Η αγορά προϊόντων γυναικείας περιποίησης φαίνεται ανεπηρέαστη από την πανδημία και πλέον αναπτύσσεται και εξελίσσεται με δυναμική και δημιουργικότητα όσο αφορά την επικοινωνία και τα λανσαρίσματά της. Το e-commerce στάθηκε αρωγός της κατηγορίας στα lockdowns, όταν οι γυναίκες στράφηκαν στα αγαπημένα τους brands ως έναν τρόπο τόνωσης και ενίσχυσης της ψυχολογίας τους μέσα στο σπίτι. Παράλληλα, η επικοινωνία, κάνοντας ένα βήμα μπροστά, στοχεύει στο κοινό με κοινωνικά μηνύματα για τα πρότυπα των σύγχρονων γυναικών.

Στην µετά την πανδηµία εποχή, η κατηγορία φαίνεται να ακολουθεί την γενικότερη αυξητική τάση της αγοράς. Οι γυναίκες εστιάζουν πιο πολύ από ποτέ στην περιποίηση µετά την πολύµηνη παραµονή στο σπίτι και τα λανσαρίσµατα χαρακτηρίζονται από καινοτοµία και ποικιλία. Τα brands παγκοσµίως στον τοµέα της περιποίησης στρέφονται σε εναλλακτικά οργανικά και φυσικά προϊόντα απαλλαγµένα από χηµικά στοιχεία. Στο επίκεντρο είναι σταθερά οι σειρές αντιγήρανσης, οι οποίες τείνουν να εµπλουτίζονται συνεχώς και να επεκτείνουν την γκάµα τους.

Λανσαρίσματα με φυσικά συστατικά
Τα πρόσφατα λανσαρίσµατα επιβεβαιώνουν την τάση για φυσικά συστατικά οργανικής προέλευσης που κυριαρχεί παγκοσµίως στην κατηγορία των σχετικών brands. Δυναµική παρουσία έχουν οι εταιρείες οι οποίες εστιάζουν στην αντιγήρανση, ενισχύοντάς την µε προϊόντα lifting προσώπου και σώµατος και όλα αυτά σε βιώσιµες συσκευασίες φιλικές προς το περιβάλλον. Σηµαντικό ρόλο στα νέα προϊόντα φαίνεται να κατέχει και η βιοτεχνολογία, η οποία βοηθά στην ανάπτυξη καινοτόµων λύσεων.

Η Μαριάννα Χαντάντ, Brand Director, La Roche-Posay & Cerave, επισηµαίνει: «Η κατηγορία της αντιγήρανσης και πιο συγκεκριµένα η σειρά του Hyalu B5 εµπλουτίστηκε µε δύο καινούρια προϊόντα, Hyalu B5 ampoules για άµεσο αποτέλεσµα lifting & Ηyalu B5 Aqua Gel SPF 30, για ελαστικότητα και επαναφορά του όγκου της επιδερµίδας µε spf 30 και λεπτόρρευστη υφή ζελ. Η κατηγορία της ενυδάτωσης ανανεώθηκε µε το επαναλανσάρισµα της Hydraphase HA, προϊόν που παράγεται µέσω πράσινης βιοτεχνολογίας και προσφέρει 72 ώρες ενυδάτωση στην επιδερµίδα. Τέλος στην κατηγορία της ανάπλασης, προστέθηκε το Cicaplast  B5 Spray για ανάπλαση και καταπράυνση του τραυµατισµένου και ερεθισµένου δέρµατος».

Τη νέα σειρά ενυδάτωσης σώµατος Body Naturally Good παρουσίασε η Nivea. Πρόκειται, σύµφωνα µε την εταιρεία, για την πιο φυσική και οικολογική σειρά της µε βιοδιασπώµενες συνθέσεις, οι οποίες περιέχουν 98% συστατικά φυσικής προέλευσης, και ανακυκλώσιµες συσκευασίες από 50% λιγότερο πλαστικό. Επιπλέον, οι συσκευασίες διαθέτουν την καινοτοµία «Πίεσε και Τύλιξέ το», δίνοντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα χρήσης όλης της ποσότητας των προϊόντων. Κάθε προϊόν περιέχει από ένα βιολογικό συστατικό -αλόη, έλαιο σπόρου κάνναβης, αβοκάντο και βρώµη-, το οποίο συλλέγεται από όλον τον κόσµο, ενώ οι συνθέσεις είναι vegan και cruelty free.

Η Diadermine λάνσαρε τη νέα σειρά Diadermine Lift+ Phytoretinol. Η σειρά υπόσχεται ότι δρα συνολικά κατά των 5 κυριότερων σηµαδιών γήρανσης, καθώς καταπολεµά τις ρυτίδες, ενώ παράλληλα ανανεώνει και βελτιώνει ορατά την όψη της επιδερµίδας. Η σύνθεσή της είναι εµπλουτισµένη µε 95% συστατικά φυσικής προέλευσης και ενεργά συστατικά βοτάνων προερχόµενα από βιώσιµες πηγές, που προστατεύουν και σέβονται την επιδερµίδα. Παράλληλα, η σειρά διαθέτει βιώσιµη συσκευασία, η οποία αποτελείται από βαζάκι από µερικώς ανακυκλωµένο γυαλί και χάρτινο κουτί πιστοποιηµένο κατά FSC.

Το Le Petit Marseillais επεκτείνει την προϊοντική γκάµα του και  παρουσιάζει τρία νέα βιολογικά πιστοποιηµένα αφρόλουτρα µε αρώµατα εµπνευσµένα από τη φύση. Πρόκειται για τα Le Petit Marseillais µε άνθη πορτοκαλιάς, γλυκό αµύγδαλο και έλαιο αργκάν και µέλι, τα οποία, όπως επισηµαίνει η ίδια η εταιρεία, καθαρίζουν και ενυδατώνουν την επιδερµίδα, αφήνοντας δροσερή αίσθηση. Επίσης, είναι δερµατολογικά ελεγµένα, έχουν ουδέτερο ph και δεν περιέχουν θειϊκά άλατα, ενώ διαθέτουν 99% βιοδιασπώµενες φόρµουλες και ανακυκλώσιµες συσκευασίες. Παράλληλα, αναφέρεται ότι αποτελούνται από συστατικά 98% φυσικής προέλευσης, το 10% των οποίων προέρχεται από οργανική καλλιέργεια, και είναι βιολογικά πιστοποιηµένα από τον οργανισµό Ecocert Greenlife.

Digital επικοινωνία
Η Μαριάννα Χαντάντ αναφέρει ότι το πλάνο των επικοινωνιακών ενεργειών φέτος είναι πιο πλούσιο από ποτέ. Συγκεκριµένα, η παρουσία της La Roche-Posay στο σηµείο πώλησης είναι διαρκής µέσα από γόνδολες, βιτρίνες και διακόσµηση στο σηµείο του ραφιού. Επιπρόσθετα, έµφαση δίνεται στην digital παρουσία της µάρκας µε εντατικό πλάνο ενεργοποίησης τόσο σε e-pharmacies αλλά και µε στρατηγικές συνεργασίες, δηµιουργώντας το La Roche-Posay squad για τη δηµιουργία περιεχοµένου και την υποστήριξη της επικοινωνίας. Νέο διαφηµιστικό σποτ είναι στον αέρα για την κρέµα προσώπου Revitalift Laser της L’Oreal. Στο σποτ, η παρουσιάστρια και πρέσβειρα της L’Oreal, Ελένη Μενεγάκη αφού παρουσιάζει µε τον δικό της τρόπο την Revitalift Laser, δηλώνει ότι η κρέµα της κάνει αυτό που υπόσχεται.

Σε διεθνές επίπεδο, το skincare brand Neutrogena της Johnson & Johnson ίδρυσε το δικό του content studio, µε στόχο την παραγωγή unbranded υλικού, µικρής και µεγάλης διάρκειας, για να εµπνεύσει και να ενηµερώσει το κοινό. «Το Neutrogena Studios θα δηµιουργεί ψυχαγωγία, όχι διαφήµιση», δήλωσε ο Tyler Rochwerg, Digital Marketing & Innovation Manager στην Johnson & Johnson. Το παρθενικό project του Neutrogena Studios, µε τίτλο «In the Sun», ήταν ένα ντοκιµαντέρ για την προστασία από τον ήλιο, τον καρκίνο του δέρµατος και τις παρανοήσεις σχετικά µε το ποιος είναι ευαίσθητος σε αυτά και ποιος όχι. Παραγωγός της ταινίας, η οποία ήταν διαθέσιµη on demand από τον Απρίλιο του 2021, είναι η ηθοποιός Kerry Washington, η οποία αποτελεί και ambassador του brand και creative consultant.

Περιποίηση του… πλανήτη
Η εταιρική υπευθυνότητα της κατηγορίας επικεντρώνεται στη βιωσιµότητα και σε ενέργειες που αποδεικνύουν έµπρακτα ότι τα brands έχουν κοινωνική συνείδηση, δράση και άποψη.
Στη σύναψη συνεργασίας προχώρησαν τα brands Dove και The Body Shop, µε την οποία συντάσσονται µε παγκόσµιους οργανισµούς για την προστασία των ζώων, προκειµένου να υπερασπιστούν την απαγόρευση δοκιµών καλλυντικών προϊόντων σε ζώα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρωτοβουλία ακολουθεί τις πρόσφατες κινήσεις του Τµήµατος Προσφυγών του European Chemicals Agency (ECHA), το οποίο απαιτεί τη δοκιµή συγκεκριµένων συστατικών σε ζώα πριν τη χρήση τους από τον άνθρωπο, µε τους συµµετέχοντες να προειδοποιούν ότι η αποδοχή των κανονισµών του ECHA µπορεί να οδηγήσει σε εκτενή χρήση των δοκίµων σε ζώα στην Βρετανία.

Η συνεργασία των Dove και Body Shop έρχεται τη στιγµή που οργανισµοί, όπως οι Peta, Cruelty Free Europe, Humane Society International, Eurogroup for Animals και European Coalition to End Animal Experiments, προσπαθούν επίσης να κινητοποιήσουν τους Ευρωπαίους πολίτες να προτιµούν τα cruelty-free καλλυντικά σε ΕΕ και Βρετανία. Συνολικά 100 οργανώσεις από 26 χώρες-µέλη της ΕΕ θα στηρίξουν ψηφίσµατα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή µε αίτηµα να ξεκινήσει τη νοµοθετική αλλαγή για την προστασία των απαγορεύσεων αυτών και να αλλάξει τη νοµοθεσία για τα χηµικά, ώστε να αποκλείσει την προσθήκη νέων απαιτήσεων για χηµικές δοκιµές σε ζώα.

«Κύριο insight η περιβαλλοντική βιωσιμότητα»

Μαριάννα Χαντάντ, Brand Director, La Roche-Posay & Cerave

«Αναμφισβήτητα το κύριο Insight που κυριάρχησε την χρονιά που μας πέρασε είναι η περιβαλλοντική βιωσιμότητα και η προστασία του πλανήτη μας. Το δέρμα μας μπορεί να είναι ένα ζωτικό όργανο, είναι όμως το μοναδικό σύνορο ανάμεσα στον οργανισμό μας και στον έξω κόσμο. Όταν το περιβάλλον δεν είναι υγιές, το ίδιο συμβαίνει και με το δέρμα μας. Ρύπανση, αλλεργιογόνα, κλιματική αλλαγή όλοι αυτοί οι ολοένα και πιο επιβαρυντικοί εξωτερικοί παράγοντες έχουν ήδη επιπτώσεις στο δέρμα μας. Έτσι είναι ξεκάθαρο ότι φροντίζοντας τον πλανήτη, φροντίζουμε επίσης την υγεία του δέρματός μας. Η ίδια τάση θα συνεχιστεί και το επόμενο χρονικό διάστημα με ολοένα και πιο φιλικές για το περιβάλλον συνθέσεις, καθώς και ανακυκλώσιμες συσκευασίες με λιγότερο πλαστικό. Συγκεκριμένα στην La Roche-Posay φέτος λανσάραμε τα πρώτα οικολογικά σωληνάρια που περιέχουν χαρτόνι, καθώς και 45% λιγότερο πλαστικό σε σύγκριση με τα συνήθη».