Προσπαθώντας να επανατοποθετήσει τον εαυτό της στο πλαίσιο ενός νέου τρόπου ζωής, η κατηγορία των προϊόντων γιαουρτιού «χτίζει» σταδιακά τη σύνδεσή της με την υγεία και την ευεξία. Vegan, βιολογικά και φυτικά προϊόντα, προϊόντα με προβιοτικά, βιταμίνες και μέταλλα, αλλά και η νέα τάση για το «drinking yoghurt» αναδεικνύουν την ποικιλία της, τη στιγμή που τα digital κανάλια ενισχύουν τη σχέση της με τον καταναλωτή.

Κατηγορία που «κρατάει» το κοινό της με την καινοτομία στα συστατικά και την ποικιλία γεύσεων, το γιαούρτι ενδυναμώνει την παρουσία του στον κλάδο τροφίμων και ποτών και σύμφωνα με έρευνα της Mordor Intelligence αναμένει ετήσια αύξηση της τάξεως του 4,5% την περίοδο 2020-2025.

Ο καταναλωτής παραμένει όλο και πιο εστιασμένος σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διαβίωσης και η βιομηχανία ανταποκρίνεται άμεσα στις απαιτήσεις και ανάγκες του. Προϊόντα με προβιοτικά, με φυτικά συστατικά, εμπλουτισμένα με βιταμίνες και μέταλλα, λανσάρονται μέσα από καμπάνιες που περνούν μηνύματα, όχι μόνο για μια υγιεινή διατροφή, αλλά για έναν ευρύτερο υγιεινό τρόπο ζωής.

Ιδιαίτερη θέση θα έχουν στο εγγύς μέλλον τα vegan προϊόντα, αλλά και το πόσιμο γιαούρτι. Οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν έχουν περιθώρια για… κουτάλια και κυπελάκια γιαουρτιού, και η τάση του «drinking yoghurt» αναμένεται να αναπτύξει ιδιαίτερη δυναμική, ξεκινώντας από την Αμερική και την Ευρώπη.

Lactose free και λειτουργικά λανσαρίσματα
Τα λανσαρίσματα της κατηγορίας χαρακτηρίζονται από ποικιλία γεύσεων, υγιεινά και βιολογικά στοιχεία και νέες συσκευασίες. Στον «αέρα» βρίσκεται η καμπάνια λανσαρίσματος του γιαουρτιού Δωδώνη Στραγγιστό 2% χωρίς λακτόζη. Με το συγκεκριμένο λανσάρισμα, στόχος της εταιρείας είναι να συστήσει στο κοινό μια νέα επιλογή είτε για όσους παρουσιάζουν δυσανεξία στη λακτόζη, είτε για όσους ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή. Η καμπάνια φέρει την υπογραφή της BBDO Athens.

«Σε συνέχεια των τριών λανσαρισμάτων που υλοποιήσαμε το 2020, στην κατηγορία των γιαουρτιών, το 2021 ήταν επίσης μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα χρονιά, καθώς προχωρήσαμε στο λανσάρισμα του Lactose free στραγγιστού γιαουρτιού, μπαίνοντας σε μια νέα προϊοντική κατηγορία, ανταποκρινόμενοι με τον βέλτιστο τρόπο στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις των καταναλωτών, οι οποίοι αναζητούν αυθεντικά προϊόντα, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Η επικοινωνία του συγκεκριμένου λανσαρίσματος υποστηρίχθηκε τόσο από ATL επικοινωνία, όσο και από digital καμπάνια», δήλωσε η Βίκυ Παπουτσάκη, Marketing Manager της εταιρείας Δωδώνη.

Η ΜΕΒΓΑΛ έρχεται με λανσαρίσματα lactose free προϊόντων και προϊόντων κεφίρ να ενισχύσει την κατηγορία. «Στον τομέα των Lactose Free προϊόντων, η ΜΕΒΓΑΛ λάνσαρε το Lactose Free κεφίρ με γεύση ροδάκινο. Επίσης, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα από κατσικίσιο γάλα, η ΜΕΒΓΑΛ λάνσαρε κατσικίσιο παραδοσιακό γιαούρτι με πέτσα ενώ για το παιδικό κοινό, λάνσαρε τα Maniacs με 100% κατσικίσιο γάλα και περιέκτη δημητριακών με μέλι. Εντός Σεπτεμβρίου, η εταιρεία λανσάρει επίσης κατσικίσιο κεφίρ σε πρακτική συσκευασία 200ml», επισημαίνει σχετικά με τα λανσαρίσματα της ΜΕΒΓΑΛ η Senior Brand Manager της εταιρείας, Κατερίνα Συμεωνίδου.

Η Φάγε λάνσαρε πρόσφατα το Befree γιαούρτι χωρίς λακτόζη, σε μια χιουμοριστική ταινία που απεικονίζει έναν επαγγελματικό χώρο όπου ξαφνικά ο πρωταγωνιστής του σποτ αρχίζει και εκτονώνεται, πετώντας τα πράγματα του γραφείου του για να αναζητήσει την ελευθερία του. Το concept συμπληρώνει με «έξυπνο» τρόπο το κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας του Befree, «Η γεύση που σε ελευθερώνει».

Η Κρι Κρι παρουσίασε δύο νέα λειτουργικά προϊόντα κάτω από το brand Super Spoon. Το Super Spoon Vitamins Plus με γεύση φράουλα αποτελεί πηγή ασβεστίου, μαγνησίου, βιταμινών D, B12, B6 και φολικού οξέος που συμβάλλουν στη καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Παράλληλα, τo νέο λευκό στραγγιστό 0% Super Spoon αποτελεί ένα πλήρες και ισορροπημένο γεύμα υψηλών πρωτεϊνών, χωρίς λιπαρά, με 21g φυσικής πρωτεΐνης ανά κύπελλο.

Η Δέλτα, για πρώτη φορά μετά το αρχικό λανσάρισμα της σειράς Αυθεντικού Ελληνικού Στραγγιστού Γιαουρτιού DεLTα Authentic Greek Yogurt για τις αγορές του εξωτερικού, προχώρησε σε ολικό επαναλανσάρισμα των συσκευασιών της. Γνώριμες εικόνες της ελληνικής καθημερινότητας απεικονίζονται με διαφορετικό μοτίβο στα προϊόντα Δέλτα, ανάλογα με τη γεύση και το ποσοστό λιπαρών του κάθε κωδικού, δημιουργώντας έτσι πολλές «Ελληνικές μικρές ιστορίες

Επίσης, την έναρξη της συνεργασίας της με το Activia της Danone στην Ελλάδα εγκαινίασε η Δέλτα, στο πλαίσιο της οποίας η σειρά Activia εμπλουτίζεται με το πρώτο στραγγιστό γιαούρτι με προβιοτικά, παραγόμενο στην Ελλάδα. Το νέο προϊόν κυκλοφορεί αρχικά ως λευκό στραγγιστό γιαούρτι σε συσκευασία 2x200g, συνδυάζοντας την εμπειρία της Δέλτα με την έρευνα της Danone για τα οφέλη των προβιοτικών.

Παράλληλα, η Δέλτα λάνσαρε νωρίτερα φέτος το γιαούρτι Δέλτα Complet σε συσκευασία του ενός κιλού, συνοδεία σχετικής καμπάνιας.

Με ανανεωμένη σύνθεση, εμπλουτισμένη με βιταμίνες B6, D και Β1, κυκλοφορεί η σειρά ροφημάτων γιαουρτιού Becel ProActiv της Upfield. Από πλευράς γεύσεων, στην κλασική γεύση και στη γεύση φράουλας, προστέθηκε και μια τρίτη επιλογή με τροπικά φρούτα και τζίντζερ. Επιπλέον, η σειρά διατίθεται σε νέα συσκευασία, με μοντέρνο, όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία, σχεδιασμό με ανάγλυφα μοτίβα. Σημειώνεται ότι η συσκευασία των ανανεωμένων προϊόντων περιέχει 17,5% λιγότερο πλαστικό σε σχέση με το παρελθόν.

Ψηφιακή επικοινωνία με ευρηματικό δημιουργικό
Ο υγιεινός τρόπος ζωής και διατροφής αποτυπώνεται με ευρηματικό τρόπο και στις καμπάνιες της κατηγορίας. Στην πανδημία, έμφαση δόθηκε στο home cooking όπου πολλά brands παρουσίασαν συνταγές για μαγειρική στο σπίτι μέσα από διάφορες πλατφόρμες. Το μεγαλύτερο κομμάτι της επικοινωνίας ευνοείται με digital κανάλια και social media και το κοινό ανταποκρίνεται, διατηρώντας και ενισχύοντας τη σχέση καταναλωτή – προϊόντος.

Πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη έχει στόχο να αναδείξει το στραγγιστό της γιαούρτι και την ουσία της ζωής, προσκαλώντας τους καταναλωτές να την στραγγίξουν και να τη ζήσουν στο έπακρο, απολαμβάνοντάς την κάθε στιγμή. Με πρωταγωνιστές το γιαούρτι Δωδώνη Στραγγιστό και την Χριστίνα Φλαμπούρη, τη μόνη Ελληνίδα που κατέκτησε τις 7 κορυφές του κόσμου, το διαφημιστικό σποτ εστίασε στην πραγματική ουσία της ζωής η οποία κατακτάται μέσα από εκείνες τις εμπειρίες που κάνουν τον κάθε άνθρωπο ευτυχισμένο. Η ταινία δημιουργήθηκε από την BBDO.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της παρουσίας 30 χρόνων στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, η εταιρεία Κρι Κρι δημιούργησε μια επετειακή τηλεοπτική καμπάνια που στόχο έχει να ενημερώσει τον Έλληνα καταναλωτή για την πορεία της, την προσήλωση στην ποιότητα και τα επιτεύγματα της όλα αυτά χρόνια. Την καμπάνια δημιούργησε για την Κρι Κρι, η Ogilvy.
Στον «αέρα» βρέθηκε πρόσφατα και νέα τηλεοπτική καμπάνια του Νουνού Στραγγιστό. Με πρωταγωνίστρια την Έλλη Τρίγγου και με tagline «Νουνού στραγγιστό: Δύναμη και γεύση σε ένα κύπελλο», το σποτ ακολουθεί τη γνωστή ηθοποιό στη γεμάτη ημέρα της, από τη βόλτα με το σκύλο και τη συνάντηση με φίλους μέχρι την παράστασή της στο θέατρο. Αυτό που της δίνει τη δύναμη που χρειάζεται για μια γεμάτη μέρα, βρίσκεται σε ένα κύπελλο Νουνού στραγγιστό, το οποίο είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και φτιαγμένο με φυσικό τρόπο στράγγισης. Το σποτ υπογράφει η Magnet.

Όσον αφορά στη φιλοσοφία της επικοινωνίας του brand ΜΕΒΓΑΛ, η Κατερίνα Συμεωνίδου αναφέρει: «Η φιλοσοφία που χαρακτηρίζει το brand ΜΕΒΓΑΛ είναι η αυθεντικότητα, τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις αγορές του εξωτερικού. Η Μακεδονίτικη ΜΕΒΓΑΛ συνδυάζει μια παράδοση και τεχνογνωσία 71 χρόνων με τις σύγχρονες ανάγκες του παγκόσμιου καταναλωτή, προσφέροντας νόστιμα και ποιοτικά προϊόντα σε προσιτές τιμές, παραμένοντας πιστή στις παραδοσιακές της αξίες όπως στην ποιότητα της ελληνικής πρώτης ύλης και στις στενές σχέσεις με τους γαλακτοπαραγωγούς. Διατηρώντας αυτόν τον αυθεντικό της χαρακτήρα, προάγει ταυτόχρονα τις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες όπως τα clean label προϊόντα, τις συσκευασίες φιλικές προς το περιβάλλον και των περιορισμό της σπατάλης τροφίμων (food waste)».

«Ενεργή παρουσία στα Digital κανάλια»

Βίκυ Παπουτσάκη, Marketing Manager, Δωδώνη

«Η επικοινωνιακή μας φιλοσοφία στρέφεται γύρω από το slogan μας, τη “Γεύση του Καλού”, “παντρεύοντας” την παράδοση και την κληρονομιά μας, με τη σύγχρονη εποχή. Καθημερινά, μέσα από τα αγνά μας προϊόντα, τους ανθρώπους μας, τους παραγωγούς μας, τη στήριξή μας στην τοπική κοινωνία και τις εξαγωγές μας, νιώθουμε πως αποτελούμε περήφανο πρεσβευτή της χώρας μας. Καθώς όμως οι εποχές αλλάζουν, πλέον βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα, πολύ ενδιαφέρουσα πραγματικότητα: αυτήν του digital κόσμου και των social media. Στη Δωδώνη τα τελευταία χρόνια έχουμε πολύ ενεργή παρουσία στα digital κανάλια, καθώς αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά κανάλια επικοινωνίας με τον καταναλωτή/χρήστη. Ανανεώνουμε καθημερινά τα social media μας με ενδιαφέρον περιεχόμενο, “τρέχουμε” πολλές digital καμπάνιες και διαγωνισμούς, ενώ παράλληλα είμαστε alert, μιλάμε με τους καταναλωτές και ανταποκρινόμαστε γρήγορα και άμεσα στο κοινό μας».

Έντονη τάση για πιο υγιεινές και clean label επιλογές

Κατερίνα Συμεωνίδου, Senior Brand Manager, ΜΕΒΓΑΛ

«Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε έναν όλο και πιο ενημερωμένο και ευαισθητοποιημένο καταναλωτή. Υπάρχει μια έντονη τάση για πιο υγιεινές και clean label επιλογές, περιορίζοντας ταυτόχρονα προϊόντα με πολλά συστατικά και πρόσθετα. Προς αυτή την κατεύθυνση, βλέπουμε να αυξάνεται η αγορά του λευκού γιαουρτιού, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ο καταναλωτής επιλέγει λύσεις χωρίς συντηρητικά, χρωστικές και πρόσθετα. Αυτή η τάση θεωρούμε ότι θα βαίνει συνεχώς αυξανόμενη τα επόμενα χρόνια και γι’ αυτό τον λόγο, η ΜΕΒΓΑΛ έχει ήδη προσανατολιστεί σε τέτοια προϊόντα».