Οι τάσεις που θα επικρατήσουν το β΄ εξάμηνο του 2020

Το 2020 αποδείχθηκε αναμφίβολα χρονιά ανατροπών τόσο για τους ανθρώπους, όσο και για την οικονομία, με τους επαγγελματίες του marketing να επανεξετάζουν και να αναθεωρούν τις πρακτικές τους, προκειμένου να συντονιστούν με τις νέες συνθήκες και να προσαρμόσουν τα μηνύματά τους σε συμφωνία με τους στόχους των εταιρειών τους, αλλά και με τις αλλαγές στην κοινωνία. 

 

Overload περιεχομένου  

 

Το περιεχόμενο που επικοινωνείται παραμένει το κύριο ζητούμενο, ανεξαρτήτως συνθηκών και καταστάσεων, αναφέρει η Pan Communications. Ωστόσο, η προσαρμογή του τόνου, της έντασης και του θέματός του στις συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία αποτελούν μία από τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι marketers.

Εξάλλου, το 66% των ερωτηθέντων συμφώνησαν, σύμφωνα με έρευνα του Μαΐου, ότι η διαφάνεια των μηνυμάτων και η επικοινωνία τους από ειδικούς προσθέτουν στο κλίμα εμπιστοσύνης που δημιουργείται συνολικά απέναντι στα brands. Επιπλέον, οι καταναλωτές ζητούν από τις εταιρείες περισσότερο personalized περιεχόμενο και μεγαλύτερο βαθμό ευαισθησίας ως προς τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες τους. 

 

Κρίσιμοι παράγοντες η αυθεντικότητα και το advocacy 

 

Μία από τις πιο ουσιαστικές προσαρμογές που μπορούν κάνουν οι επαγγελματίες του marketing, το β΄ εξάμηνο του έτους, είναι να θέσουν την αυθεντικότητα στον πυρήνα της στρατηγικής τους. Και αυτό, διότι, με την απουσία in-person εκδηλώσεων και φυσικής αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές, θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα νέο επίπεδο εξατομίκευσης και να εμπνεύσουν σε αυτούς έναν νέο σκοπό.

Καλός τρόπος προς τον στόχο αυτό είναι το advocacy, δηλαδή η αξιοποίηση των απόψεων των πελατών και των εργαζομένων των brands στην εκάστοτε στρατηγική marketing, ώστε να επιτευχθεί η πιστότητα των καταναλωτών σε αυτά. Άλλωστε, είναι 16 φορές πιο συχνό για τον καταναλωτή να δεχθεί θετικά το μήνυμα από κάποιον που γνωρίζει, παρά από το ίδιο το brand, αναφέρει το Advocacy eBook. 

 

Τα data χάνουν την «πρωτοκαθεδρία» τους 

 

Και ενώ κάτι τέτοιο φαινόταν μέχρι πρότινος σχεδόν ουτοπικό, σύμφωνα με την Pan Communications, τα data φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους, καθώς οι αποφάσεις των τμημάτων marketing δεν θα βασίζονται πλέον αποκλειστικά σε αυτά. Αναμενόμενο ίσως, από τη στιγμή που, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι marketers στρέφονται στη διαφάνεια και την ενσυναίσθηση. Μάλιστα, σχεδόν 20% των επαγγελματιών marketing που συμμετείχαν στο 2020 Content Fitness Report, απάντησαν ότι το Data & Analytics δεν θα είναι το ισχυρό τους «όπλο» για το β΄ εξάμηνο.

(Πηγή: Social Media Today)