Το 2021 είχε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για τα οποία θα το μνημονεύουμε ως χρονιά σταθμό για το e-commerce. Ήταν η χρονιά που οι επιχειρήσεις δοκίμασαν τα αντανακλαστικά και την ικανότητά τους να ισορροπήσουν μεταξύ ανοικτού και κλειστού λιανεμπορίου. Μεταξύ παραδοσιακού, omnichannel και hardcore e-business. Σε αυτή τη χρονιά, η ομάδα που εμφανίστηκε δειλά πριν 3 χρόνια και είχε αποσπάσει μόλις ένα βραβείο, φέτος κατέκτησε την 3η θέση με 26 βραβεία και τον τίτλο της πιο βραβευμένης εταιρείας του θεσμού.

To reason-why πίσω από αυτή την πορεία της εταιρείας από την 37η θέση το ‘20, στην 4η θέση το ‘21 και στην 3η θέση φέτος, θα συζητήσουμε με τη διοικητική ομάδα της και ειδικότερα με τον Θανάση Καμέα (CEO), τον Γιώργο Γκαραγκάνη (Project Manager), τον Γιώργο Βάλλα (Head of Development) και την Φαίη Κιζγκάλα (Commercial Director).

MW: Κε Καμέα τι συνέβη το 2021; Ποια ήταν η κατάσταση που βίωσαν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις και τελικά πόσο «υβριδική» ήταν η χρονιά που πέρασε;

Θανάσης Καμέας: Καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι πέρυσι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά μέχρι το Πάσχα. Επίσης, καλό είναι να αναγνωρίζουμε ότι η κοινωνία ήταν πολύ διαφορετική σε σχέση με τα συμβαίνοντα στο πρώτο lockdown και αναφορικά με την αντίληψη και τις πεποιθήσεις της, σχετικά με τους περιορισμούς, καθώς και τη στάση της απέναντι στα μέσα προφύλαξης. Το σημαντικότερο όλων -κατά την άποψή μας- είναι ότι επανήλθε ένα βασικό χαρακτηριστικό των δυτικών κοινωνιών, αυτό του κατακερματισμού. Του κατακερματισμού με βάση ανάγκες, στάσεις, απόψεις που τελικά παράγουν ένα ανομοιογενές αποτέλεσμα. Αυτή την ανομοιογένεια βλέπαμε να «φύεται» κάθε μέρα μετά την άρση των περιορισμών και οδηγηθήκαμε στην απόφαση να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε σε συνεργασία με τη FocusBari την έρευνα για τη στάση του καταναλωτή έναντι 24 διαφορετικών λιανεμπορικών κλάδων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άρση των περιορισμών σε συνάρτηση με το e-commerce.

Κα Κιζγκάλα, πώς σκοπεύετε να αξιοποιήσετε αυτή την έρευνα;

Φαίη Κιζγκάλα: Τα ευρήματα σε όλη τους την έκταση θα δώσουν αυτή τη χρονιά ένα σοβαρό πλεονέκτημα στους συνεργάτες μας. Θα έλεγα πως μας βοήθησαν να καταλήξουμε σε δύο βασικά συμπεράσματα:

  • Πρώτον, επιβεβαίωσαν πεποιθήσεις αλλά έδωσαν ποσοτική διάσταση και δημογραφική διαφοροποίηση του κάθε εξεταζόμενου παράγοντα και
  • δεύτερον, διέλυσαν μύθους ή μείωσαν τη σημαντικότητα παραγόντων που μεγάλη μερίδα του e-commerce industry θεωρούσε αυτονόητα.

Η θεμελίωση των πρακτικών μας προς τα συνεργαζόμενα με την Plushost e-shop, σε ερευνητικά ευρήματα περιορίζει το περιθώριο σφάλματος που ήδη στην εταιρεία μας είναι σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο, λόγω των εσωτερικών μηχανισμών και φίλτρων ελέγχου. Ξεκινώντας από μια ισχυρότατη προϋπόθεση – την πλατφόρμα μας – ο επιχειρηματίας που συνεργάζεται μαζί μας απολαμβάνει ένα μοναδικό πλεονέκτημα.

Γιώργος Βάλλας: Εκεί άλλωστε συμπυκνώνεται και η υπόσχεσή μας σε κάθε επιχειρηματία. Και σε αυτό, είναι που αναδείχθηκε η κυριαρχία της εταιρείας μας στα φετινά βραβεία στην κατηγορία «e-commerce platform». Εκεί αποσπάσαμε και τα τρία βραβεία της κατηγορίας (Gold, Silver, Bronze) επιβεβαιώνοντας με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι η τεχνογνωσία της ομάδας είναι αξεπέραστη. Ο λόγος της ύπαρξής μας είναι η μελέτη και ο σχεδιασμός της πλατφόρμας. Από εκεί ξεκινούν και σε αυτό τελειώνουν όλα. Όσο αρτιότερα είναι σχεδιασμένη, τόσο μικρότερες είναι οι απαιτήσεις σε marketing budget. Στις μέρες μας ακούγεται πολύ η ενεργειακή θωράκιση των κατοικιών για περιορισμό των απωλειών και μικρότερη ανάγκη επενδύσεων σε κόστος ενέργειας για ψύξη και θέρμανση. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με την πλατφόρμα. Όσο φθηνότερη, τόσο πιο ακριβό το κόστος για να διατηρείς «ζεστό» τον καταναλωτή.

Όμως κε Γκαραγκάνη, e-commerce δεν είναι μόνο η πλατφόρμα, έτσι δεν είναι;

Γιώργος Γκαραγκάνης: Προφανώς δεν είναι μόνο η πλατφόρμα. Εξάλλου ένα βασικό μας claim είναι αυτό που εμείς ονομάζουμε «υπηρεσία 360° e-commerce». Επιτρέψετε μου εδώ να πω ότι βραβεία αποσπάσαμε σε όλες τις κατηγορίες που συνιστούν τα essentials του ηλεκτρονικού εμπορίου, πέραν βέβαια της κατηγορίας «E-Commerce Platforms» που ήδη έχουμε αναφέρει. Ξέρετε οι μάχες στο e-commerce κερδίζονται στα μετόπισθεν του Operations & Back Office, αν έχεις τον μηχανισμό να αντλήσεις γνώση από τα Data Insights & τα Marketing Analytics. Στην Plushost δίνουμε μεγάλη σημασία στην «Τεχνολογική Καινοτομία», διότι μέσω αυτής το Information Architecture οδηγεί σε διαρκή βελτιστοποίηση (Continuous Optimization). Έχοντας ως πυξίδα και οδηγό μας την «Καινοτομία Ηλεκτρονικού Επιχειρείν» παρακολουθούμε από κοντά τον νέο καταναλωτή που όλο και περισσότερο στρέφεται στο Mobile Commerce. Σήμερα δεν μπορεί να δραστηριοποιείται μια επιχείρηση στο e-commerce και να μην εμπιστευθεί σε ένα βραβευμένο agency όπως το δικό μας, την ανάπτυξη ενός λειτουργικού και αποτελεσματικού Μobile App.
Είμαστε πολύ υπερήφανοι που διατηρήσαμε τις περσινές βραβεύσεις μας στην «Στρατηγική Email & Marketing Automation» και «Content Marketing that Converts», ενώ προσθέσαμε φέτος βραβευμένα cases στην υλοποίηση «Στρατηγική Loyalty» και στις «Υπηρεσίες Συμβουλευτικής στο E-Commerce».

Φ.Κ.: Τα e-volution Awards δεν είναι ένας κλειστός διαγωνισμός για hard-core e-commerce business. Έτσι, μεσαίες και μικρές επιχειρηματικές μονάδες -που αποτελούν και τον κορμό του hard-core e-commerce- διαγωνίζονται με ισχυρότατα brands που κατά τεκμήριο έχουν πολλαπλάσιες οικονομικές δυνατότητες και πρόσβαση σε στελέχη και γνώση. Ξέρετε, για τους συνεργάτες μας είναι σημαντικό να ξέρουν ότι βρίσκονται σε ένα agency που βραβεύτηκαν όλα τα project μας που συμμετείχαν με υποψηφιότητα στη φετινή διοργάνωση. Η αναλογία των βραβευμένων εταιρειών συγκριτικά με πέρυσι είναι σχεδόν η διπλάσια, με 13 επιχειρήσεις να βραβεύονται φέτος, έναντι 7 την περασμένη χρονιά. Αποσπάσαμε άλλα επτά (7) βραβεία και στις κατηγορίες «Βest in» για ισάριθμες επιχειρήσεις.

Κε Καμέα, πρέπει να είστε υπερήφανοι για την πορεία και τα αποτελέσματα της ομάδας σας.

Θ.Κ.: Είναι αλήθεια ότι είναι όμορφο το συναίσθημα της αναγνώρισης και μεγάλη η ευθύνη διατήρησης αυτής της επίδοσης μέσα στον χρόνο. Σε αυτό το στάδιο είμαστε περήφανοι που διατηρήσαμε και βελτιώσαμε τη θέση των συνεργατών μας στο ψηφιακό οικοσύστημα και τη δική μας θέση που επιβεβαιώνει -πρώτα σε εμάς- ότι βελτιώνουμε τις επιδόσεις μας υπέρ των συνεργατών μας. Αυτό ήταν και το σημείο στο οποίο επικεντρώθηκε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κος Πιερρακάκης, όταν λίγο πριν τα Χριστούγεννα επισκεπτόμενος τα Τρίκαλα για επαφές με τον Δήμαρχο μας και Πρόεδρο της ΚΕΔΕ κο Παπαστεργίου ενημερώθηκε για τις πρωτοβουλίες και την πορεία της εταιρείας μας και έσπευσε να μας επισκεφθεί, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα το αμέριστο ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας για τον αποκεντρωμένο χαρακτήρα της ψηφιακής μετάβασης. Η συνέπεια και η συνέχεια στην προσπάθεια και το να μην αφήνεις τίποτα στην τύχη του είναι αυτό που επιβραβεύεται και σε ξεχωρίζει από την 37η θέση το ‘20, στην 4η θέση το ‘21 και στην 3η θέση φέτος. Στη χρονιά με τις περισσότερες υποψηφιότητες καταφέραμε να είμαστε η πιο πολυβραβευμένη εταιρεία των e-volution Awards 2022.