Περισσότερα χρήματα σε φαγητό και ποτό δηλώνουν ότι θα δαπανήσουν οι καταναλωτές κατά τη φετινή εορταστική περίοδο, σύμφωνα με διεθνή έρευνα της Kantar, εκτιμώντας ωστόσο ότι τα έξοδά τους για δώρα, είδη σπιτιού, έπιπλα και ταξίδια θα είναι μειωμένα.

Το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων (23%) υποστήριξε ότι αυτές τις γιορτές θα αφιερώσει μεγαλύτερο μέρος του budget του σε τρόφιμα και ποτά σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, με το 17% να περιμένει ότι θα ξοδέψει λιγότερα. Η αύξηση είναι μεγαλύτερη σε νοικοκυριά με παιδιά (31%) σε σύγκριση με νοικοκυριά του ενός ενήλικα (11%). Ως προς τις άλλες κατηγορίες, το ποσοστό των καταναλωτών που αναμένεται να αυξήσει τον προϋπολογισμό του είναι σημαντικά μικρότερο σε σχέση με όσους είπαν ότι θα τον περιορίσουν.

Ενδεικτικά, αναφορικά με την αγορά δώρων, το 16% δήλωσε ότι θα ξοδέψει περισσότερα και το 26% λιγότερα, ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό (39%) που θα μειώσει τα έξοδα σε ταξίδια, το οποίο μάλιστα σε αγορές όπως η Κίνα φτάνει το 69%. Τα ευρήματα αναδεικνύουν την επίδραση της πανδημίας στις στάσεις των καταναλωτών και συνδέονται με τάσεις όπως η άνοδος του e-commerce.

(Πηγή: WARC)