H πανδημία του κορωνοϊού εξακολουθεί να επηρεάζει και τις αγοραστικές και διατροφικές συνήθειες του κοινού, αποκαλύπτει νέα έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), την περίοδο 29-31 Αυγούστου. Δραστικά έχουν επηρεαστεί οι επισκέψεις για αγορές τροφίμων από τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας, καθώς ο μέσος αριθμός εβδομαδιαίων επισκέψεων για αγορές τροφίμων έχει μειωθεί από 13,6 τον Δεκέμβριο του 2019 σε 8,2 τον Αύγουστο του 2020, δηλαδή κατά 40%, αλλά παρουσιάζει αύξηση κατά 35% σε σχέση με τον Απρίλιο, όταν ο μέσος αριθμός επισκέψεων ήταν μόλις 6,1.

Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή καταγράφεται στα Ιχθυοπωλεία και στη Λαϊκή αγορά, όπου οι επισκέψεις έχουν μειωθεί κατά 63% και 60% από τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον Αύγουστο. Τα στοιχεία δείχνουν, ότι υπάρχει μία σαφής ανάκαμψη σε σχέση με την περίοδο του lockdown στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων, αλλά παραμένει αρκετά μακριά από την περίοδο πριν την πανδημία. Επίσης, ένα ποσοστό καταναλωτών, περίπου 5%, επιλέγει συστηματικά τις αγορές από απόσταση και κυρίως μέσω διαδικτύου. Τα χρήματα είναι ο πρώτος παράγοντας επιλογής τροφίμων με 28% και ακολουθεί η ποιότητα με 25%. Παράλληλα, οι δύο παράγοντες υγιεινής-ασφάλειας και άνεσης-ευκολίας, που αναδείχθηκαν λόγω της πανδημίας, παραμένουν υψηλότερα σε σχέση με το παρελθόν.

Συνολικά διαμορφώνεται μία νέα κατάσταση επιλογής τροφίμων, η οποία συνδέεται ξεκάθαρα με την πανδημία, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν στην επίσκεψη τους πρώτα απ’ όλα αυτή την περίοδο τη σχέση ποιότητας τιμής, κάτι που σχετίζεται με την οικονομική ύφεση, αλλά συγχρόνως έχουν πολύ ψηλά την προστασία από τον κορωνοϊό και την ταχύτητα στην επίσκεψη. Τέλος, καταγράφεται αυξημένη τάση παρασκευής και μαγειρικής στο σπίτι, ενώ μείωση καταγράφεται στην εστίαση με την επίσκεψη σε εστιατόριο και ταβέρνα να παραμένει στο -38% και το delivery στο -19%.