Σε διαρκώς αυξανόμενο κίνδυνο εξελίσσεται το «others» για τους πανελλαδικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης που βλέπουν την «πίτα» του διαθέσιμου κοινού να μειώνεται χωρίς να έχουν ακριβή data για τα… άλλα κανάλια που τους «κλέβουν» τηλεθεατές. Το ποσοστό που καταλαμβάνουν τα others (ή rest) στην ημερήσια κατανομή της τηλεθέασης ανήλθε τον Ιανουάριο στο 26,5% στο δυναμικό κοινό ηλικίας 18 έως 54 ετών, αφήνοντας, έτσι, για τα κανάλια ελεύθερης λήψης το 73,5%. Όσο μεγαλώνει η διείσδυση του «others», τόσο φουντώνει το αίτημα για περαιτέρω διερεύνηση του τι ακριβώς περιλαμβάνει το ποσοστό αυτό. Ήδη, γίνεται προσπάθεια να επιμεριστεί το συγκεκριμένο ποσοστό ανάμεσα στις πιθανές εναλλακτικές πηγές κατανάλωσης περιεχομένου.

Με βάση στοιχεία της Nielsen, το σύνολο του others επιμερίζεται κατά προσέγγιση σε επίπεδο εβδομάδας ως εξής: 5,5% τα συνδρομητικά κανάλια, 0,9% τα γνωστά περιφερειακά κανάλια και 16,5% τα άγνωστα, στα οποία περιλαμβάνονται το Netflix, το YouTube, αλλά και περιφερειακά κανάλια που δεν καταγράφονται από την εταιρεία μετρήσεων. Μεγάλο ερωτηματικό για τα πανελλαδικά κανάλια παραμένουν οι επιδόσεις περιφερειακών καναλιών του νομού Αττικής, τα οποία περιλαμβάνονται αθροιστικά μαζί με το Netflix στην υποκατηγορία του others «άγνωστα κανάλια».

Την ίδια στιγμή, στο τραπέζι μπαίνει και το θέμα της ετεροχρονισμένης τηλεθέασης, που παραμένει ακόμα ασαφές πότε θα ενταχθεί στη συνολική μέτρηση της Nielsen, όπως γίνεται σε αρκετές χώρες του εξωτερικού με «παράθυρο» 3 ή 7 ημερών. Το νέο στοιχείο είναι ότι μέσα στο others που τόσο «ενοχλεί» τα ελεύθερα κανάλια, προσμετράται και η ετεροχρονισμένη τηλεθέαση δικών τους προγραμμάτων. Περισσότερα σχετικά με το θέμα, στη στήλη Media Views του Marketing Week που κυκλοφορεί τη Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου.