Vechro και ForestView πρωτοπορούν, με έναν επικοινωνιακό χαρακτήρα διαφορετικό για τα δεδομένα του κλάδου, επισημαίνοντας ότι το χρώμα έχει δύναμη να αλλάξει τα πάντα, ακόμα και το σήμερα. Εν αρχή το… Χρώμα!

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το concept πίσω από τη νέα καμπάνια της Vechro, καθώς και για τη νέα στρατηγική επικοινωνίας του brand, μοιράζονται με το MW η Άννα Δήμα, Marketing Manager της Vechro, και ο Γεράσιμος Κατεβάτης, Executive Creative Director της ForestView.

MW: Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι πιο σημαντικές προκλήσεις στην αγορά σας;

Άννα Δήμα: Η σημαντικότερη πρόκληση για την εταιρεία μας είναι η ανάγκη για «ένα περιβάλλον με αξία για την ανθρώπινη ζωή στον πλανήτη». Η ανάγκη αυτή ταυτίζεται απόλυτα με το όραμα της μάρκας. Για τον δικό μας κλάδο, τα οικολογικά προϊόντα είναι υψίστης σημασίας τόσο για το περιβάλλον όσο και για την ποιότητα ζωής των ανθρώπων σε αυτό. Πρωταρχικός πυλώνας, ώστε να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, αποτελεί η σωστή εκπαίδευση και η έγκυρη ενημέρωση όλων των καταναλωτών.

Οι καταναλωτές οφείλουν να γνωρίζουν ότι τα οικολογικά προϊόντα μπορούν να υπερέχουν σε ποιότητα και σε ανθεκτικότητα από τα «συμβατικά» χωρίς καμία επιβάρυνση στο κόστος τους και αυτή είναι η πεποίθηση που προσπαθούμε σαν εταιρεία να επικοινωνήσουμε, καθώς τα προϊόντα μας παράγονται με τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές. Μεγάλη πρόκληση επίσης, είναι η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του δικτύου μας αλλά και των τελικών καταναλωτών, καθώς και του experience αυτών με το χρώμα και με την εταιρεία μας στο σύνολό της.

Τέλος, σημαντικό παράγοντα για εμάς αποτελεί η διαρκής βελτίωση της εξυπηρέτησης των αξιόπιστων σημείων πώλησης, λόγω της αυξημένης και ταυτόχρονης ζήτησης των προϊόντων μας, από όλο το δίκτυό μας τόσο στην εγχώρια όσο και στην παγκόσμια αγορά.

Τι κάνει τη Vechro ξεχωριστή?

Α.Δ.: Από το 2002 η Vechro, υποστηρίζοντας εμπράκτως το όραμά της, πιστοποίησε το πρώτο της οικολογικό προϊόν και 19 χρόνια αργότερα παραμένει η πρώτη εταιρεία σε συνολικές πωλήσεις και πιστοποιήσεις οικολογικών χρωμάτων στην Ελλάδα. Πηγή της ανεξάντλητης έμπνευσης της Vechro είναι ο πλανήτης και από αυτόν αντλεί και τη δύναμή της. Μία δύναμη που την κάνει να διαφοροποιείται και να υπερέχει όλα αυτά τα χρόνια, μία δύναμη που πηγάζει από το πάθος και τον ζήλο της εταιρείας να δημιουργεί με κύριο γνώμονα το περιβάλλον και την ποιότητα της ανθρώπινης ζωής. Αυτή τη δύναμη λοιπόν, αποφάσισε φέτος να την μοιραστεί με όλους μας.

Σε αβέβαιους και δύσκολους καιρούς η Vechro δηλώνει παρούσα με ένα μήνυμα κύρους και ελπίδας! Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τη Vechro ξεχωριστή; 19 χρόνια μετά, με πρωτότυπο τρόπο, και για ακόμα μία φορά, η Vechro πρωτοπορεί με έναν επικοινωνιακό χαρακτήρα διαφορετικό για τα δεδομένα του κλάδου της. Η Vechro μας επισημαίνει και μας αφηγείται ότι το χρώμα έχει δύναμη να αλλάξει τα πάντα… ακόμα και το σήμερα, χαράζοντας μία νέα πορεία στον κλάδο των βερνικοχρωμάτων και καλεί και τις υπόλοιπες εταιρείες να την ακολουθήσουν.

Ποια είναι η νέα στρατηγική επικοινωνίας του brand;

Γεράσιμος Κατεβάτης: Η νέα πραγματικότητα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης από την αρχή της πανδημίας ήταν καθοριστική για την εκπόνηση της στρατηγικής επικοινωνίας της Vechro. Τα data ήρθαν να αποδείξουν τις δραστικές αλλαγές που έφερε ο Covid-19 στις καθημερινές μας συνήθειες: 46% των ανθρώπων που δεν συνήθιζαν να δουλεύουν από το σπίτι είναι έτοιμοι να υιοθετήσουν την εργασία εξ αποστάσεως σε πιο μόνιμη βάση και 26% των καταναλωτών αύξησαν τις μηνιαίες δαπάνες τους σε προϊόντα ψυχαγωγίας, DIY, ανακαίνιση σπιτιού και κήπου. Το σπίτι μας, αναγκαστικά, έγινε ένας πολυχώρος όπου στεγάστηκε ενίοτε το γραφείο μας, το κομμωτήριο μας, το γυμναστήριο μας, το σινεμά, ο χώρος ψυχαγωγίας μας, κ.ά.

Η ανάγκη να ομορφύνουμε τον χώρο που θα περνάγαμε τις περισσότερες ώρες της ημέρας έμοιαζε επιβεβλημένη. Ακριβώς πάνω σε αυτή τη συνθήκη γεννήθηκε η στρατηγική ιδέα της νέας καμπάνιας του brand. Η Vechro, ούσα η leading εταιρεία χρωμάτων με τις περισσότερες πιστοποιήσεις σε οικολογικά και άοσμα χρώματα, ήταν το ιδανικό brand για να καταλάβει τον χώρο αυτόν και να χτίσει μια στρατηγική στηριζόμενη στις ανάγκες της εποχής, μιλώντας όμως παράλληλα στο συναίσθημα των καταναλωτών. Από ένα brand που παραδοσιακά «μιλούσε» σε B2C επίπεδο, η επιβεβλημένη πλέον γλώσσα ήταν H2H (Human to Human).

H στρατηγική ιδέα επανατοποθετεί το χρώμα από προϊόν σε έννοια. Από ένα commoditized είδος στο ράφι ενός χρωματοπωλείου σε καταλύτη που επηρεάζει την καθημερινότητα, την ψυχολογία και τη διάθεση των ανθρώπων. Και η διάθεση του κόσμου τη δεδομένη στιγμή ήταν το πιο σημαντικό KPI που έπρεπε να πετύχει αυτή η καμπάνια. Γιατί το χρώμα τελικά έχει τη δύναμη να αλλάξει τα πάντα! Ακόμα και το σήμερα.

Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τη δημιουργική προσέγγιση της στρατηγικής αυτής;

Γ.Κ.: Εν αρχή το… Χρώμα! Η ανάδειξη του χρώματος σε βασικό συστατικό και καταλύτη στη ζωή μας ήταν κεντρική επιδίωξη της δημιουργικής ιδέας. Μέσα από προσεκτικά επιλεγμένες καταστάσεις η ταινία μας μεταφράζει τη δύναμη του χρώματος σε καθημερινές στιγμές που εξηγούν τη θεμελιώδη αξία του στη ζωή μας.

Έτσι, η μπλε γραμμή που σχηματίζεται σε ένα τεστ εγκυμοσύνης έχει τη δύναμη να εκκινήσει μια μεγάλη αγάπη για μια γυναίκα, ενώ το απρόσεχτο πέταγμα ενός κόκκινου t-shirt σε ένα πλυντήριο με λευκά ρούχα έχει τη δύναμη να δημιουργήσει σύγχυση σε ένα νεαρό φοιτητή. Μικρές, μεγάλες, σημαντικές ή ασήμαντες στιγμές συνθέτουν τον «ύμνο» στη δύναμη του χρώματος. Η μουσική επένδυση της ταινίας με το συμφωνικό κομμάτι My Country του Antonin Dvorak προσδίδει την επική διάσταση του χρώματος στη ζωή μας.

Πιστεύετε ότι θα επηρεάσει εμπορικά τη Vechro?

Γ. Κ.: Οι στόχοι που έχουμε θέσει από κοινού με τον πελάτη μας σε αυτή τη νέα περίοδο συνεργασίας μας είναι τόσο ποσοτικοί όσο και ποιοτικοί. Σαφώς μια καμπάνια εικόνας όπως #ToXromaExeiDinami έχει ως ξεκάθαρο στόχο να εδραιώσει τη μάρκα στο μυαλό των καταναλωτών και να δημιουργήσει top of mind awareness στα δυναμικά κοινά σε ό,τι αφορά την κατηγορία των άοσμων και οικολογικών χρωμάτων. Η συγκεκριμένη καμπάνια θεωρούμε ότι φτάνει ακόμα πιο μακριά. Επιδιώκει να κάνει συνώνυμο τη Vechro με την κατηγορία του χρώματος.

Καλεί τους καταναλωτές να δουν το δάσος και όχι το δέντρο σε ό,τι αφορά το χρώμα. Σε μια κατηγορία fully commoditized, καλούμε τους καταναλωτές να δουν τη συναισθηματική αξία του χρώματος στη ζωή τους, να δουν τη μεγάλη εικόνα. Στη ForestView χρησιμοποιούμε εργαλεία και υιοθετούμε μεθοδολογίες για να επηρεάσουμε τον καταναλωτή σε όλο το consumer journey. Για τη νέα καμπάνια της Vechro αντλήσαμε data που χρησιμοποιήθηκαν και κατά την εκπόνηση της στρατηγικής, αλλά και κατά το λανσάρισμά της. Με αυτό τον τρόπο επιδιώκουμε την καλύτερη κατανόηση του audience μας σε κάθε touchpoint, τη δεδομένη στιγμή.

H επικοινωνία σας, ξεχωρίζει. Πώς σκέφτεστε το μέλλον του brand Vechro?

Γ.Κ., Α.Δ.: Ο προσδιορισμός των καμπανιών σε καλές, κακές, ξεχωριστές, συνηθισμένες κ.λπ., βάζει τα brands σε έναν άτυπο ανταγωνισμό που τελικά αφορά μόνο τον κλάδο μας και όχι τα ίδια τα brands και τους εμπορικούς τους στόχους. Ως εκ τούτου, τη συγκεκριμένη επικοινωνία δεν θα την τοποθετούσα σε αυτή την κλίμακα.

Θα ήθελα όμως να επισημάνω ένα βασικό KPI που θέτουμε ως ForestView από κοινού με τους πελάτες μας σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη των brands τους: Προσπαθούμε να μεγαλώνουμε τα brands όχι με βάση τις προσδοκίες του πελάτη μας αλλά με βάση τις προσδοκίες των καταναλωτών του πελάτη μας. Growing brands to their customers’ expectations! Ο τελικός αποδέκτης της επικοινωνίας μας αλλά και των προϊόντων της Vechro είναι ο καταναλωτής. Αυτόν βάζουμε στο κέντρο κάθε επικοινωνίας μας κι αυτός είναι ο δυσκολότερος κριτής και του πελάτη μας, αλλά και δικός μας.

Επομένως το μέλλον του brand Vechro είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις προσδοκίες που θέτει ο ίδιος ο καταναλωτής κάθε δεδομένη στιγμή. Αυτές τις προσδοκίες αναλύουμε, επεξεργαζόμαστε, μετράμε και βάζουμε ως benchmark σε κάθε επικοινωνία μας προς αυτόν. Οραματιζόμαστε ένα μέλλον όπου το brand Vechro θα μπορεί να απαντάει σε κάθε ανάγκη του καταναλωτή, μιλώντας ισοδύναμα και στο λογικό αλλά και στο συναισθηματικό ημισφαίριο του μυαλού του.