Το 2021 ήταν για τα brands και τους brand owners… μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις και ανατροπές. Μία χρονιά που νομίζαμε ότι θα επιστρέψουμε στην προ Covid-19 εποχή, αλλά τελικά δημιουργήσαμε μία νέα «κανονικότητα». Νέες τάσεις αναδύθηκαν στην αγορά, οι καταναλωτές έχτισαν νέες συνήθειες, τα brands απέκτησαν έναν ευρύτερο, πιο κοινωνικό ρόλο, ενώ η προσαρμοστικότητα των brand owners και των επιχειρήσεων ήταν κλειδί για τη βιωσιμότητά τους.

Οι δεξιότητες που πρέπει να έχει ο marketeer του αύριο είναι… συνεχή όρεξη για μάθηση (learning agility), παρατηρητικότητα, προσαρμοστικότητα, περιέργεια (curiosity) και ενσυναίσθηση, για να μπορέσει να σχεδιάσει τη σωστή στρατηγική και να χτίσει purposeful brands με τα οποία θα ταυτίζεται ο καταναλωτής.

Good Marketing σημαίνει… ηθικό marketing. Marketing που σέβεται τις ανάγκες του καταναλωτή και δημιουργεί όφελος για την κοινωνία και το περιβάλλον. Τα brands, σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχουν την ευθύνη να «χτίζουν» σε έναν ανώτερο σκοπό και να ενώνουν τη φωνή τους με αυτή του καταναλωτή για έναν καλύτερο κόσμο.

Μεταξύ βραχυπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού επιλέγω… και τους δύο! Ο βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός είναι αυτός που βοηθά να ανταπεξέλθεις στις ιδιαιτερότητες του τώρα, ενώ ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός είναι αυτός που θέτει το πλαίσιο για τη μακροχρόνια βιωσιμότητά σου. Ο ένας χρειάζεται τον άλλο. Δεν μπορείς να χτίζεις το μέλλον χωρίς να χτίζεις βήμα – βήμα στο παρόν, αλλά και ούτε να εστιάζεις μόνο στο παρόν χωρίς να έχεις εικόνα για το πώς αυτό θα σε βοηθήσει να επιτύχεις αυτό που έχεις σχεδιάσει για το μέλλον.

H δηµιουργικότητα και η αποτελεσµατικότητα είναι έννοιες… που αν συνδυαστούν εξασφαλίζουν την επιτυχία! Η δημιουργικότητα ενισχύει την παραγωγικότητα προσφέροντας μοναδικούς τρόπους για να βρεθούν λύσεις και να αντιμετωπιστούν οι όποιες προκλήσεις.

Η μεγαλύτερη πρόκληση όσον αφορά στο ψηφιακό οικοσύστημα σήμερα είναι… να μπορείς να ακολουθείς τη δυναμική με την οποία μεταβάλλεται και εξελίσσεται και ιδανικά να είσαι ένα βήμα πιο μπροστά, σεβόμενος την ιδιωτικότητα των καταναλωτών και χρησιμοποιώντας την πληθώρα των data με σωστό και ηθικό τρόπο.