Με κινητήριο δύναμη τη ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, μία νέα διαφημιστική κατηγορία, αξίας άνω των 100 δισ. δολαρίων, γνωστή ως retail media, έχει αναδυθεί και ήδη αντιπροσωπεύει το 10% του παγκόσμιου ad spend, σύμφωνα με νέα έκθεση της GroupM.

«Αναμένουμε το retail media να αναπτυχθεί κατά 60% μέχρι το 2027», δήλωσε η Kate Scott-Dawkins, Global Director of Business Intelligence της GroupM. Σχολίασε επίσης ότι η διαφημιστική επένδυση στο συγκεκριμένο πεδίο αναμένεται να κυμανθεί στα 101 δισ. δολάρια φέτος και υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 160 δισ. μέχρι το 2027.

Σημείωσε δε ότι οι προβλέψεις ίσως είναι συντηρητικές, καθώς οι εξελίξεις εξαρτώνται από τη δυναμική του retail, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε διαφημιστική επένδυση στο retail media ύψους έως και 500 δισ. δολάρια μέχρι το 2027.

Σημειώνεται ότι η ανάλυση τοποθετεί το retail media ως υποκατηγορία της ψηφιακής διαφήμισης και δεν φαίνεται να επηρεάζει σε κάποιο βαθμό το παραδοσιακό retail ad spending, γνωστό και ως «co-op advertising», αν και marketers και retailers προχωρούν σταδιακά σε μια συνολική επανεξέτασή τους. Όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, η GroupM εκτιμά ότι αυτήν τη στιγμή αντιπροσωπεύει το 19% των πωλήσεων του retail παγκοσμίως και θα φτάσει το 25% μέχρι το 2027.

(Πηγή: Mediapost)