Scroll-stoppers που «μιλούν» στο κοινό-στόχος και εκτοξεύουν τα conversions: Το όνειρο κάθε digital-marketer. Πώς μπορεί να γίνει πραγματικότητα;

MW: Σήμερα, τα ψηφιακά Μέσα χαρακτηρίζονται από τεράστιο «συνωστισμό». Προφανώς δεν υπάρχει μία συνταγή για όλες τις περιπτώσεις, εντοπίζονται όμως κάποια βασικά χαρακτηριστικά στο περιεχόμενο που ξεχωρίζει και οδηγεί παράλληλα σε καλύτερο performance;

Zontee Hou: Το αποτελεσματικό περιεχόμενο στο ψηφιακό marketing έχει ως στόχο να εμπλέκει το κοινό και να του προσφέρει αξία που το αφορά. Είναι εξαιρετικά σημαντικό το να διασφαλίζετε ότι προσφέρετε τους πόρους εκείνους που χρειάζεται πραγματικά ο πελάτης, ανάλογα με τη φάση του καταναλωτικού ταξιδιού στην οποία βρίσκεται. Για παράδειγμα, αν γνωρίζετε ότι το κοινό σας επιθυμεί να συγκρίνει προτού αγοράσει, βοηθήστε το παρέχοντας ένα σχετικό εργαλείο. Εάν γνωρίζετε ότι το κοινό σας δεν είναι εξοικειωμένο ακόμη την κατηγορία σας, δείξτε έρευνες που το βοηθούν να κατανοήσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και άλλοι αντίστοιχα. Το περιεχόμενο που προβλέπει τις ανάγκες του κοινού και ευθυγραμμίζεται με την καταναλωτική διαδρομή τους έχει πάντοτε απήχηση. Δεν είναι απαραίτητο να είναι το πιο εξεζητημένο εργαλείο, απλά να βοηθά με τον καλύτερο τρόπο.

Αν μια μάρκα σχεδιάζει αυτήν τη στιγμή να οργανώσει ή να ανανεώσει την ψηφιακή στρατηγική της, ποια θα πρέπει να είναι τα πρώτα της βήματα;

Ξεκινήστε γνωρίζοντας το κοινό-στόχος σας. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, χρειάζονται data, όχι απλά ένα brainstorming με την ομάδα σας, υποθέτοντας ποιοι μπορεί να το αποτελούν. Χρησιμοποιήστε εργαλεία που σας βοηθούν να «ακούσετε» αυτό το κοινό-στόχος στα social media, διεξάγετε τις δικές σας έρευνες και/ή εξασφαλίστε ερευνητικά στοιχεία από κλαδικούς φορείς.
Βασίστε την κατανόηση του κοινού σας στη γνώση, όχι σε υποθέσεις. Χτίστε έναν λεπτομερή χάρτη του καταναλωτικού ταξιδιού που επιτρέπει στην ομάδα σας να ευθυγραμμίσει το content marketing, τα κανάλια του digital marketing και το measurement με τις ανάγκες και τις συμπεριφορές του κοινού. Και στη συνέχεια, ξεκινήστε να δημιουργείτε περιεχόμενο και καμπάνιες που συμβάλλουν στην κινητοποίησή του.

Έχετε βοηθήσει πολλά brands με τη διαμόρφωση της στρατηγικής digital marketing. Ποια είναι τα συνηθέστερα λάθη που κάνουν οι marketers κατά τον σχεδιασμό ή/και την εκτέλεσή της;

Το λάθος που παρατηρώ συχνότερα είναι ότι οι μάρκες επικεντρώνονται σε βραχυπρόθεσμα performance metrics που δεν συμβαδίζουν απαραίτητα με τις καταναλωτικές συμπεριφορές που έχουν αντίκτυπο στα επιχειρηματικά αποτελέσματα. Ένα άλλο θέμα που συναντώ συχνά είναι ότι τα brands παραγνωρίζουν τη σημασία του word-of-mouth και των συστάσεων από τους πελάτες. Το marketing σας δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε αυτά που λέτε για την εταιρεία σας. Είναι επίσης αυτό που λένε οι άλλοι έξω στον κόσμο για εσάς. Το να διαθέτετε μια άρτια στρατηγική word-of-mouth, αξιολογήσεων και συστάσεων συνιστά καίριο τμήμα του marketing mix σας.

Υπάρχει κάποια μάρκα που σας έρχεται στο μυαλό όταν μιλάμε για αποτελεσματικό digital marketing, ή κάποιο ξεχωριστό case study που θα θέλατε να μοιραστείτε;

Τα τελευταία δύο χρόνια, μαζί με την ομάδα μου στην Convince & Convert, δούλεψα με τη SharpSpring, μια πλατφόρμα email automation, για το λανσάρισμα influencer campaigns που πραγματικά «μιλούσαν» στο κοινό της. Ήταν ένας πελάτης που αντιλαμβανόταν την αξία της έρευνας και της κατανόησης του κοινού του. Τα insights που συγκεντρώσαμε διέφεραν από τις εικασίες της εταιρείας. Ωστόσο, αυτά που αποκαλύφθηκαν σχετικά με το τι επιθυμούσε το κοινό να μάθει και το τι το απασχολούσε στην καθημερινή του εργασία μας βοήθησαν να δημιουργήσουμε περιεχόμενο που έφερε αποτελέσματα για την εταιρεία: Μέσα σε 60 ημέρες καταγράφηκαν περισσότερες από 4.000 εγγραφές για την παρακολούθηση μιας σειράς events και, μόλις μέσα σε λίγους μήνες, έλαβε περισσότερα από 2.500 leads από το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Αναδειχθήκατε ανάμεσα στους 50 πιο επιδραστικούς content marketers! Συγχαρητήρια! Ποια είναι η νούμερο ένα συμβουλή σας προς τους συναδέλφους σας;

Κάποιες φορές φαίνεται ότι όσοι δεν έχουν σχέση με το marketing το αντιλαμβάνονται ως ένα είδος «μαγείας». Η συμβουλή μου στους marketers είναι να εκπαιδεύουν διαρκώς τους συναδέλφους τους ως προς το μέγεθος της δουλειάς, τα διαφορετικά πλαίσια και την έρευνα που απαιτείται για αποτελεσματικό marketing. Όσο περισσότερο αντιλαμβάνονται τι χρειάζεται για να χτιστεί μερίδιο αγοράς, mind share και conversions, τόσο καλύτερα θα κατανοούν το πώς όλες οι ειδικότητες μπορούν να συνεισφέρουν στην οικοδόμηση ισχυρότερων ενεργειών marketing για τον οργανισμό.