Τον ρόλο που μπορεί να παίξει το marketing στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής αναλύει η έκθεση Guide to Net Zero Marketing του WARC. Αν και το 46% των marketers αποδίδει ίση σημασία στην οικονομική ανάπτυξη και στο περιβάλλον, η πρώτη είναι ευκολότερα αντιληπτή και μετρήσιμη και το industry καλείται να αλλάξει mindset. Η μελέτη προτείνει τις εξής πρακτικές:
Αποφυγή greenwashing: Προκειμένου να αποφύγετε το greenwashing, διασφαλίστε ότι οι στόχοι για μηδενικές εκπομπές ελέγχονται από ρυθμιστικές αρχές και άλλους stakeholders. Χρησιμοποιήστε τα αντισταθμιστικά μέτρα προσεκτικά και φροντίστε οι σχετικές επισημάνσεις να είναι ακριβείς και να λαμβάνουν υπόψη τον πλήρη κύκλο ζωής των προϊόντων.

Ριζικός μετασχηματισμός: Οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει να υιοθετήσουν ένα lean mindset, επανεξετάζοντας και τη διάρκεια των διαφημίσεων: μια διαφήμιση 10’’ θα έχει πιθανότατα μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από μία διάρκειας 30’’. Προς αυτήν την κατεύθυνση, οι αναλυτές προτείνουν λύσεις όπως επένδυση σε ανανεώσιμα υλικά και βιώσιμες πρακτικές σε όλη την αλυσίδα αξίας, χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για το ΟΟΗ, μείωση των ταξιδιών κ.ά.

Η καταναλωτική ευκαιρία: Οι φιλικές προς το περιβάλλον καταναλωτικές πρακτικές ενισχύονται και οι marketers θα πρέπει να καινοτομήσουν για να κερδίσουν τον συνειδητοποιημένο καταναλωτή. Διευκολύνετε τις διαδικασίες ανακύκλωσης, επανάχρησης, επαναπώλησης και επιβραβεύστε τη φιλική προς το περιβάλλον συμπεριφορά. Σύμφωνα με έρευνα των Dentsu International και Microsoft Advertising, 77% των καταναλωτών παγκοσμίως υποστηρίζει ότι θέλει σε βάθος πενταετίας να επιλέγει brands που εφαρμόζουν βιώσιμες διαφημιστικές πρακτικές, ενώ 3 στους 5 σχεδιάζουν να εγκαταλείψουν brands που δεν λαμβάνουν μέτρα.

Ενδυνάμωση της συμπεριφορικής αλλαγής: Βασική αποστολή των marketers θα είναι να στηρίξουν τη συμπεριφορική αλλαγή των καταναλωτών, αμβλύνοντας το χάσμα μεταξύ των λόγων και έργων τους. Αυτό απαιτεί ξεκάθαρα μηνύματα και δημιουργικότητα που εμπνέει «πράσινες» επιλογές. Έχουν δε την ευκαιρία να δημιουργήσουν αποτελεσματικές καμπάνιες, προβάλλοντας βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες όπως η vegan διατροφή, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.ά.

Η προνομιακή θέση του marketing: «Η παγκόσμια βιομηχανία marketing βρίσκεται σε ιδανική θέση για να συμβάλει στην επίλυση της κλιματικής κρίσης, στο “σημείο τομής” πολλών κλάδων και αγορών με σημαντικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Ο περιορισμός, όμως, των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα απαιτεί συστημικούς μετασχηματισμούς, συμπεριλαμβάνοντας την επαναξιολόγηση του πώς δημιουργούνται οι διαφημίσεις και υιοθετώντας μια λιτή και προσεκτική προσέγγιση στο media planning», σχολίασε σχετικά η Lena Roland, Managing Editor του WARC.com.

(Πηγή: WARC)