7,6

Πηγή: Σύνδεσµος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), ΕΛΣΤΑΤ