Έχοντας αποδειχθεί εξαιρετικά ανθεκτική στις επιπτώσεις της πανδημίας, η παγκόσμια διαφημιστική αγορά αναμένεται να αγγίξει σε αξία το 1 τρισ. δολάρια μέχρι το 2025, όπως προκύπτει από την πρόσφατη έκθεση Global Advertising Trends του WARC. Ωστόσο, έντονος είναι ο ολιγοπωλιακός της χαρακτήρας, με πάνω από το μισό budget να κατευθύνεται σε τρεις μόλις κολοσσούς, τις Alphabet, Meta και Amazon.

Έχοντας καταγράψει αύξηση 23,8% τη φετινή χρονιά, φτάνοντας συνολικά τα 771 δισ. δολάρια, η διαφημιστική δαπάνη εκτιμάται ότι θα αυξηθεί περαιτέρω κατά 12,5% και 8,3% το 2022 και το 2023 αντίστοιχα, με τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να ηγούνται της ανοδικής κούρσας. Έρευνα σε περισσότερους από 1.350 επαγγελματίες του κλάδου -πριν την εμφάνιση της μετάλλαξης Όμικρον- καταδεικνύει ότι δύο στους τρεις marketers που επενδύουν στην Amazon θα αυξήσουν το spend, ενώ η διαφημιστική ζήτηση ανεβάζει το μέσο cost-per-click.

Παράλληλα, τα δύο τρίτα σχεδιάζουν να αναβαθμίσουν στο πλάνο τους το TikTok, ενώ YouTube (61%), Instagram (60%) και Google (57%) θα έχουν επίσης περισσότερο χώρο στο mix. Όλες οι κατηγορίες αναμένεται να ξεπεράσουν τα pro-Covid επίπεδα του ad spend την ερχόμενη χρονιά.

(Πηγή: WARC)