Η διψήφια αύξηση της διαφήμισης λειτουργεί ως αντίδοτο που απαλύνει μερικώς τις βαριές ανησυχίες των καναλιών λόγω της ραγδαίας ανόδου τηλεθέασης του others που «κόβει» κοινό από την ελεύθερη τηλεόραση αλλά και από μείωση των επιδοτήσεων από το ΕΚΟΜΕ. Η θετική πορεία του Απριλίου και του Μαΐου σε ότι αφορά τα διαφημιστικά έσοδα των καναλιών έφεραν αύξηση 12% για το πρώτο πεντάμηνο, ενώ η δυναμική πορεία του Ιουνίου που περιλαμβάνει και τα αυξημένα έσοδα της ΕΡΤ λόγω του Euro, αναμένεται να διαμορφώσει την τελική αύξηση στο 15%. Και ενώ τα στελέχη κάνουν λόγω για «ανέλπιστη» αύξηση της διαφήμισης και κάνουν τον σταυρό τους, παράλληλα, επισημαίνουν ότι ο… κουβάς είναι μεγαλύτερος.

«Προς έκπληξή μας, η δαπάνη ανεβαίνει με διψήφιο ποσοστό αύξησης, ωστόσο, ακόμα και έτσι, δεν διορθώνεται το κεντρικό οικονομικό θέμα, απλά το μπαλώνει», αναφέρει υψηλόβαθμη τηλεοπτική πηγή. Τα πανελλαδικά κανάλια χάνουν από 50 έως 60 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, κάτι που δεν μπορεί να καλυφθεί από την αύξηση της διαφήμισης. «Για να μπορούμε να μιλάμε για ουσιαστική διόρθωση θα έπρεπε να δούμε “έκρηξη” της διαφήμισης με άνοδο άνω του 25%».

Παράλληλα, η μείωση στις επιδοτήσεις το ΕΚΟΜΕ προς τις σειρές των καναλιών παρότι ακόμα δεν έχει προσδιοριστεί με ακρίβεια, εκτιμάται ότι θα φτάσει περίπου στο 50% σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που κάνουν στελέχη καναλιών, η αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης βοηθά στο να καλυφθεί μέρος της απώλειας επιδοτήσεων από το ΕΚΟΜΕ, αλλά δεν φέρνει την ώθηση προς τα μπροστά. Η ανάγκη περικοπής εξόδων παραμένει ενώ ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στα μετόπισθεν των καναλιών είναι ότι πολλά μπάτζετ εκπομπών και σειρών ακόμα δεν έχουν κλείσει, καθώς συνεχίζονται διαπραγματεύσεις μέχρις εσχάτων…