Παραμένει ένα από τα δημοφιλέστερα ροφήματα παγκοσμίως. Εξακολουθεί δε να αποκτά καθημερινά ακόμη περισσότερους λάτρεις, καθώς το κοινό ανακαλύπτει καινοτόμους τρόπους να απολαμβάνει τον καφέ του, όχι μόνο μέσα από νέες ποικιλίες, αλλά και νέες μεθόδους. Όσο για τις αλυσίδες που τον εμπορεύονται επενδύουν διαρκώς σε καινούργιες καθαρές γεύσεις, αναπτύσσουν την προϊοντική γκάμα τους με σνακ και συνοδευτικά του καφέ, ενώ, παράλληλα, εστιάζουν περαιτέρω σε ζητήματα επικοινωνίας και στρατηγικής με επίκεντρο τον πελάτη.

Ένα από τα χαρίσματα του καφέ, το οποίο διατηρεί τόσο τη δημοφιλία, όσο και το relevance του με διαφορετικά κοινά, είναι η προσαρμοστικότητα στις νέες τάσεις, στις ανάγκες και στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Έτσι δικαιολογείται, άλλωστε, το γεγονός ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν cold brew καφέ καθημερινά, διεθνώς, αυξήθηκαν κατά 60% από το 2014, με τη συγκεκριμένη μέθοδο να αποτελεί πλέον την τρίτη πιο δημοφιλή για την προετοιμασία καφέ, ενώ το 35% των αγορών του πραγματοποιούνται μέσω application, αναφέρει η Coffee Affection.

Health orientation, convenience, sustainability
Αναφορικά με τις μεγάλες τάσεις, οι οποίες αναμένεται να επικρατήσουν και να ξεχωρίσουν φέτος στην αγορά του καφέ, επηρεάζοντας ευθέως και τις αλυσίδες καφέ, αφορούν κυρίως στην επίδραση του ροφήματος στην υγεία, στο convenience, τη βιωσιμότητα και την επίδραση στο περιβάλλον. Ειδικότερα, έχει ξεκινήσει και εκτιμάται ότι θα επικρατήσει μελλοντικά η παραγωγή και εμπορία καφέ εμπλουτισμένου με αντιοξειδωτικές και άλλες ουσίες, οι οποίες ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, σημειώνει η Coffee Affection. Επιπλέον, σύμφωνα με το ενημερωτικό blog Stellar, η βιομηχανία καφέ διαμορφώνεται και θα εξακολουθήσει να διαμορφώνεται από τη σταθερή μεταστροφή του κοινού προς τη βιωσιμότητα. Μάλιστα, από όλα τα προϊόντα καφέ που κυκλοφόρησαν το 2020, σχεδόν ένα στα δύο (48%) διέθετε claims σχετιζόμενα με την ηθική ή το περιβάλλον, σύμφωνα με το Global Coffee Report του Mintel Global New Products Database (GNDP). Επιπλέον, έδαφος κερδίζει η χρήση plant based συνοδευτικών του καφέ, όπως γάλα ή κρέμα, τάση η οποία ενισχύεται τόσο για τα οφέλη της στην υγεία, όσο και για το χαμηλό περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.

Από το 3º στο 4º κύμα του καφέ
Όσο για τη χώρα μας, βρίσκεται, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Καφέ, στη 17η θέση στον κόσμο στην κατά κεφαλήν κατανάλωση με 5,4 κιλά το χρόνο, με 40% των Ελλήνων να καταναλώνουν τον καφέ τους εκτός σπιτιού. Και ενώ τα τελευταία χρόνια επικρατεί στον κλάδο του καφέ το λεγόμενο τρίτο κύμα, όπου η διαχείριση του καφέ γίνεται από εξειδικευμένους barista, στατιστικά στοιχεία του 5ου Athens Coffee Festival, αναφέρουν ότι το τέταρτο κύμα βρίσκεται ήδη εδώ με τους καταναλωτές να ενδιαφέρονται όχι μόνο για το πού έχει καλλιεργηθεί ο καφές, αλλά και να είναι ενημερωμένοι για τις μεθόδους καλλιέργειας, επιλέγοντας τον καφέ τους βάσει αυτών. Επιπλέον, μπαίνουν στη φιλοσοφία να εντάξουν στην καθημερινότητά τους και άλλα είδη καφέ εκτός του espresso, καθώς, με τόσες διαφορετικές ποικιλίες και τρόπους επεξεργασίας, τους δίνεται η δυνατότητα να βρίσκουν νέες, ιδιαίτερες και κυρίως γευστικές επιλογές.

Ανθεκτικότητα, ευελιξία και εστίαση στο e-commerce
Στο πλαίσιο αυτό, οι αλυσίδες καφέ παρατηρούν τις εξελίξεις σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, αλλά και τη συμπεριφορά και τις αντιδράσεις του καταναλωτή στις συνθήκες της καθημερινότητας, αποκομίζοντας τα δικά τους insights. Περί ανθεκτικότητας ο λόγος όσον αφορά στην Coffee Island, με τον Κωνσταντίνο Κωνσταντινόπουλο, CEO, Coffee Island, να υπογραμμίζει ότι αφορά όχι μόνο την κατηγορία των αλυσίδων καφέ, αλλά ευρύτερα την εθνική οικονομία. «Η ανθεκτικότητα είναι σημαντικό θέμα για εμάς, γιατί, στη στρατηγική μας, εντάσσονται τα καταστήματα και οι επιχειρηματίες του δικτύου, όλοι οι άνθρωποι και οι συνεργάτες που μας πλαισιώνουν και οι φάρμες που συνεργαζόμαστε», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος. «Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα είναι οι βασικές δεξιότητες που επιβάλλεται να αναπτύξουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο του καφέ και της εστίασης», υπογραμμίζει ο Γιώργος Λαγός, Group Brand Manager, Everest Group. Εκτιμά δε ότι, στο προσεχές διάστημα, η αβεβαιότητα θα συνεχίσει να κυριαρχεί και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες για το πιο αισιόδοξο, αλλά και για το πιο απαισιόδοξο σενάριο. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τη διαχείριση ηλεκτρονικών παραγγελιών μέσω αυτού, εστιάζει η Καφεκοπτεία Λουμίδη, με την Αναστασία Μανιατοπούλου, Marketing Director, Καφεκοπτεία Λουμίδη, να σημειώνει ότι «μέσα από το e-shop δίνουμε τη δυνατότητα σε ανθρώπους από κάθε περιοχή της Ελλάδας να προμηθευτούν όλα μας τα προϊόντα».

Περιβάλλον, βιωσιμότητα και wellbeing
Η παγκόσμια στροφή καταναλωτών, εταιρειών και brands προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον δεν θα μπορούσε να λείπει από τη στρατηγική στόχευση των αλυσίδων καφέ. Και καθώς το ξεκίνημα της χρονιάς βρήκε τον καφέ με αύξηση τιμής λόγω της επιβολής του περιβαλλοντικού τέλους στα πλαστικά προϊόντα, η Νάγια Κοπανάρη, Marketing Manager, Coffee Lab, υπογραμμίζει ότι «η βιωσιμότητα απασχολεί πολύ την Coffee Lab, γι’ αυτό και εστιάζει στη βιώσιμη ανάπτυξη. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας αναπτυσσόμαστε υπεύθυνα προς το περιβάλλον και την κοινωνία». Νέες τάσεις και αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά διέκριναν, τη χρονιά που πέρασε, τα στελέχη του Γρηγόρη, ο οποίος γιόρτασε τα 50 χρόνια του, ωστόσο, η Άννα Κολυβά, Marketing Director, Γρηγόρης ΑΒΕΕ, εστιάζει πρωτίστως σε δύο, οι οποίες θεωρεί ότι θα κυριαρχήσουν και τα επόμενα χρόνια. Πρόκειται για τη στροφή των καταναλωτών σε πιο wellbeing διατροφικές προτάσεις, όπως σαλάτες, γεύματα protein, vegan κ.ά. και το sustainability. «Τα περιβαλλοντικά ζητήματα απασχολούν πολύ, σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο τις κυβερνήσεις, όσο και τις εταιρείες και τους καταναλωτές», σχολιάζει. Την παράμετρο «επιστροφή στην κανονικότητα» θέτει η Λύδια Τούρλου, Group Brand Manager, Flocafé Espresso Room, διαπιστώνοντας ότι «καθώς οι ρυθμοί της καθημερινότητας αρχίζουν σταδιακά να αποκαθίστανται και το κοινό να επιστρέφει σε προηγούμενες συνήθειες, άρχισε να δίνει μεγαλύτερη προσοχή στις δαπάνες του και να ενδιαφέρεται περισσότερο για το περιβάλλον». Προσθέτει δε ότι τα brands προσπάθησαν να επικοινωνήσουν περισσότερο τις αξίες τους σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και να δείξουν μία υπεύθυνη στάση ως προς αυτό.

Καινοτόμα προϊόντα συνυπάρχουν με νέα concepts
Σε νέα σημαντικά λανσαρίσματα προχώρησαν, το περασμένο χρονικό διάστημα, οι αλυσίδες καφέ. Ενδεικτικά, η Coffee Island συνεργάστηκε με την μπίρα Νήσος, παρουσιάζοντας τη γευστική εμπειρία Coffee Cold Brew Beer, δηλαδή έναν καφέ, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και μπίρα. Πρόκειται για έναν παγωμένο καφέ, φτιαγμένο όπως μια μαύρη μπίρα τύπου porter με αρώματα καφέ, σοκολάτας και φρούτων, χαμηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη, χαμηλή πικράδα, αφρό και σώμα, φυσικό ανθρακικό και 5% αλκοόλ από τη ζύμωση. Επιπλέον, οι αλυσίδες Γρηγόρης και Τερκενλής αποφάσισαν να συνυπάρξουν σε ένα κατάστημα, στη Λεωφ. Βασιλίσσης Σοφίας, από όπου το κοινό προμηθεύεται, αφενός, τα τσουρέκια του Τερκενλή σε μια ευρεία γκάμα γεύσεων, και, αφετέρου, τον καφέ του Γρηγόρη σε ποικιλία χαρμανιών, αλλά και πίτες, σάντουιτς, καθώς και σαλάτες. Το project Coffee Brew Bar εγκαινίασαν τα Καφεκοπτεία Λουμίδη στο flagship store της Ομόνοιας, με premium espresso blends και single origin to-go, state of the art εξοπλισμό και μια ομάδα έμπειρων coffee experts με σκοπό την αναβάθμιση της εμπειρίας πελάτη. Επίσης, λάνσαραν white label services με customized espresso blends για πελάτες HoReCa, οι οποίοι επιθυμούν εξατομικευμένες προτάσεις με τη δική τους επωνυμία. Όσο για τα Flocafé Espresso Room, πέρα από την ανανέωση των χαρμανιών φρεσκοκαβουρδισμένου καφέ που καβουρδίζεται καθημερινά στα καταστήματα, ενέταξαν, μέσα στη σεζόν, διαφορετικές επιλογές pinsa romana. Παράλληλα, πραγματοποίησαν προσθήκες βάσει εποχικότητας, όπως τα χριστουγεννιάτικα signature ροφήματα, ο ειδικά αφιερωμένος στον Άγιο Βαλεντίνο ροζ cappuccino και επιλογές νηστίσιμων προϊόντων μαζί με τον vegan cappuccino, οι οποίες επικοινωνήθηκαν μέσα από τα online και offline κανάλια της μάρκας, διευκρινίζει η Λύδια Τούρλου. Επιπλέον, τα Everest, στην κατηγορία καφέ και με σκοπό να την ανανεώνουν διαρκώς, προσέθεσαν το premium χαρμάνι Exotic Hondura, το οποίο χαρακτηρίζεται από σοκολατένιες νότες κουβερτούρας και ήπια καφεΐνη.

Επενδύσεις σε συνεργασίες, επικοινωνία και στο εξωτερικό
Επιπρόσθετα, οι αλυσίδες καφέ προχώρησαν και σε άλλες σημαντικές ενέργειες, όπως συνεργασίες σε επίπεδο retail, διαφήμισης και επικοινωνίας, αλλά και στην επέκταση σε αγορές του εξωτερικού. Ενδεικτικά, τα Coffee Island εγκαινίασαν τη συνεργασία τους με την ΑΒ Βασιλόπουλος -την τρίτη κατά σειρά συνεργασία τους στο οργανωμένο λιανεμπόριο, μετά τις συνεργασίες με τις Σκλαβενίτης και Μy Market. Σε επίπεδο επικοινωνίας, ο Γρηγόρης ανέθεσε στην DOPE την digital επικοινωνία, τη διαχείριση των social media και την παραγωγή digital content μέσω του οποίου θα μοιράζεται τις αξίες, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του. Αντίστοιχα, η Coffee Berry ανέθεσε στο agency MullenLowe Athens τον σχεδιασμό και την υλοποίηση υπηρεσιών επικοινωνίας above the line και PR τόσο σε online, όσο και offline περιβάλλον. Επιπρόσθετα, με τη διοργάνωση τριών διαδοχικών events η Action Global Communications, στο πλαίσιο της μακρόχρονης συνεργασίας στρατηγικής επικοινωνίας που διατηρούν, λάνσαρε το νέο Coffee Brew Bar των Καφεκοπτείων Λουμίδη, με την παρουσία δημοσιογράφων, influencers και experts του κλάδου. Τέλος, ο Γρηγόρης εγκαινίασε το έκτο κατάστημά του στη Γερμανία, προσφέροντας στο κοινό παραδοσιακές πίτες, σαλάτες, σάντουιτς, γλυκίσματα, χυμούς και προτάσεις vegan και protein.

Σημαντικές επενδύσεις και στο snacking
Πεδίο δόξης για τις αλυσίδες καφέ αποτελεί και ο χώρος του snacking. Ενδεικτικά, τα Everest, μέσα από συνεργασίες όπως αυτή με τον Chef Βασίλη Καλλίδη, αλλά και τον World Champion Barista Σταύρο Λαμπρινίδη, θα συνεχίσουν να αναβαθμίζουν τα προϊόντα τους, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να καταναλώνουν προϊόντα με την υπογραφή αναγνωρισμένων ειδικών στον κλάδο. «Τέλος, μέσα από τη διαρκή ανανέωση των φυσικών μας καταστημάτων, διαμορφώνουμε χώρους που θέτουν ως επίκεντρο τον καθημερινό πελάτη μας, υιοθετώντας μια αισθητική που χαρακτηρίζεται από λιτές γραμμές, φωτεινά χρώματα και digital στοιχεία», περιγράφει ο Γιώργος Λαγός. Σημειώνεται, επίσης, ότι η αλυσίδα επέκτεινε το concept «Everest Exclusive» και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», στον χώρο αφίξεων, για μια αναβαθμισμένη εκδοχή της streetfood μάρκας, ενώ ενίσχυσε τα καταστήματα με χειροποίητες συνταγές pizza και πεϊνιρλί και με το νέο ζυμωτό ψωμί για σάντουιτς. Ο Γρηγόρης, διανύοντας, σύμφωνα με την Άννα Κολυβά «μια πολύ δημιουργική και πετυχημένη σεζόν» λάνσαρε τα Protein Avocado Bowls, σε τρεις γευστικές προτάσεις με κοτόπουλο, αυγό και καπνιστό σολομό, «το λανσάρισμα των οποίων πλαισιώθηκε από ένα δυνατό πλάνο επικοινωνίας offline και online, όπως in-store, καταχωρίσεις, προωθητικές ενέργειες online, digital activations, natives, social media posts, influencer campaign κ.ά. Επίσης, η κατηγορία γρανίτες και milkshakes εμπλουτίστηκε με δύο νέες γεύσεις milkshakes: φράουλα και βανίλια και δύο νέες γεύσεις σε γρανίτες: πεπόνι και ανανάς-καρύδα, οι οποίες επικοινωνήθηκαν με ενέργειες 360° σε online και offline επίπεδο».

Promo με θεματικά ροφήματα, κληρώσεις και δώρα
Μεγάλο κομμάτι της στρατηγικής των αλυσίδων καφέ περιλαμβάνουν και οι προωθητικές ενέργειες, κυρίως σε γιορτές όπως Χριστούγεννα, Πάσχα και Σαρακοστή. Ενδεικτικά, στη γιορτή του Αγ. Βαλεντίνου, τα Everest συνεργάστηκαν με τη συγγραφέα Ρενέ Στυλιαρά, η οποία «υπέγραφε» το θεματικό ποτήρι της αλυσίδας με μήνυμα: «Για να βρεις τον πραγματικό σου έρωτα πρέπει πρώτα να αγαπηθείς με την ψυχή σου». Χριστουγεννιάτικα προϊόντα, όπως σοκολάτα Red Velvet, Xmas bites, bites κουραμπιέδες με επικάλυψη σοκολάτας και topping καρύδας και bites μελομακάρονα, καθώς διαγωνισμούς με δώρα παρουσίασε ο Γρηγόρης. Τα Coffee Berry υποδέχτηκαν την εορταστική περίοδο με συνταγές όπως Xmas Wonderland Mocha, και Chocolate Caramel Dream, ενώ μοίρασαν και δώρα, όπως ροφήματα καφέ, κάψουλες και φλυτζάνια. Τέλος, γιορτάζοντας το Halloween, τα Καφεκοπτεία Λουμίδη εισήγαγαν limited edition προϊόντα, θεματικές επιλογές και συνθέσεις δώρων.

Στρατηγικός σχεδιασμός με γνώμονα τον πελάτη
Τον πελάτη θέτουν στο επίκεντρο οι αλυσίδες καφέ κατά τον σχεδιασμό της στρατηγικής τους, συντονίζοντας γύρω από αυτόν κάθε προσφερόμενη υπηρεσία. Για την επίτευξή της προχωρούν σε εκτενείς μελέτες της αγοράς, ενώ, παράλληλα, εκπαιδεύουν και το προσωπικό τους προς την κατεύθυνση αυτή. «Το πλάνο μας προβλέπει ενδυνάμωση, βελτιώσεις, επενδύσεις και καινοτομίες: α. στο δίκτυο καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό, β. στην προϊοντική γκάμα, γ. στη συνολική εμπειρία καφέ, στα καταστήματα και στο σπίτι, δ. στις ψηφιακές υπηρεσίες και ε. στην παρουσία μας στο οργανωμένο λιανεμπόριο», εξηγεί ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος.

Αντίστοιχα, τα Καφεκοπτεία Λουμίδη μελετούν την αγορά και το ευρύτερο περιβάλλον και επεξεργάζονται μεθοδικά τα νέα τους βήματα για την εξέλιξη των δικτύων λιανικής και χονδρικής. «Επιδίωξή μας, στρατηγικά, είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών και των προϊόντων μας σε όλα τα στάδια, αξιοποιώντας τις γνώσεις και τη μακρόχρονη εμπειρία μας», σημειώνει η Αναστασία Μανιατοπούλου. Στη σχέση τους με τον πελάτη και στη διαρκή ανάπτυξη προϊόντων με ιδανική σχέση ποιότητας-τιμής επενδύουν τα Flocafé, μέσα από τη διαρκή έρευνα και εκπαίδευση των ανθρώπων τους. «Μέσα από ένα σταθερά αναπτυσσόμενο δίκτυο, κυρίαρχο μέλημά μας είναι η παροχή μιας συνολικής εμπειρίας στους καταναλωτές, με ακόμη υψηλότερα standards, τόσο στην εγχώρια, όσο και στην παγκόσμια αγορά καφέ στο πλαίσιο ενός υγιούς ανταγωνισμού», υπογραμμίζει η Λύδια Τούρλου. Πελατοκεντρική είναι και η στρατηγική του Γρηγόρη και αναπτύσσεται, όπως περιγράφει η Άννα Κολυβά, μέσω: «της παρακολούθησης των διατροφικών τάσεων και της δημιουργίας νέων προϊόντων από το τμήμα R&D, της προσπάθειας να μηδενιστεί η σπατάλη τροφίμων, της υπεύθυνης στάσης απέναντι στο περιβάλλον, αντικαθιστώντας τα πλαστικά μίας χρήσης με νέα υλικά φιλικά προς το περιβάλλον και ενισχύοντας τη χρήση των επαναχρησιμοποιούμενων, καθώς και της έμφασης στο digital transformation, με στόχο να προσφέρουν στους πελάτες μια wow-omnichannel εμπειρία».

Χτίζοντας δεσμούς μέσω των social media και του digital
Μέσα από τα φίλτρα των νέων καναλιών επικοινωνίας περνούν πλέον, σε μεγάλο βαθμό, τις εμπειρίες που προσφέρουν οι αλυσίδες καφέ. Αυτή τη νέα διάσταση στην επικοινωνία και τη μεγαλύτερη διείσδυσή τους σε όλα τα ηλικιακά κοινά αξιοποιούν τα Flocafé, αντικαθιστώντας σταδιακά ένα σημαντικό κομμάτι των παραδοσιακών μέσων. «Στα Flocafé Espresso Room, στοχεύοντας κυρίως στο νεανικό κοινό, αξιοποιούμε συνολικά το digital περιβάλλον, με επίκεντρο τα social media, αποσκοπώντας στον εντοπισμό, στην κατά το δυνατόν πιο εξατομικευμένη επικοινωνία και στην εκπαίδευση του καταναλωτή», υπογραμμίζει η Λύδια Τούρλου. Τον «συναισθηματικό δεσμό» της μάρκας με τους καταναλωτές ενισχύουν αδιαλείπτως τα Everest, με τη μάρκα να επενδύει σταθερά τόσο στα παραδοσιακά μέσα, όσο και στα new media. «Παράλληλα, αναπτύσσουμε και τα δικά μας κανάλια επικοινωνίας, όπως το everest.gr και το Everest app, αλλά και το πολυβραβευμένο και ιδιαίτερα επιτυχημένο loyalty πρόγραμμα Bite Club», εξηγεί ο Γιώργος Λαγός.

Όχημα η κυκλική οικονομία και στόχος η βιωσιμότητα
Στο πλευρό των καταναλωτών επιχειρούν να στέκονται οι αλυσίδες καφέ, επιδεικνύοντας ανθρωποκεντρική κατεύθυνση σε όλες τις επιχειρηματικές τους αποφάσεις και, κατ’ επέκταση, ικανοποιώντας κάθε τους πιθανή ανάγκη και θέτοντας τις βάσεις για ένα μέλλον πιο «πράσινο» και βιώσιμο. Ενδεικτικά, το περασμένο χρονικό διάστημα, η Coffee Island παρουσίασε την κούπα επαναχρησιμοποίησης Kaffeeform 12oz, κατασκευασμένη από ανακυκλωμένα υπολείμματα καφέ, ανανεώσιμους πόρους και ίνες οξιάς. «Βήμα-βήμα θα εξελίσσουμε τη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης, στηρίζοντας τις τοπικές κοινωνίες, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, βοηθώντας στην κυκλική οικονομία, σχεδιάζοντας “πράσινες” συνεργασίες και διατηρώντας σε υψηλό επίπεδο την ποιότητα και ασφάλεια των προϊόντων μας», περιγράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος. Παράλληλα, τα Everest ξεκίνησαν με την Polygreen το πρόγραμμα κυκλικής οικονομίας Just Go Zero Coffee, το οποίο αφορά στην πλήρη ανακύκλωση και αξιοποίηση των υπολειμμάτων του καφέ, ενώ, την ίδια περίοδο, το κατάστημα Flocafé Espresso Room, στην εξωτερική πτέρυγα του εμπορικού κέντρου River West, αποτέλεσε το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας η μελέτη του οποίου βασίστηκε σε βιοκλιματικό σχεδιασμό ενεργειακής πιστοποίησης κλάσης Β. Από την πλευρά του, ο Γρηγόρης συνέχισε να αξιοποιεί τα υποπροϊόντα από την εκχύλιση του καφέ ως φυσικά λιπάσματα, μέσω της συνεργασίας του με την εταιρεία Eco Brown. Επιπρόσθετα, η αλυσίδα αποφάσισε να στηρίξει εκτάκτως τους συνεργάτες franchisees των καταστημάτων της με «επίδομα ενέργειας», ύψους 1.500 ευρώ ανά κατάστημα, με στόχο να συγκρατηθεί το μεγαλύτερο μέρος της επιβάρυνσης του κόστους και να μην μετακυληθεί στους καταναλωτές μέσω των λιανικών τιμών πώλησης, αλλά και να υποστηριχθούν οι συνεργάτες franchisees Γρηγόρης.

Τέλος, η Coffee Lab υλοποίησε τις ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης: «We Stand Together #Diversity» με σκοπό την ευαισθητοποίηση για τη διαφορετικότητα των ανθρώπων, ενώ συνέβαλε στην υιοθεσία αδέσποτων ζώων, σε συνεργασία με το καταφύγιο SGS, με μήνυμα «Κάθε φορά που πίνεις Coffee Lab, κάποιος σου λέει Ι γαβ U».


Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO, Coffee Island

«Βελτιώσεις στο δίκτυο, τις υπηρεσίες και το προϊόν»
«Ένα αληθινό insight, όχι μόνο για την κατηγορία μας, αλλά για ολόκληρη την εθνική οικονομία, είναι η ανθεκτικότητα. Πόσοι και πώς, δηλαδή, θα αντέξουν από τις αλλεπάλληλες προκλήσεις που έχουμε βιώσει και συνεχίζουμε όλοι να αντιμετωπίζουμε. Η ανθεκτικότητα είναι σημαντικό θέμα για εμάς, γιατί στη στρατηγική μας εντάσσονται τα καταστήματα και οι επιχειρηματίες του δικτύου, όλοι οι άνθρωποι και οι συνεργάτες που μας πλαισιώνουν και οι φάρμες που συνεργαζόμαστε. Κάνουμε όλα όσα είναι απαραίτητα για να αντέξουμε στις προκλήσεις των τελευταίων ετών. Εργαζόμαστε καθημερινά για βελτιώσεις στο δίκτυο, τις υπηρεσίες και το προϊόν, ώστε να απολαμβάνουν οι καταναλωτές την ίδια εμπειρία Coffee Island και να δημιουργείται επιχειρηματική αξία».


Άννα Κολυβά, Marketing Director, Γρηγόρης ΑΒΕΕ

«Αισιόδοξη, αυθεντική, δημιουργική και σύγχρονη επικοινωνία»
«Η φιλοσοφία του brand μας εμπεριέχεται αυτούσια στο tagline μας “Αυτούς που σου φτιάχνουν την ημέρα, τους ξέρεις με το μικρό”. Είμαστε δίπλα στον καταναλωτή καθημερινά, σε κάθε γειτονιά, προσφέροντάς του εκλεκτά χαρμάνια καφέ και μια μεγάλη ποικιλία φαγητού, η οποία περιλαμβάνει και πολλές wellbeing επιλογές, συνοδευμένα με ένα χαμόγελο και μια ζεστή φιλοξενία. Γνωρίζουμε τους πελάτες μας με το μικρό τους όνομα, όπως μας γνωρίζουν και αυτοί. Η επικοινωνία μας είναι πάντα αισιόδοξη, αυθεντική, δημιουργική και σύγχρονη. Ακριβώς όπως είναι και ο Γρηγόρης».


Νάγια Κοπανάρη, Marketing Manager, Coffee Lab

«Χτίζουμε τη νέα εποχή Coffee Lab»
«Η Coffee Lab, το β΄ εξάμηνο του 2022, ολοκληρώνει τη new era των καταστημάτων της, η οποία περιλαμβάνει ένα νέο μενού φαγητού, δίνοντας πολλές νέες και πιο υγιεινές επιλογές -μια ανάγκη που προέκυψε από τις συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, η οποία σκοπό έχει να βελτιώσει τη ζωή των καταναλωτών μας. Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε και ένα νέο concept καταστήματος στην καρδιά της Αθήνας. Η Coffee Lab Croissanterie στην Ακαδημίας 62 με το δικό της εργαστήριο που παράγει μηνιαίως 30.000 χειροποίητα croissants και τα διανέμει στο δίκτυο καταστημάτων της. Κάπως έτσι σχεδιάστηκε η new era των καταστημάτων Coffee Lab, η οποία ολοκληρώνεται με κάτι εντελώς νέο για την κατηγορία των καταστημάτων μας, με την εισαγωγή μιας ακόμα νέας σειράς προϊόντων σοκολάτας το οποίο επικοινωνούμε, δημιουργώντας rebranding στα καταστήματα του δικτύου».


Γιώργος Λαγός, Group Brand Manager, Everest Group

«Τα brands να επιδείξουν ανθρωποκεντρική κατεύθυνση»
«Το καταναλωτικό κοινό βρίσκεται μπροστά σε ένα τοπίο ανασφάλειας σε πολλαπλά επίπεδα, το οποίο διαμορφώνει με εξαιρετικά δυναμικό τρόπο τόσο τις ανάγκες, όσο και τις επιλογές του. Για να μπορέσει, λοιπόν, η αγορά να ισορροπήσει, τα brands θα πρέπει να σταθούν “δίπλα” στους καταναλωτές, επιδεικνύοντας ανθρωποκεντρική κατεύθυνση σε όλες τις επιχειρηματικές τους αποφάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, στα Everest σχεδιάζουμε τις μελλοντικές μας ενέργειες, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις εγχώριες, όσο και τις διεθνείς τάσεις, διατηρώντας, ταυτόχρονα, τη φιλοσοφία και τις διαχρονικές αξίες της μάρκας. Τα προϊόντα μας αποτελούν έναν από τους βασικότερους λόγους πίσω από την πολυετή επιτυχία της αλυσίδας. Στο άμεσο μέλλον θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην προσφορά γευστικών και καινοτόμων επιλογών μέσα από μια σειρά λανσαρισμάτων στην κατηγορία του καφ,έ αλλά και σε αυτή του φαγητού».


Λύδια Τούρλου, Group Brand Manager, Flocafé Espresso Room

«Σωστή εξυπηρέτηση και ιδανική σχέση ποιότητας-τιμής»
«Τα Flocafé Espresso Room αποτελούν την αλυσίδα καφέ με τη μεγαλύτερη ιστορία στην Ελλάδα. Από το 1994 έως σήμερα, διαμορφώνουν τις τάσεις και εκπαιδεύουν τους καταναλωτές στην τέχνη του καφέ. Βασική προτεραιότητά μας είναι οι καταναλωτές μας να ζουν την απόλυτη και ολιστική εμπειρία καφέ, μέσα σε έναν χώρο σχεδιασμένο γύρω από το συγκεκριμένο προϊόν, αποπνέοντας εξειδίκευση, υψηλή, αλλά όχι απρόσιτη πολυτέλεια και φυσικά ασφάλεια. Αυτή η πελατοκεντρική προσέγγιση αποτελεί τον πυρήνα της φιλοσοφίας μας. Η προσήλωσή μας στην παροχή σωστής εξυπηρέτησης, καθώς και η συστηματική ανάπτυξη προϊόντων με ιδανική σχέση ποιότητας-τιμής, μέσω της διαρκούς έρευνας και εκπαίδευσης των ανθρώπων μας είναι στοιχεία που εκφράζονται τόσο στην επικοινωνιακή μας στρατηγική, όσο και στην καθημερινή μας επαφή με τους πελάτες στα καταστήματά μας».


Αναστασία Μανιατοπούλου, Marketing Director, Καφεκοπτεία Λουμίδη

«Παραμένουμε επίκαιροι»
«Εστιάζουμε στον μοναδικό συνδυασμό που προκύπτει από το πάθος για τον καφέ και τη βαθιά τεχνογνωσία μας και από τη συνεχή προσπάθειά μας για καινοτομία και εξέλιξη. Έτσι, οι πελάτες μας αντιμετωπίζουν ως μια ξεχωριστή και ενδεχομένως “αυθόρμητη φυσική” επιλογή. Στα 102 χρόνια της ιστορίας μας, έχουμε μεγαλώσει τέσσερις γενιές. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες της κάθε εποχής και των νέων καταναλωτών, εξελίσσουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας και, έτσι, παραμένουμε επίκαιροι».


H Coffee Island στη Frank & Fame με νέες καμπάνιες
Τη στρατηγική και τη συνολική επικοινωνία του brand της ανέθεσε, μερικούς μήνες νωρίτερα, στη Frank & Fame, η Coffee Island, κίνηση η οποία είχε ως αποτέλεσμα την υλοποίηση δύο σημαντικών διαφημιστικών καμπανιών. To concept της πρώτης καμπάνιας βασίζεται στο γεγονός ότι πηγή έμπνευσης της Coffee Island είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι που δημιουργούν μια αλυσίδα καφέ, σχέση η οποία αποτυπώνεται με ευφάνταστο τρόπο. Η καμπάνια «έτρεξε» στην τηλεόραση, το internet και in-store με μήνυμα «Κάθε καφές και μια ιστορία». Στη συνέχεια, ακολούθησε και χριστουγεννιάτικη καμπάνια για τις εορταστικές προτάσεις της αλυσίδας σε παραγωγή της Filmiki και σκηνοθεσία Βασίλη Μπουραντά.