Αποτελεί μια από τις πρωτοπόρους στο οικοσύστημα του influencer marketing, διαθέτει studio παραγωγής και ομάδα που εξειδικεύεται σε digital παραγωγές και έχει αναπτύξει περισσότερες από 2.000 influencer καμπάνιες μέχρι σήμερα. Η Digital Minds έχει αποδείξει τις γνώσεις της στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς και την αποτελεσματικότητα των projects της. Και συνεχίζει ακόμα πιο δυναμικά.

Αύξηση του trend «brands as influencers» με τη δημιουργία native και αυθεντικού περιεχομένου, «γέννηση» πολλών νέων influencers σε διάφορες θεματολογίες, καθώς και fragmentation στις πλατφόρμες εφαρμογής του influencer marketing αναμένει η Digital Minds τη χρονιά που διανύουμε. Ο Κώστας Χαμαλίδης, CEO και Founder της εταιρείας, μοιράζεται με το MW πολύτιμα και χρήσιμα insights για τον συγκεκριμένο τομέα.

MW: Το influencer marketing έχει αναδυθεί ως πολύ σημαντικό κομμάτι της επικοινωνίας και προβολής εταιρειών και brands. Ποια τα πλεονεκτήματά του και ποια τα μειονεκτήματα, εάν υπάρχουν;

Κώστας Χαμαλίδης: Σίγουρα η μεγάλη διείσδυση του Internet έχει βοηθήσει πολύ στο να αναδειχθούν νέες και πιο φρέσκες προσωπικότητες, οι οποίες έχουν μεγάλη επιρροή σε πολύ ευρύ κοινό. Συνεπώς το influencer marketing είναι ένα από τα μεγάλα trends στην αγορά της επικοινωνίας τα τελευταία χρόνια. Τα πλεονεκτήματά του είναι σαφώς πως αν γίνει σωστά και επιτυχημένα, μπορεί πραγματικά να «κουνήσει τη βελόνα» και να επηρεάσει το κοινό προς την κατεύθυνση που θέλει το brand, είτε αυτό είναι πωλήσεις είτε likeability ή ακόμη και awareness για κάποιο νέο προϊόν.

Επίσης, ένα άλλο πλεονέκτημα είναι πως τα brands αφήνουν κάποιον άλλον να μιλήσει γι’ αυτά, γεγονός που και πάλι λειτουργεί θετικά σε επιτυχημένες ενέργειες. Τα μειονεκτήματα του influencer marketing έχουν να κάνουν τις περισσότερες φορές με το γεγονός ότι η χρήση του πραγματοποιείται με μη αυθεντικό και native τρόπο, καθώς και ότι εστιάζουμε στα νούμερα των followers ενός influencer και όχι στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κοινού.

Ποιά σημεία εντοπίζετε ως σημαντικότερα στην εξέλιξή του τα τελευταία χρόνια;

Σίγουρα ένα από τα σημαντικότερα σημεία εξέλιξής του όσον αφορά τους influencers είναι πως πλέον βλέπουμε μία πολύ μεγάλη ποικιλία στη θεματολογία με την οποία ασχολούνται. Μπορούμε να συναντήσουμε πολύ δημοφιλείς influencers από τον χώρο των επιστημών, της ιατρικής, της ψυχολογίας και της γυμναστικής, κατηγορίας που στο παρελθόν δεν συναντούσαμε στην Ελλάδα.

Από την πλευρά των brands, η σημαντικότερη εξέλιξη είναι πως έχουν ωριμάσει αρκετά στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το influencer marketing σε επίπεδο στρατηγικής, σε επίπεδο επιλογής influencer είτε είναι macro ή micro και σε επίπεδο δημιουργικού, δηλαδή μην αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα του influencer/ creator, αλλά κάνοντας integrate με αυτό, οδηγώντας σε ευνοϊκά αποτελέσματα και για τους δύο.

Η πανδημία έφερε μαζί της πολλαπλές προκλήσεις για πολλούς τομείς και κλάδους. Τι συνέβη με το influencer marketing; Αποτέλεσε πρόκληση ή ευκαιρία;

Σίγουρα αποτέλεσε ευκαιρία, αφού μέσα από την πανδημία δημιουργήθηκαν πολλές ευκαιρίες αξιοποίησης influencer marketing, καθώς ο κόσμος αύξησε πολύ και την κατανάλωση social media περιεχομένου. Στην Ελλάδα παρατηρήσαμε μία αύξηση που ξεπερνά το 35% (Q4 2020), σε videos στα οποία πρωταγωνιστούν influencers που ασχολούνται με θεματολογίες όπως μαγειρική, γυμναστική, ομορφιά, gaming και κωμωδία.

Tο δεύτερο που έκανε η πανδημία είναι να δημιουργήσει ακόμη περισσότερους influencers, καθώς πολύς κόσμος για να διασκεδάσει άρχισε να δημιουργεί δικά του videos ή να είναι πιο active στα social media. Το τρίτο που συνέβη είναι η επιτάχυνση του trend «brands as an influencer», καθώς η κατάσταση αυτή οδήγησε πολλά brands σε δημιουργία δικού τους content με σκοπό να επηρεάζουν κατευθείαν το κοινό τους.

Βλέποντας μπροστά, ποιες τάσεις εκτιμάτε ότι θα καθορίσουν το συγκεκριμένο κομμάτι τη χρονιά που διανύουμε;

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, σίγουρα θα δούμε μεγάλη αύξηση του trend «brands as influencers» με τη δημιουργία native και αυθεντικού περιεχομένου, αλλά και «γέννηση» πολλών νέων influencers σε πολλές νέες θεματολογίες. Το άλλο trend που έρχεται είναι κι ένα fragmentation στις πλατφόρμες, καθώς πλέον θα μιλάμε για influencer marketing σε πολλά διαφορετικά μέτωπα: YouTube, Instagram, TikTok, Facebook, Snapchat, αλλά και σε νέες καινοτόμες πλατφόρμες όπως το Clubhouse. Μην ξεχνάμε πως μέρος του influencer marketing θα μπορούσαν να θεωρηθούν ακόμη και τα podcasts, τα οποία έχουν δείξει ραγδαία άνοδο τα τελευταία χρόνια.

Από την εμπειρία σας, τι ακριβώς αναζητούν τα brands σε μια influencer συνεργασία;

H αλήθεια είναι πως η απάντηση διαφέρει από brand σε brand. Υπάρχουν brands που είναι πολύ συνειδητοποιημένα και αναζητούν πιο ουσιαστικά αποτελέσματα από το influencer marketing, όπως περαιτέρω συναισθηματική ταύτιση του κοινού, brand ή ανάδειξη των χαρακτηριστικών ενός προϊόντος τους με πιο φυσικό τρόπο. Αδιαμφισβήτητα υπάρχουν και περιπτώσεις brands που απλά αναζητήσουν «αριθμούς», είτε είναι views είτε περισσότερους subscribers, χωρίς ιδιαίτερες ποιοτικές απαιτήσεις. Το συγκεκριμένο φαινόμενο αποτελεί προτεραιότητα για εμάς. Στόχος μας είναι να εκπαιδεύουμε διαρκώς τους πελάτες μας με σκοπό να εμπλουτίσουν τους στόχους τους με ποιοτικά metrics και να αξιολογούν ολιστικά την αποτελεσματικότητα του influencer marketing.

Ας έρθουμε και στην Digital Minds. Πώς «κουμπώνει» σε όλο αυτό; Τι έρχεται να προσφέρει;

Η Digital Minds έχει να προσφέρει πολύχρονη εμπειρία στο κομμάτι του influencer marketing, έχοντας περάσει εδώ και χρόνια όλες τις «παιδικές ασθένειες» που υπάρχουν στον συγκεκριμένο τρόπο προώθησης. Έχουμε αναπτύξει τη δική μας τεχνολογία για να βοηθήσουμε οποιοδήποτε brand να σχεδιάσει μία επιτυχημένη στρατηγική influencer marketing σε όλα τα απαραίτητα βήματα της, τόσο για τη data driven επιλογή των creators όσο και για την αξιολόγηση μία καμπάνιας. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια έχοντας αναπτύξει παραπάνω από 2.000 influencer καμπάνιες, γνωρίζουμε πώς να περάσουμε τα μηνύματα των διαφημιζομένων στους καταναλωτές με τον πιο αυθεντικό και seamless τρόπο και φυσικά διαθέτοντας ένα studio παραγωγής και μία ομάδα που εξειδικεύεται σε digital παραγωγές.

Ποιά στοιχεία κάνουν τη Digital Minds να ξεχωρίζει, σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον;

Το influencer marketing είναι στο DNA μας, αφού η Digital Minds υπήρξε από τις πρωτοπόρες εταιρείες του συγκεκριμένου οικοσυστήματος. Τα στοιχεία λοιπόν που κάνουν τη Digital Minds να ξεχωρίζει είναι η βαθιά κατανόηση όλου αυτού του οικοσυστήματος, σε συνδυασμό με την τεχνολογία που έχουμε αναπτύξει αναφορικά με την ανάλυση όλων των insights και trends για κάθε digital πλατφόρμα (YouTube, Instagram, TikTok, Spotify κ.ά). Έχοντας συνοδοιπόρους εκατοντάδες influencers, creators & artists, οι οποίοι αποτελούν τους top digital stars της εποχής μας, συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε, επενδύοντας στην επόμενη φάση της ωρίμανσης του influencer marketing.

Παρά τις δυσκολίες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η αγορά την περασμένη χρονιά, καταφέρατε να αποσπάσετε τον τίτλο του Influencer Agency of the Year στα πρόσφατα Influencer Marketing Awards. Σε ποιούς παράγοντες αποδίδετε τη διάκριση αυτή;

Είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που αποσπάσαμε τον τίτλο του Influencer Agency of the Year στα Influencer Marketing Awards και μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους. Είναι στρατηγική μας σε όλες τις διοργανώσεις που λαμβάνουμε μέρος να αναδεικνύουμε την αποτελεσματικότητα των projects που αναλαμβάνουμε και να τονίζουμε την σπουδαιότητα των οργανικών αποτελεσμάτων μίας digital καμπάνιας.

Ομοίως και στην αξιολόγηση των δημιουργικών ιδεών μας, επισημαίνουμε τα engagement metrics που διασφαλίζουν τη σύνδεση του καταναλωτικού κοινού με το μήνυμα ενός brand. Η συγκεκριμένη διάκριση αποτελεί μία επιβεβαίωση για τους πελάτες μας που στρατηγικά έχουν επενδύσει σε αυτό το οικοσύστημα, καθώς και για τους influencers της Digital Minds που ως επαγγελματίες εξελίσσουν το ταλέντο τους.

Κλείνοντας, ποιά θα λέγατε ότι είναι τα επόμενα βήματα της Digital Minds; Ποιοί οι στόχοι της για το μέλλον;

Οι στόχοι για το μέλλον μας είναι να μπορέσουμε να βοηθήσουμε ακόμη περισσότερους influencers να δείξουν το ταλέντο τους στον κόσμο, καθώς είναι εντυπωσιακό πόσο ακόμη ταλαντούχοι άνθρωποι υπάρχουν εκεί έξω. Δική μας αποστολή είναι να τους υποστηρίξουμε σε όλα τα υπόλοιπα ώστε να τους αφήσουμε να επικεντρωθούν σε αυτό που αγαπούν. Επιπροσθέτως, μεγάλο μας στοίχημα είναι να γίνουμε συνοδοιπόροι συγκεκριμένων brands στο να γίνουν τα ίδια content creators/influencers, και να ταυτιστούν με το κοινό τους με μία ανθρώπινη προσέγγιση.