Η ιστορία της Βίκος Α.Ε. ξεκίνησε το 1990, όταν ο πολιτικός μηχανικός και επιχειρηματίας Πέτρος Σεπετάς, ξεκίνησε το εγχείρημα της εμφιάλωσης του φυσικού μεταλλικού νερού Βίκος κατευθείαν από την ομώνυμη πηγή στις υπερσύχρονες εγκαταστάσεις στα παρθένα Ζαγοροχώρια της Ηπείρου, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση. Ως φυσική εξέλιξη, ήρθε το 2014 το λανσάρισμα των Φυσικών Μεταλλικών Αναψυκτικών Βίκος, τα οποία δημιουργήθηκαν μετά από συστηματικές έρευνες και σχεδιασμό 2 ετών με το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ότι παράγονται με φυσικό μεταλλικό νερό.

Όλα αυτά τα χρόνια, η πορεία που διαγράφει η εταιρεία είναι σταθερά ανοδική, ενώ η «είσοδος» των νεότερων μελών της οικογένειας Σεπετά, σήμανε την έναρξη μιας νέας εποχής. Σήμερα, η Βίκος Α.Ε. αποτελεί μία από τις πλέον καταξιωμένες ελληνικές εταιρείες, που ανταγωνίζεται δυναμικά, τις εγχώριες ομοειδείς της.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΩΝ ΒΙΚΟΣ
Η ήδη πετυχημένη πορεία της εταιρείας Βίκος στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, η ίδρυση του 2ου εργοστασίου εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων, καθώς και η ύπαρξη εκεί της πηγής φυσικού μεταλλικού νερού Ζαγοροχώρια με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και την υψηλή ποιότητα, ήταν οι λόγοι που ώθησαν την ηπειρωτική βιομηχανία εμφιαλώσεων πριν από επτά χρόνια να λάβει την απόφαση να επεκταθεί στα ομώνυμα αναψυκτικά.

Χρονικά, η απόφαση της διοίκησης να δραστηριοποιηθεί στην παραγωγή και εμφιάλωση των αναψυκτικών Βίκος, ελήφθη σε μία περίοδο που οι συνθήκες της αγοράς ήταν άκρως ανταγωνιστικές. Όπως αποδείχθηκε, όμως στη συνέχεια η στρατηγική αυτή απόφαση ήταν άκρως επιτυχημένη. Από τον συνδυασμό του φυσικού μεταλλικού νερού, των χυμών από φρέσκα φρούτα και τις μοναδικές συνταγές, δημιουργήθηκαν τα αναψυκτικά Βίκος, που χάρη στην εξαιρετική ποιότητα και την εκπληκτική γεύση, αγαπήθηκαν αμέσως από το καταναλωτικό κοινό. Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, η φήμη και οι πωλήσεις ανέβηκαν με γρήγορους ρυθμούς και μέχρι σήμερα, η πορεία που διαγράφουν είναι έντονα αναπτυξιακή και το όνομα της εταιρείας φιγουράρει πλέον μεταξύ των ηγετών του κλάδου.

Αρκεί να αναφερθεί, ότι ενώ στην τριετία 2018 με 2020 σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων Nielsen*, ο ρυθμός ανάπτυξης του συνόλου της αγοράς των αναψυκτικών κυμάνθηκε στο 2,8%, η Βίκος Α.Ε. το αντίστοιχο διάστημα αύξησε τις επιδόσεις φτάνοντας στο +48,6% «κατακτώντας» μερίδιο που το 2020 έφτασε στο 5,1%. Ειδικότερα, εντυπωσιακές ήταν και οι επιδόσεις της εταιρείας στην κατηγορία cola, όπου ο ρυθμός ανάπτυξης άγγιξε το 49,7%, φτάνοντας το μερίδιο της στο 4,4%, παρά τις συνθήκες έντονου ανταγωνισμού. Αντίστοιχη ήταν και η ανάπτυξη στην κατηγορία all flavors**, όπου ενώ το σύνολο της αγοράς κινήθηκε με αρνητικό πρόσημο (-2,3%), η Βίκος Α.Ε κατάφερε να αναπτυχθεί κατά 34,2% και το μερίδιο της να φτάσει στο 6,6% στο κλείσιμο του 2020.

ΕΥΟΙΩΝΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Παρά το δεύτερο lockdown για την αντιμετώπιση της πανδημίας, το 2021 ξεκίνησε με θετικούς οιωνούς, καθώς η ζήτηση για τα αναψυκτικά Βίκος συνέχισε την ανοδική της πορεία με αποτέλεσμα αυτά να κατακτήσουν ιδιαίτερη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Από την πορεία των αποτελεσμάτων, τους πέντε πρώτους μήνες του έτους, φαίνεται η αλματώδης ζήτηση για τα αναψυκτικά Bίκος, αφού ο ρυθμός ανάπτυξης σε σχέση με το 2020 έφθασε στο +34,8% και το μερίδιο αγοράς στο 6,3%. Επιπλέον, στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία αναψυκτικών cola η Βίκος Α.Ε. έχει καταφέρει να αναπτύσσεται με 45,8% σε σύγκριση με το 2020 με το μερίδιο αγοράς να φτάνει στο 6%. «Σοφή» ήταν η επιλογή της διοίκησης να λανσάρει τον περασμένο Μάρτιο τη Βίκος Cola Zero Sugar, διεκδικώντας σημαντικό μερίδιο και στην κατηγορία των αναψυκτικών με μηδέν ζάχαρη. Το νεότερο «μέλος» της οικογένειας Βίκος, η ελληνική Cola Zero Sugar*, με φυσικό μεταλλικό νερό από τα βουνά της Ηπείρου, προέκυψε μετά από δύο χρόνια συστηματικής έρευνας και ανάπτυξης και ήρθε να προστεθεί στην οικογένεια των προϊόντων Βίκος Cola, μαζί με την κλασσική Cola και την Cola με γλυκαντικό από το φυτό Stevia.

ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ DNA ΤΗΣ ΒΙΚΟΣ
Την τελευταία τριετία, η οικογένεια Σεπετά ολοκλήρωσε ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 25 εκατ. ευρώ, που μεταξύ άλλων περιελάμβανε την επέκταση της μονάδας εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων, την επέκταση της μονάδας εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού και επιτραπέζιου νερού στο Πέραμα Ιωαννίνων και την επέκταση δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής προπλάσματος πλαστικών φιαλών PET και PE στη βιομηχανική περιοχή των Ιωαννίνων. «Ο σταθερός ρυθμός ανάπτυξης και η θερμή αποδοχή των καταναλωτών μας ενθαρρύνει συνεχίσουμε να κάνουμε επενδύσεις και να προσφέρουμε στην τοπική οικονομία και στο ελληνικό ΑΕΠ» δήλωσε, με αφορμή την ανακοίνωση του επενδυτικού προγράμματος ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ και εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς. Διατηρώντας τη βασική φιλοσοφία που την οδήγησε στην κορυφή της επιτυχίας, η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στην Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D), με έμφαση στην καινοτομία. Πρόθεση είναι η ενίσχυση της γκάμας των αναψυκτικών με νέες γεύσεις, αλλά και η μείωση του πλαστικού που χρησιμοποιεί στις συσκευασίες της. Αυτή είναι και η σαφή στρατηγική επιλογή της εταιρείας με γνώμονα τον σεβασμό προς το περιβάλλον.

ΜΕ ΑΙΣΘΗΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ
Πέρα από την εμπορική, η πολιτική της Βίκος Α.Ε. είναι κυρίως ανθρωποκεντρική. Η εταιρεία σέβεται τις σχέσεις που αναπτύσσει με την κοινωνία και το αποδεικνύει μέσα από πρωτοβουλίες και δράσεις που έχουν επίκεντρο τον άνθρωπο, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και τον εθελοντισμό. Το μήνυμα «Δύναμή μας, η ροή μας», που παραλληλίζει τον άνθρωπο με το νερό και την ικανότητά του να ξεπερνά τα εμπόδια, αλλά και η σειρά πρωτοβουλιών που φέρει τον τίτλο «Β-οίκος της ζωής μας» αποδεικνύουν την προτεραιότητα που θέτει η εταιρεία για την αντιμετώπιση θεμάτων που απασχολούν την κοινωνία, τον άνθρωπο.

Μεταξύ άλλων η Βίκος Α.Ε. αποτελεί σταθερό και ένθερμο υποστηρικτή της εθελοντικής αιμοδοσίας, ενώ έχει υλοποιήσει πολλές και αξιόλογες κοινωνικοπολιτισμικές και ανθρωπιστικές δράσεις, με την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, τη φροντίδα για το περιβάλλον με καθαρισμούς ακτών, δενδροφυτεύσεις και εκπαιδεύσεις. Μέσα από το website water.gr, η Βίκος Α.Ε. αναδεικνύει όλες αυτές τις δράσεις με στόχο να ευαισθητοποιήσει το ευρύ κοινό και να το καταστήσει κοινωνό στην προσπάθειά της.

TO ΚΟΙΝΟ ΜΑΣ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟΝ ΠΥΡΗΝΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
Εξέχουσα επίσης, θέση στη στρατηγική της αποτελούν ενέργειες που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος. Αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα των επιπτώσεων από την κλιματική αλλαγή, τη μείωση της διαθεσιμότητας των φυσικών πόρων και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, η Βίκος Α.Ε. εντάσσει διαδικασίες στην επιχειρηματική της δραστηριότητα και αναλαμβάνει δράσεις που αποσκοπούν στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Για παράδειγμα, στο κομμάτι της παραγωγής, έχει υιοθετήσει πρακτικές, όπως τη σταδιακή μείωση βάρους της φιάλης και του πώματος, καθώς και τη χρήση 100% ανακυκλώσιμης φιάλης PET. Επιπλέον, έχει συνάψει συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, τον σημαντικότερο φορέα ανακύκλωσης υλικών συσκευασίας στη χώρα, όπου οι χρηματικές εισφορές αντιστοιχούν σε 55.100 μπλε κάδους ή 110 οχήματα συλλογής ανακυκλώσιμων συσκευασιών, με τα οποία μεταφέρονται οι συσκευασίες στα κέντρα διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών.

**NielsenIQ (Supermarket + Convenience & kiosks, without Discounters 2018-2020, MarketTrack Data)
**Περιλαμβάνονται όλες οι γεύσεις αναψυκτικών εκτός από την κατηγορία Cola