Με επένδυση στην ποιότητα αλλά και ολοκληρωμένη επικοινωνιακή παρουσία απαντούν οι μάρκες καυσίμων στις προκλήσεις της εποχής, καθιστώντας τη δημιουργία πιστής πελατειακής βάσης μέσα από σύγχρονες εφαρμογές καίριο στοιχείο της στρατηγικής.

Όπως προκύπτει από στοιχεία του World Economic Forum Covid Action Platform, η ζήτηση για ενέργεια παγκοσμίως μειώθηκε κατά 3,8% το πρώτο τρίμηνο του 2020, λόγω του μεγάλου περιορισμού των μετακινήσεων, της αεροπλοΐας και γενικά της οικονομικής δραστηριότητας, ενώ, σύμφωνα με το Ιnternational Energy Agency, η περσινή χρονιά εκτιμάται ότι έκλεισε με απώλειες ύψους 5%.

Υπό τη σκιά της τρέχουσας συγκυρίας, οι επενδύσεις στην ενέργεια συρρικνώθηκαν κατά 18%, η ζήτηση πετρελαίου υπέστη πτώση της τάξης του 8%, η ζήτηση φυσικού αερίου περιορίστηκε κατά 3%, ενώ οριακά αυξήθηκε το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών. Στην Ελλάδα, η αγορά δέχθηκε επίσης ισχυρό πλήγμα, οδηγώντας τις εταιρείες καυσίμων να αναπροσαρμοστούν, θέτοντας ως επίκεντρο την καινοτομία σε κάθε επίπεδο.

ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ PORTFOLIO ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα, οι εταιρείες του κλάδου ενσωματώνουν τις κυρίαρχες τάσεις στον στρατηγικό σχεδιασμό τους, μετουσιώνοντάς τες σε προηγμένες υποδομές και σύγχρονες υπηρεσίες. Και εδώ, όπως και σε κάθε industry πλέον, η εμπειρία του τελικού καταναλωτή αποτελεί κύρια προτεραιότητα και κατευθύνει τη στοχοθεσία των brands.

Την ίδια στιγμή, το ανθρώπινο δυναμικό αποκτά πρωτεύοντα ρόλο και, ως ραχοκοκαλιά των επιχειρήσεων, συνιστά πεδίο διαρκών επενδύσεων. Ο Πέτρος Ζόραπας, Διευθυντής Εμπορίας της Avin Oil & Cyclon, σχολιάζει σχετικά: «Η Avin, από την αρχή της λειτουργίας της μέχρι και σήμερα, εφαρμόζει πιστά και σταθερά μια ανθρωποκεντρική φιλοσοφία, όπου πρωταγωνιστούν το ήθος, η συνέπεια και ο σεβασμός προς τον καταναλωτή. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην οδική ασφάλεια, έχοντας θεσπίσει σχετικές εταιρικές πολιτικές και εφαρμόζοντας προγράμματα εκπαίδευσης στους ανθρώπους μας.

Στόχος μας είναι να το διευρύνουμε ακόμα περισσότερο και να συνεισφέρουμε στην κοινωνία, για την εμπέδωση της οδικής ασφάλειας που τελικά σώζει ανθρώπινες ζωές. Η Avin σκοπεύει να επενδύσει στο μέλλον με περισσότερους ηλεκτροφορτιστές, με πλάνο άμεσης εγκατάστασης σε επιλεγμένα σημεία σε όλη την Ελλάδα. Επιπλέον, τα δύο πρώτα CNG πρατήρια θα ολοκληρωθούν εντός της χρονιάς. Πέρα όμως από αυτά, μελετούμε και άλλες εφαρμογές που σχετίζονται με την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών και e-mobility στους πελάτες μας».

ΝΕΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ «ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ»
Σε μία συγκυρία κατά την οποία η αβεβαιότητα αντανακλάται σε κάθε καταναλωτική επιλογή, οι προτεραιότητες των εταιρειών κάθε κλάδου μεταβάλλονται. Η ασφάλεια τοποθετείται στην κορυφή της ατζέντας και οι πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση είναι πιο αναγκαίες από ποτέ.

Η Αθηνά Αντύπα, Διευθύντρια Marketing της Ελινόιλ, μεταφέρει την εικόνα: «Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά καθώς τα περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία που εφαρμόστηκαν για τον έλεγχο εξάπλωσης της πανδημίας είχαν άμεσο και σοβαρό αντίκτυπο στις πωλήσεις καυσίμων με τις απώλειες στις βενζίνες να φθάνουν τον Απρίλιο στο -70%», σημειώνει η ίδια και προσθέτει: «Ωστόσο, η περίοδος αυτή ανέδειξε ξεκάθαρα την τάση ασφάλεια και πραγματικά ανέπαφες συναλλαγές σε κάθε τομέα που είναι βέβαιο ότι ήρθε για να μείνει.

Η Ελινόιλ, πρώτη το 2018, παρουσίασε το πιο πρωτοποριακό πρόγραμμα επιβράβευσης, το “ελίν up επιβράβευση”, που παρείχε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αγοράζουν καύσιμα και υπηρεσίες απλά, εύκολα και με ασφάλεια από το κινητό τους τηλέφωνο. Σήμερα, η καινοτομία αυτή είναι πιο επίκαιρη από ποτέ αφού η συναλλαγή πραγματοποιείται χωρίς καμία φυσική επαφή με κανέναν γιατί δεν έρχεσαι σε επαφή με κανέναν. Δεν έρχεσαι σε επαφή με χρήματα που θεωρούνται εστία μόλυνσης, ενώ ταυτόχρονα ο χρήστης μπορεί να εισάγει μέχρι τρεις πινακίδες οχημάτων και να αγοράσει καύσιμο για κάποιον τρίτο. Σε αυτή την περίοδο είναι πάρα πολύ σημαντικό, ειδικά για όσα άτομα ανήκουν σε ευπαθή ομάδα».

Η ΠΙΣΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ
Εκτός από τη διάσταση της ασφάλειας, οι εφαρμογές πιστότητας φαίνεται πως αποκτούν ειδικό βάρος, αναβαθμίζοντας την εμπειρία του καταναλωτή, μέσα από προνόμια και δυνατότητες που ενισχύουν τη σχέση με τη μάρκα. Σε αυτό το πλαίσιο, η Avin γιόρτασε πρόσφατα τα τρία χρόνια του προγράμματος επιβράβευσης Avin Κερδίζω και πραγματοποίησε σχετική προωθητική ενέργεια. Το πρόγραμμα λανσαρίστηκε τον Νοέμβριο του 2017 και στα τρία χρόνια λειτουργίας του έχουν εξαργυρωθεί πάνω από 2,9 εκατ. δωροεπιταγές αξίας 8,8 εκατ. ευρώ.

Οι καταναλωτές μπορούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα Avin Κερδίζω είτε εκδίδοντας από τα πρατήρια καυσίμων την αντίστοιχη κάρτα είτε κατεβάζοντας την εφαρμογή «Avin κερδίζω App» στο κινητό τους. Με κάθε συναλλαγή σε καύσιμα, λιπαντικά και πετρέλαιο θέρμανσης μπορούν να συλλέγουν πόντους κερδίζοντας κουπόνια για εξαργύρωση στο πρατήριο.

Από την πλευρά της, η Ελινόιλ ανανέωσε την εφαρμογή «ελίν up επιβράβευση», παρέχοντας πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του προγράμματος. Με κάθε συναλλαγή που πραγματοποιούν οι χρήστες σε επιλεγμένα πρατήρια Ελίν συλλέγουν πόντους, τους οποίους μπορούν να εξαργυρώσουν με όποιο δώρο, δωροεπιταγή ή υπηρεσία του καταλόγου επιθυμούν. Επιπλέον, το «ελίν up επιβράβευση» τους δίνει τη δυνατότητα να συλλέγουν πόντους και μέσω των συνεργαζόμενων με το πρόγραμμα εταιρειών, κάθε φορά που επιλέγουν ένα από τα προϊόντα τους.

Το δίκτυο συνεργατών του διεύρυνε το Shell Smart Club, επεκτείνοντας τη συνεργασία του με την Anytime, το κανάλι απευθείας ασφάλισης της Interamerican. Δίνει έτσι τη δυνατότητα στα μέλη του να ασφαλίσουν το όχημά τους στην Anytime μέσω της ιστοσελίδας του και να κερδίσουν gift card αξίας 20 ευρώ για καύσιμα ή άλλες αγορές στα πρατήρια Shell, και διπλάσιους πόντους για όλο το διάστημα της εξάμηνης ή δωδεκάμηνης ασφάλισής τους, καθώς και για την ανανέωση ασφάλισης του ίδιου οχήματος. Στο πλαίσιο αυτό, μετά τον πρώτο μήνα ασφάλισης και για όλη την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης, οι πόντοι που συγκεντρώνουν τα μέλη του Shell Smart Club, βάσει των μηνιαίων συναλλαγών τους σε αγορές καυσίμων, θα διπλασιάζονται αυτόματα τον επόμενο μήνα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Την ίδια στιγμή, ο ρόλος της επικοινωνίας αποδεικνύεται καθοριστικός. Καμπάνιες με 360 υλικά και relevant περιεχόμενο προβάλλουν τα λανσαρίσματα των brands της κατηγορίας, εστιάζοντας στις καινοτομίες που εισάγουν και στα πλεονεκτήματα που προσφέρουν.

Η Wunderman Thompson και η Movielab επιμελήθηκαν την καμπάνια για το λανσάρισμα της BP Super Unleaded 98, την οποία έφερε πρόσφατα η ΒΡ στην Ελλάδα. Υπό το concept «με το αυτοκίνητό σου ζεις πολλά, τώρα έχεις την επιλογή να του το ανταποδώσεις», η καμπάνια «διένυσε» πολλά χιλιόμετρα για να φτάσει σε απομονωμένες λίμνες και βουνά και ολοκληρώνεται με ραδιοφωνικά σποτ, print και digital επικοινωνία.

Νέο τηλεοπτικό «έτρεξε» και η Avin, με την υπογραφή της Frank & Fame για την Action 100, την ενισχυμένη αμόλυβδη της Avin. Η διαφήμιση, σε παραγωγή της Avion Films, μιλά απευθείας σε όλους όσοι δεν έχουν μια απλή σχέση μετακίνησης με το αυτοκίνητο ή τη μηχανή τους, αλλά κάτι πιο ιδιαίτερο και μοναδικό. Οι πρωταγωνιστές, ο έμπειρος οδηγός, η νέα κοπέλα, ο σχολαστικός με την καθαριότητα και το ερωτευμένο ζευγάρι, έχουν κοινό σημείο την Avin και τη δράση που επιζητούν από το αυτοκίνητό τους.

Το brand καυσίμων ενδυναμώνει και την ηλεκτρονική του παρουσία, επανσχεδιάζοντας το website του, με στόχο την ανάδειξη της νέας εταιρικής ταυτότητας. Η Backbone υλοποίησε τη νέα ιστοσελίδα της Avin με στόχο την εύκολη πλοήγηση μέσω ενός μοντέρνου και ξεχωριστού UI/UX. Ειδική μελέτη έγινε για το mobile, για βέλτιστη προβολή σε κινητές συσκευές, όπως σε μια εφαρμογή, ενώ σημαντικό εργαλείο είναι η ειδική σελίδα που εμφανίζει όλα τα πρατήρια της Avin σε χάρτη, βάσει της απόστασης από την τοποθεσία του χρήστη, με πολλαπλά φίλτρα παροχών.

Επίσης, δημιουργήθηκε η ενότητα «παραγγελίας πετρελαίου θέρμανσης», με διαδραστικό χαρακτήρα, ώστε οι χρήστες να ενημερώνονται αυτόματα για το κόστος, τους πόντους που μπορούν να κερδίσουν μέσω του προγράμματος Avin Κερδίζω, καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν από τις πληρωμές τους.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Αδιαμφισβήτητα, κεντρικός άξονας παραμένει η προσήλωση στην ποιότητα, με το εμπορικό τοπίο να ανεβάζει τα standards, απαντώντας στις χρόνιες παθογένειες του κλάδου. Όπως σημειώνει η Αθηνά Αντύπα, «Η ελληνική αγορά διαχρονικά αντιμετωπίζει προβλήματα παραβατικότητας και για την επίλυση τέτοιων ζητημάτων πρέπει να υπάρχει ένας συνεχής έλεγχος σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, που θα διασφαλίζει τον καταναλωτή.

Η Ελινόιλ, που είναι διαχρονικά συνυφασμένη με την ποιότητα, με το πρόγραμμα Δέσμευση Ποιότητας, είναι η πρώτη και η μόνη που εφαρμόζει Τριπλή Δέσμευση. Η Lloyd’s Register, ο κορυφαίος παγκοσμίως φορέας πιστοποίησης συστημάτων διαχείρισης, ελέγχει και εγκρίνει τη διασφάλιση ποιότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ελίν. Παράλληλα, επεκτείνεται και στο δίκτυο των πρατηρίων η Bureau Veritas, που διαθέτει στην Ελλάδα ένα από τα καλύτερα διαπιστευμένα εργαστήρια ανάλυσης καυσίμων στον κόσμο, εκπονεί δειγματοληπτικούς ελέγχους ποιότητας καυσίμων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ελίν. Συγχρόνως, η Ελινόιλ εφαρμόζει το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας που ικανοποιεί τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 9001:2015».

H ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ DNA
Τη σημασία της ανθρωποκεντρικής φιλοσοφίας στην πορεία των brands καυσίμου αναλύει Πέτρος Ζόραπας, Διευθυντής Εμπορίας της Avin Oil & Cyclon: «Από την έναρξη της λειτουργίας της μέχρι και σήμερα, η Avin εφαρμόζει πιστά και σταθερά μία ανθρωποκεντρική φιλοσοφία, όπου πρωταγωνιστούν το ήθος, η συνέπεια και ο σεβασμός προς τον καταναλωτή. Το όραμά μας είναι να καταξιωθούμε ως κορυφαία ελληνική εταιρεία πετρελαιοειδών, που στηρίζει τον άνθρωπο, προσφέροντας με έντιμο και υπεύθυνο τρόπο ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες σε προσιτές τιμές, αξιοποιώντας τη δύναμη και την τεχνολογία του διυλιστηρίου της ΜΟΗ.

Η Avin, ένα από τα κορυφαία ονόματα στην ελληνική αγορά πετρελαιοειδών, ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1977. Διαγράφοντας μια συνεχόμενα δυναμική πορεία ανάπτυξης, σήμερα απασχολεί πάνω από 200 άτομα, διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαιοειδών στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας και αριθμεί περισσότερα από 500 πρατήρια καυσίμων σε ολόκληρη την Ελλάδα. Είναι μέλος του ομίλου της Motor Oil Hellas, ενός από τους πιο δυναμικούς ομίλους στον χώρο της διύλισης και της εμπορίας προϊόντων πετρελαίου στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».

IN THE NEWS

  • Τρία βραβεία απέσπασε η Avin στο πλαίσιο των Sales Excellence Awards, που διοργανώνονται σε ετήσια βάση από το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδας (ΙΠΕ) και την BOUSSIAS, για τις πρακτικές πωλήσεών της. Συγκεκριμένα, η εταιρεία απέσπασε Gold βραβείο στην κατηγορία «Β2Β Πωλήσεις στους κλάδους Εμπόριο-Βιομηχανία» για τις Εταιρικές Πωλήσεις της Υπηρεσίας «Κάρτα Εταιρικού Στόλου Avin Card», Silver βραβείο στην κατηγορία «Πωλήσεις καταστημάτων Retail» και Bronze βραβείο για την Ανάπτυξη Δικτύου Εταιρικών Καταστημάτων Avin, στην αντίστοιχη κατηγορία.
  • Για έβδομη συνεχή χρονιά, η Ελινόιλ εντάχθηκε στη λίστα «True Leaders» της Icap. «Ενάντια στην αβεβαιότητα και εν μέσω αρνητικών συγκυριών, οι επιδόσεις της Ελινόιλ την κατατάσσουν μεταξύ των λίγων εταιρειών, οι οποίες υπερπήδησαν τον πήχυ που η Icap έθεσε για το 2019 σε μεγάλο ύψος, γι’ αυτό και η διάκρισή της αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
  • Η Shell γιόρτασε πάνω από 70 χρόνια συνεργασίας με τη Ferrari, μία από τις μακροβιότερες συνεργασίες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Από το 2015, η σχέση μεταξύ της Shell και της Ferrari έγινε στενότερη, καθώς από τεχνική συνεργασία επεκτάθηκε σε σύμπραξη καινοτομίας, με τη Shell να αναλαμβάνει να τροφοδοτεί τις ομάδες της Ferrari στη Formula 1. Η διεύρυνση αυτή οδήγησε σε 25% συνολικού κέρδους απόδοσης από τη χρήση καυσίμων και λιπαντικών της Shell για τη μονάδα ισχύος της Ferrari, ενώ, χάρη στη συνεργασία, η Shell ανέπτυξε και κυκλοφόρησε τη Shell V-Power το 1998 και τη V-Power 98 οκτανίων το 2019.

Η ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΩΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ
Δεδομένων των αλλεπάλληλων ανακατατάξεων σε κάθε έκφανση της σύγχρονης καθημερινότητας, η ικανότητα για άμεση αντίληψη των επερχόμενων τάσεων και η δυνατότητα προσαρμογής σε αυτές καθίσταται βασικό asset. Η Αθηνά Αντύπα, Διευθύντρια Marketing της Ελινόιλ, μιλά για τη σημασία της ευελιξίας, με όχημα το πελατοκεντρικό mindset και άξονα την ποιότητα: «Η Ελινόιλ έχει τη νοοτροπία και αποτελεί την εμπορική της φιλοσοφία να προσαρμόζεται εύκολα και γρήγορα στις ανάγκες κάθε νέου τοπίου.

Η φιλοσοφία της επικοινωνίας μας είναι άρρηκτα δεμένη με τη φιλοσοφία του brand μας, που είναι η προσήλωση στην ποιότητα και η ειλικρινής σχέση με τους πελάτες μας. Η επικοινωνία της Ελινόιλ χαρακτηρίζεται από ανάδειξη της καινοτομίας των προϊόντων και υπηρεσιών μας, με έμφαση στο να παρέχουμε λύσεις στις πραγματικές ανάγκες των πελατών μας. Οι ανάγκες των πελατών μας μεταβάλλονται, το τοπίο των καυσίμων με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ολοένα και θα αλλάζει και η Ελινόιλ θα συνεχίσει να αφουγκράζεται έγκαιρα κάθε αλλαγή και να μεταμορφώνεται μέσα από τις νέες υπηρεσίες της σε μια ολοκληρωμένη εταιρεία ενέργειας».

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Η βιομηχανία πετρελαίου και αερίου είχε «αντικρύσει» τα σημάδια για μια επικείμενη αλλαγή κατεύθυνσης ήδη πριν την πανδημία. Ωστόσο, οι εξελίξεις έβαλαν την πορεία της αγοράς στο «fast forward», αναγκάζοντας τις εταιρείες να επαναξιολογήσουν τον στρατηγικό τους χάρτη. Το μέλλον απαιτεί τολμηρές αποφάσεις που δεν είναι βέβαιο ότι όλοι μπορούν να λάβουν. Αυτά επισημαίνει σχετική έκθεση της Deloitte, τονίζοντας ότι για το 2021 οι καθοριστικότερες παράμετροι θα είναι οι εξής:

  1. Δέσμευση για καθαρή ενέργεια.
  2. Αλλαγές στα μοτίβα χρήσης από τον τελικό καταναλωτή.
  3. Ενίσχυση των επενδύσεων με περιβαλλοντικό και κοινωνικά υπεύθυνο προσανατολισμό.
  4. Υιοθέτηση νέων στρατηγικών ανθρώπινου δυναμικού για την απόκτηση και διατήρηση ταλέντων.
  5. Δυνατότητα εδραίωσης σε ένα περιβάλλον χαμηλών τιμών.

FOCUS POINTS

  • Η αγορά των καυσίμων απαντά στις προκλήσεις με προβολή της ποιότητας και της αξιοπιστίας
  • Η επικοινωνία του κλάδου περιλαμβάνει 360 blends, προτάσσοντας την καινοτομία των λανσαρισμάτων
  • Ειδικό βάρος δίνεται στο loyalty, με σύγχρονα προγράμματα επιβράβευσης με πολλαπλά προνόμια
  • Η αλλαγή στα μοτίβα χρήσης και η στροφή σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά υπεύθυνες πρωτοβουλίες αναμένεται να καθορίσουν το μέλλον του industry