Στις αγορές της Μεσογείου –πλην Ελλάδας- καταγράφονται οι μεγαλύτερες τιμές εμπιστοσύνης

Το European Advertising Business Climate Index, το οποίο βασίζεται στη μηνιαία συλλογή δεδομένων από 43.000 επιχειρήσεις για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG ECOFIN), δείχνει άνοδο του δείκτη επιχειρηματικής εμπιστοσύνης από -2 σε +15 κατά μέσο όρο για τα 28 κράτη-μέλη, σε διάστημα μόλις έξι μηνών. Η ζήτηση για διαφημιστικές υπηρεσίες αυξήθηκε από -7 σε +14 την ίδια περίοδο, προκαλώντας αύξηση και στα νούμερα απασχόλησης, που ανέβηκαν από -4 σε +5. Η διαφημιστική αγορά εμφανίζεται αισιόδοξη και για το μέλλον, αναμένοντας άνοδο της ζήτησης των υπηρεσιών της σε +21 για το δεύτερο εξάμηνο του 2015.

Ωστόσο υπάρχουν σημαντικές διακυμάνσεις του δείκτη εμπιστοσύνης ανά περιοχή, με την Ελλάδα να σημειώνει τη χαμηλότερη τιμή (-31), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-12), την Εσθονία (-7), την Κύπρο και το Βέλγιο (-2). Τις υψηλότερες τιμές καταγράφουν οι αγορές της Σλοβακίας (+45), της Μάλτας (+40), της Γερμανίας (+38) και της Ισπανίας, Κροατίας και Λιθουανίας με +31. Η μεγαλύτερη μεταβολή σημειώθηκε στην Ιταλία, όπου ο δείκτης μετακινήθηκε από το -15 στο +18 μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2015.

Χαρακτηριστικό πάντως είναι το γεγονός ότι τη μεγαλύτερη αισιοδοξία αναφορικά με την άνοδο της ζήτησης των υπηρεσιών τους για το 3ο τετράμηνο του 2015 εκφράζουν οι αγορές από την περιοχή της Μεσογείου (+23), με εξαίρεση φυσικά την αγορά της Ελλάδας όπου ο δείκτης διαμορφώνεται στο -25, έχοντας ξεκινήσει από το -2 στο 1ο τετράμηνο της χρονιάς. «Παρόλες τις προβληματικές περιοχές που εξακολουθούν να υφίστανται, τα νούμερα αποτελούν σίγουρο σημάδι ανάκαμψης της ευρωπαϊκής αγοράς διαφήμισης και marketing», σχολίασε ο David Patton, Πρόεδρος της EACA.