Ολοκληρώνοντας την πρώτη δεκαετία στον χώρο του ιατρικού marketing, o κ. Νικόλας Σανιδάς, Μanaging Director της Ηealth Solutions, μας παρουσιάζει το εξειδικευμένο agency που ίδρυσε, κάνοντας μια αποτίμηση της μέχρι τώρα πορείας και χαράσσοντας τη στρατηγική για την επόμενη ημέρα.

MW: Κύριε Σανιδά, φέτος η Health Solutions κλείνει δέκα χρόνια επιτυχημένης πορείας στον χώρο του ιατρικού marketing. Ποιο ήταν το έναυσμα για τη δημιουργία της Health Solutions;

Νικόλας Σανιδάς: Η επαφή μου με την ιατρική κοινότητα είναι παράλληλη με την επαγγελματική μου πορεία, αποκλειστικά στον χώρο της υγείας. Την περίοδο αυτή διαπίστωσα μια «ανάγκη», ένα κενό που υπήρχε στον χώρο της ιατρικής επικοινωνίας. Η διαφαινόμενη «ευκαιρία» αποτέλεσε την αφετηρία για τη διεύρυνση της επαγγελματικής μου πορείας.

Η υλοποίηση της ιδέας αυτής πραγματοποιήθηκε με την ίδρυση της Health Solutions, το 2012, προσφέροντας συμβουλευτικές υπηρεσίες και στρατηγική επικοινωνία σε επαγγελματίες υγείας, αλλά και σε φορείς που δραστηριοποιούνται στον χώρο του φαρμάκου και του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού.

Αυτή τη δεκαετία υπήρξαν πολλές προκλήσεις. Ποια ήταν η μεγαλύτερη που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε;

Τα capital controls και η πανδημία Covid-19 ήταν δυο πολύ απαιτητικές στιγμές για τη Health Solutions, καθώς πολλοί ήταν απαισιόδοξοι για την επόμενη ημέρα στον χώρο της Υγείας.

Και στις δυο περιπτώσεις αποφασίσαμε πως, αν απομονώσουμε τα μηνύματα της αγοράς και επικεντρωθούμε στην ποιότητα των υπηρεσιών μας, θα ξεπεράσουμε αυτές τις δυσκολίες. Όπερ και εγένετο.

Για την Health Solutions, ήταν η στιγμή να μιλήσουμε για την ενσυναίσθηση και την επανατοποθέτηση των ειδικών απέναντι στους ασθενείς. Η προτροπή μας προς τους συνεργάτες μας ήταν ξεκάθαρη: «Μείνετε σταθεροί σε μια αξία, στο όφελος που πρέπει να έχει ο ασθενής».

Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον χώρο του ιατρικού marketing αυτά τα 10 χρόνια;

Η πιο τρανταχτή αλλαγή είναι το γεγονός πως ο γιατρός ή μια δομή Υγείας έχουν πλέον ένα συνεργάτη για τα θέματα επικοινωνίας. Στο λεξιλόγιο των επαγγελματιών Υγείας χρησιμοποιούνται έννοιες όπως media planning, consulting, media relations, digital marketing οι οποίες ήταν άγνωστες στον χώρο.

Για αυτή την εξέλιξη, χωρίς ίχνος περιαυτολογίας, πιστεύω πως η Health Solutions άνοιξε τον δρόμο και εντόπισε πρώτη την αναδυόμενη τάση. Η digital εποχή ήρθε για να μείνει.

Ποιον ρόλο οραματίζεστε για τη Health Solutions την επόμενη δεκαετία;

Στόχος μας είναι να παραμείνουμε πρωτοπόροι και αξιόπιστοι πάροχοι υπηρεσιών ιατρικής επικοινωνίας και marketing. Πιο συγκεκριμένα, σε αντιστοιχία με τις σύγχρονες τάσεις του individualized medicine ή precision medicine, στοχεύουμε να είμαστε ένα βήμα μπροστά με την εξατομικευμένη στρατηγική επικοινωνίας που εφαρμόζουμε.

Πιστεύω ότι η πείρα που έχουμε αποκομίσει την τελευταία δεκαετία, μάς έχει προσθέσει γνώση και αυτοπεποίθηση για να εντάξουμε νέες υπηρεσίες που θα μας εξελίξουν σε εταιρικό επίπεδο. Παράλληλα, προτεραιότητα της Health Solutions είναι η διαρκής επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της. Οι εταιρείες είναι οι άνθρωποι που τις απαρτίζουν. Είναι αυτή η ευτυχής «σύμπτωση/συνύπαρξη» ανθρώπων που συνδέονται με ένα κοινό όραμα, διαπνέονται από τις ίδιες αξίες και ακολουθούν μια συγκεκριμένη στρατηγική για την επίτευξη αυτού του οράματος.

Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω, ότι το ιατρικό marketing ανέκαθεν αποτελούσε και εξακολουθεί να συνιστά μια «πρόκληση» για τους ειδικούς της επικοινωνίας, καθώς θα πρέπει πάντα να ανευρίσκεται η χρυσή τομή που είναι το σημείο στο οποίο η επιστημοσύνη του ειδικού συναντιέται με τις ανάγκες του ασθενή.

Στη Health Solutions πιστεύουμε και έχουμε στο επίκεντρο αυτή τη «χρυσή τομή», με σύμμαχο τη γνώση, την εξειδίκευση και τη μακροχρόνια εμπειρία μας.