Πώς χτίζεται το momentum; Τι καθορίζει το relevance; Τι πυροδοτεί και εδραιώνει συνδέσεις που διαρκούν; Με τις ρωγμές στο status quo να εμφανίζονται ταχύτερα από ποτέ, οι απαντήσεις δεν βρίσκονται στις πρακτικές του παρελθόντος.

«Πιστέψτε με, υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που αλλάζουν τον κόσμο αυτήν τη στιγμή». Αυτό διαβεβαιώνει ο Mark Schaefer, best-selling συγγραφέας και διακεκριμένος σύμβουλος επιχειρήσεων, μιλώντας στο Marketing Week ενόψει της keynote παρουσίασής του στο All Things Facebook & Instagram Conference, στις 10 Φεβρουαρίου. Αυτό που καλούνται να κάνουν οι marketers είναι να σηκώσουν τα μάτια από τα τετριμμένα «manuals» και να αναζητήσουν όλες εκείνες τις τάσεις που ανατρέπουν τα καθιερωμένα, προκειμένου να δημιουργήσουν με καινοτόμους τρόπους momentum για τα brands. Η ειλικρίνεια, η αυθεντική επικοινωνία με ανθρώπινη φωνή, αλλά και η ταπεινότητα, αποτελούν τους «θεμέλιους λίθους» του relevance, με στόχο την οικοδόμηση συνδέσεων που σημαίνουν πραγματικά κάτι ουσιαστικό για τους καταναλωτές.

MW: Στο τελευταίο σας βιβλίο με τίτλο Cumulative Advantage εμβαθύνετε στη σημασία του «momentum». Από πού θα πρέπει να ξεκινήσει ένα brand για να δημιουργήσει momentum για μια νέα ιδέα; Ποια θα πρέπει να είναι τα πρώτα βήματα;

Mark Schaefer: Κατ’ αρχήν θα πρέπει να εκτιμήσουμε αυτό που αποκαλώ «αρχικό πλεονέκτημα». Ποιες είναι οι δεξιότητες, οι ιδέες, η εκπαίδευση, τα insights, οι πόροι και οι διασυνδέσεις που κάνουν την επιχείρηση και τις υπηρεσίες μας να ξεχωρίζουν; Στη συνέχεια θα πρέπει να εφαρμόσουμε αυτά τα πλεονεκτήματα σε κάτι που να αλλάζει τον κόσμο σήμερα και, πιστέψτε με, υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που αλλάζουν τον κόσμο αυτήν τη στιγμή!

Η πανδημία επέφερε μια ρωγμή στα καθιερωμένα. Φανταζόμαστε από την αρχή σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής μας, όπως τους τρόπους με τους οποίους εργαζόμαστε, εκπαιδευόμαστε, συνδεόμαστε, γυμναζόμαστε, τρώμε και ψυχαγωγούμαστε, μεταξύ πολλών άλλων. Αυτοί οι μετασχηματισμοί συνεπάγονται νέες καταναλωτικές ανάγκες που δεν έχουν ικανοποιηθεί ακόμα. Αν εφαρμόσουμε τα πλεονεκτήματά μας σε αυτές τις αναδυόμενες ευκαιρίες, αυτό είναι το ξεκίνημα του momentum.

Σε μια από τις πρόσφατες δημοσιεύσεις σας στο blog Grow, μιλάτε για τη «στρατηγική αυθεντικότητα». Θα λέγατε ότι η ειλικρίνεια βοηθά ένα brand να είναι relevant;

Λυπάμαι που το λέω αλλά η ειλικρίνεια σε αυτόν τον κόσμο δεν είναι απλά ένας τρόπος να είσαι relevant, αλλά και ένα μονοπάτι διαφοροποίησης για πολλές επιχειρήσεις! Αυτό που αναζητούμε είναι εταιρείες με ανθρώπινη φωνή, ευγενική, προσβάσιμη, ακόμα και ευάλωτη, ακριβώς όπως εμπιστευόμαστε φίλους με αυτές τις ιδιότητες. Συν τω χρόνω, πιστεύω ότι η πιο ανθρώπινη επιχείρηση θα είναι εκείνη που θα κατακτήσει κάθε κλάδο και αυτό θα έχει ως σημείο εκκίνησης την ειλικρίνεια.

Υπάρχει κάποιο brand που κατά τη γνώμη σας είναι εξαιρετικό στην οικοδόμηση momentum ή κάποια καμπάνια που αποδείχθηκε ιδιαίτερα relevant;

Μία από τις αγαπημένες μου μάρκες είναι η Glossier. Πρόκειται για μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες καλλυντικών στον κόσμο, επειδή το marketing της είναι καινοτόμο και τολμηρό, δίνοντας έμφαση στην πραγματική ανθρώπινη επαφή. Το brand αναδύθηκε μέσα από τη συμπονετική προσωπικότητα μιας blogger, η οποία είναι το ανθρώπινο πρόσωπό του. Έχουν πάθος με την ανθρώπινη σύνδεση στα social media και καθιστούν τον πελάτη ήρωα της μάρκας. Είναι τόσο συνδεδεμένοι και relevant που οι πελάτες τους έχουν μετατραπεί στους marketers τους. Αυτό είναι το μέλλον της επιχειρηματικότητας και του marketing!

Έχετε συνεργαστεί με πολλά μεγάλα brand names. Ποια είναι τα συνηθέστερα λάθη που κάνουν οι marketers όταν σχεδιάζουν ή/και υλοποιούν τις στρατηγικές τους;

Στις περισσότερες εταιρείες, το marketing είναι επαναλαμβανόμενο. Προσπαθούμε να βελτιωθούμε λίγο κάθε χρόνο όσον αφορά το SEO, το περιεχόμενό μας κ.λπ. Αλλά οι πελάτες μας έχουν ήδη κάνει ένα τεράστιο άλμα, αφήνοντάς μας πίσω. Έχουν συγκεντρώσει τη γνώση του ανθρώπινου γένους στην παλάμη του χεριού τους και περιμένουν κάτι παραπάνω από τις εταιρείες και τους marketers σήμερα. Αν οι εταιρείες δεν σηκώσουν το βλέμμα πέρα από τις εδραιωμένες πρακτικές marketing θα πάψουν να είναι relevant πολύ σύντομα.

Ποια είναι η νούμερο ένα συμβουλή σας προς όλους τους νέους marketers εκεί έξω;

Πρώτον, εμπιστευτείτε το ένστικτό σας ως επαγγελματίας και ως καταναλωτής. Οι digital natives έχουν την αίσθηση του τι είναι αποτελεσματικό σήμερα και αυτό δεν είναι απαραίτητα οι παρεμβατικές πρακτικές του παρελθόντος. Ως marketers, αντιμετωπίστε τους πελάτες σας όπως ακριβώς θα θέλατε να σας αντιμετωπίζουν, τόσο offline, όσο και online. Δεύτερον, να είστε ταπεινοί. Κανείς δεν είναι ειδικός σε τίποτα αυτήν τη στιγμή!

Και τώρα, ένα elevator pitch! Γιατί είναι η keynote ομιλία σας στο συνέδριο All things Facebook and Instagram must-watch για τους marketers;

Θα σας οδηγήσω σε ένα διασκεδαστικό και inspiring ταξίδι γύρω από το momentum και από το τι σημαίνει η επανεφεύρεση της στρατηγικής marketing. Η ομιλία μου βασίζεται σε νέες έρευνες και insights που θα σας κάνουν να σκέφτεστε με νέους τρόπους για πολύ καιρό!


All-star agenda
Το All Things Facebook & Instagram (www.allthingsfb.gr) επιστρέφει ψηφιακά στην 11η διοργάνωσή του, με ένα εντυπωσιακό roster ομιλητών στις 10 Φεβρουαρίου. Με τη συμμετοχή περισσότερων από 600 marketers, κορυφαίων επαγγελματιών, εκπροσώπων της Meta, βραβευμένων agencies και brand leaders, θα προσφέρει insights και άμεσα εφαρμόσιμα tips, παρουσιάζοντας όλες τις τάσεις και αναλύοντας αποδεδειγμένα αποτελεσματικές στρατηγικές. Μέσα από τη συνεδριακή πλατφόρμα, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές και να έρθουν σε επαφή με υψηλόβαθμα στελέχη από κάθε industry. Σε μια ζωντανή, immersive εμπειρία με διαδραστικά Q&A sessions, δημοσκοπήσεις, video chats, virtual booths, διαγωνισμούς και «happy hour» sessions, θα είναι ένα event-to-remember από κάθε άποψη.


Short bio
Ο Mark W. Schaefer είναι ένας διεθνώς αναγνωρισμένος συγγραφέας, keynote speaker, futurist και σύμβουλος επιχειρήσεων. Το blog του, Grow, συγκαταλέγεται στα πέντε κορυφαία marketing blogs παγκοσμίως. Διδάσκει marketing στο Rutgers University και έχει υπογράψει εννέα best-selling βιβλία. Το τελευταίο του βιβλίο με τίτλο Cumulative Advantage: How to Build Momentum for Your Ideas, Business and Life Against All Odds παρουσιάζει στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες ένα μοναδικό, νέο μονοπάτι για να ακουστούν και να αποκτήσουν ορατότητα σε έναν «πολύβουο» κόσμο. Ο Mark κατατάσσεται ανάμεσα στους 10 ειδικούς του marketing με τα περισσότερα re-tweets, ενώ είναι επίσης συμπαρουσιαστής του The Marketing Companion, που συμπεριλαμβάνεται στο top 10 των marketing podcasts στα iTunes. Μεταξύ των πολλών διεθνών πελατών του βρίσκονται οι Pfizer, Cisco, Dell, Adidas και η αμερικανική πολεμική αεροπορία. Έχει συμμετάσχει ως keynote ομιλητής σε εκδηλώσεις υψηλού κύρους σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων τα SXSW, Marketing Summit Tokyo και Institute for International and European Affairs. Ο Mark έχει εμφανιστεί ως προσκεκλημένος σε media όπως τα CNN, The Wall Street Journal, The New York Times και CBS News.