Την Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε το 1ο Ετήσιο Συνέδριο «Εφημερίδες 2024» της Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ), στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Στο πλαίσιο του συνεδρίου παρουσιάστηκαν τα ευρήματα έρευνας της Focus SA, που διεξήχθη αποκλειστικά για το συνέδριο, σύμφωνα με τα οποία το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Εφημερίδας είναι η διάρκεια εστιασμένης αφοσίωσης του αναγνώστη, στα 46΄.

Αναφορικά με την ταυτότητα του Μέσου η εφημερίδα αποτελεί «την αγαπημένη (ανδρική) συνήθεια, με σοβαρότητα και κύρος». Παράλληλα, με βάση τα αποτελέσματα, επισημάνθηκε η ξεκάθαρη ανάγκη ανανέωσης του Τύπου, τόσο σε επίπεδο περιεχομένου, όσο και σε επίπεδο προσέγγισης των αναγνωστών. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα τα News Brands (εφημερίδες με έντυπη και digital έκδοση) φαίνεται να κερδίζουν τους digi-publishers, καθώς «φέρουν ευθύνη για ό,τι γράφουν», «έχουν επώνυμη αρθρογραφία» και «βασίζονται στην ερευνητική δημοσιογραφία».

Παίρνοντας τον λόγο ο Ηλίας Κοντέας, Γενικός Διευθυντής, European Newspaper Publishers Association (ENPA), έδωσε έμφαση στη σπουδαιότητα ενός οικονομικά βιώσιμου Τύπου. Μιλώντας για οικονομική βιωσιμότητα η Ελένη Κωνσταντοπούλου, Αντιπρόεδρος των The New York Times μοιράστηκε insights για ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο στον Τύπο. Ανέλυσε τα πλεονεκτήματα μιας subscription first στρατηγικής, ενώ τόνισε ότι το έντυπο προσφέρει ένα πιο ποιοτικό περιβάλλον για τους διαφημιζόμενους.

Συζητήθηκε επίσης η δυνατότητα ενίσχυσης του Τύπου μέσω της κρατικής διαφήμισης, η δημιουργία προγράμματος φιλαναγνωσίας με στόχευση κυρίως σε νέα άτομα αλλά και το ενδεχόμενο μιας καμπάνιας για την προώθηση των έντυπων εφημερίδων. Τέλος, έγινε αναφορά στο θέμα των προσφορών γύρω από το οποίο επικρατεί προβληματισμός, καθώς ναι μεν προσελκύουν ειδικά κοινά, που όμως δύσκολα μένουν.