Με τη συμμετοχή 850 περίπου επαγγελματιών από τον χώρο του Marketing και της Επικοινωνίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου το διαδικτυακό Συνέδριο «The Future of Marketing» της Boussias με κεντρικό ομιλητή τον «Πατέρα του Σύγχρονου Marketing», Philip Kotler, ο οποίος εστίασε στα ερωτήματα που θέτει στα brands η μετά τον Covid-19 εποχή ενώ μοιράστηκε με το κοινό τις προβλέψεις του για το μέλλον του Marketing.

Την ομιλία του προλόγισε η Λιάνα Μόσχου, Member of the Board του ΣΔΕ, η οποία τόνισε ότι η 4η Βιομηχανική Επανάσταση «δεν βρίσκεται στο κατώφλι μας αλλά είναι ήδη μέσα στο κτίριο». Τα τεχνολογικά εργαλεία αυτής της επανάστασης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του Marketing 5.0, στο οποίο αναφέρθηκε ο Philip Kotler στη συνέχεια του Συνεδρίου. Λίγο πριν την παρουσίαση του κεντρικού ομιλητή, ο Δημήτρης Μαύρος, General Manager και Member of the Board της MRB Hellas έθεσε το πλαίσιο της κεντρικής ομιλίας αναφερόμενος στους τρεις πυλώνες που διαμορφώνουν στο σύγχρονο marketing και στην Ελλάδα: τον ψηφιακό κόσμο, την αναζήτηση της Νέας Κανονικότητας και την ανάγκη για social purpose.

Η σκυτάλη δόθηκε στον Philip Kotler, ο οποίος ξεκινώντας επεσήμανε ότι εν μέσω μιας πολύ δύσκολης ιστορικά περιόδου, οι εταιρείες χρειάζεται να δώσουν απαντήσεις σε αρκετά ερωτήματα. Πόσο θα διαρκέσει η πανδημία; Πώς θα μοιάζει η αγορά στη μετά Covid-19 εποχή; Πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής; Χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή αναφορικά με τα κοινωνικά προβλήματα; Θα πρέπει οι εταιρείες να κάνουν κάτι για τον πληθωρισμό; Πόσο ψηφιακή είναι κάθε εταιρεία σε σχέση με τους ανταγωνιστές της; Στα ερωτήματα αυτά ο «Πατέρας του Σύγχρονου Marketing» έδωσε κατευθύνσεις κατά τη διάρκεια της ομιλίας του.

Ο «μύθος» του rational man
Όσον αφορά τα στάδια του Marketing και το πού τοποθετείται κάθε εταιρεία, ο Philip Kotler ανέφερε ότι απομακρυνόμαστε από την προσέγγιση του Marketing 1.0 που στόχευε στο μυαλό του «rational man», τον οποίο ο ίδιος χαρακτήρισε «μύθο» ακόμα και στο επίπεδο της B2B επικοινωνίας. Οι σύγχρονοι marketers αναγνωρίζουν τη σημασία του συναισθήματος και θέτουν άλλους στόχους με τον άνθρωπο και την ευημερία του στο επίκεντρο.
Ο Philip Kotler παραδέχτηκε τη λειτουργικότητα των 4 Ps του Marketing στη σύγχρονη εποχή. Ο ίδιος παρουσίασε στο κοινό ένα Σχήμα, το οποίο απεικονίζει το πώς ένας καταναλωτής καταλήγει να αγοράσει ένα προϊόν, το οποίο ονόμασε τα 5 As: Aware, Appeal, Ask, Act, Advocate. Σε κάθε ένα από αυτά τα στάδια του customer journey, οι marketers χρειάζεται να αξιοποιούν διαφορετικά εργαλεία Μarketing.

Οι Masters of the Valuable
Αναφερόμενος στην καινοτομία, η οποία θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα των εταιρειών, ο Philip Kotler μίλησε για τη σημασία της συμμετοχής των marketers στη διαδικασία δημιουργίας νέων προϊόντων τονίζοντας ότι οι τελευταίοι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν «Masters of the Valuable», καθώς έχουν στα χέρια τους τα insights της αγοράς.
Ο Philip Kotler έκλεισε την ομιλία τους με τις προβλέψεις του για το μέλλον του Marketing:

  1. Η επιτυχία του marketing θα εξαρτάται από το έξυπνο pricing, το ισχυρό branding και την πρόσβαση στα κανάλια διανομής.
  2. Η δημιουργικότητα του marketing θα παίξει καθοριστικό ρόλο στον τομέα του experiential marketing.
  3. Οι marketers θα βασιστούν περισσότερο στο customer journey mapping, το touchpoint marketing, τα personas, το περιεχόμενο και τους influencers.
  4. Οι marketers θα αυξήσουν τη χρήση της virtual reality για να υπολογίσουν το ενδιαφέρον για μελλοντικά προϊόντα.
  5. Οι marketers θα αξιοποιήσουν τα εργαλεία της νευροεπιστήμης για να εντοπίσουν τα καλύτερα ερεθίσματα.
  6. Οι marketers θα χρησιμοποιήσουν τα predictive analytics και το learning machine για να εντοπίσουν, επιδιώξουν και επιτύχουν τις καλύτερες προοπτικές.

Μετά το κλείσιμο της ομιλίας του Philip Kotler ακολούθησε Q&A Session στο οποίο συμμετείχαν οι Φωκίων Αγγελλοπουλος Vice President, Board Member της DIS, Τάνια Γιακουμάκη, General Manager της Curious Ahead, Γιώργος Γκριτζάλας, Co-founder και Strategy Consultant της Adjust και Σίσσυ Θεοφανοπούλου, South East Europe Marketing Leader Scotch-Brite της 3M. Οι συμμετέχοντες έθεσαν ερωτήματα σχετικά με το μέλλον του retail, τις δυνατότητες ψηφιακού μετασχηματισμού των μικρών επιχειρήσεων, κ.ά.
Το Συνέδριο έκλεισε με ένα fireside chat με θέμα το Corporate & Brand Activism. Στη συζήτηση συμμετείχαν οι Θωμάς Αλεξόπουλος, Senior Brand Manager Chocolate, Greece της Mondeléz International, Αγγελική Κορνελάτου, Group Creative Director της Ogilvy και η Νατάσα Κεφαλληνού Communications Expert της Διοτίμα, οι οποίοι παρουσίασαν το case study της καμπάνιας «Μη με αφήσεις ποτέ» για τη βία κατά των γυναικών της Lacta.

Αναλυτικότερη παρουσίαση του Συνεδρίου
θα φιλοξενηθεί στο επόμενο τεύχος του Marketing Week.