Η αρχή της ιδιαίτερης αυτής χρονιάς, έβαλε ένα απότομο «φρένο» στην αναζήτηση και αποτύπωση τάσεων που ορίζουν την εξέλιξη σε marketing και advertising. Λογικό. Το… timing της πανδημίας δεν ήταν κατάλληλο για ενδοσκόπηση και θεωρητικές συζητήσεις. Ωστόσο, οι marketers συνέχισαν να βλέπουν τη μεγάλη εικόνα και να εντοπίζουν τις μελλοντικές προκλήσεις, με ό,τι αυτό σημαίνει για την εργαλειοθήκη τους και για τις δεξιότητες που επιθυμούν να αποκτήσουν.

Στην τελευταία μεγάλη έρευνα «State of Marketing» της Salesforce -τα βασικότερα insights της οποίας παρουσιάζονται σε σχετικό άρθρο στο τεύχος-, ο ορισμός του «καλού marketer» διευρύνεται, σύμφωνα με τις απόψεις 7.000 υψηλόβαθμων στελεχών marketing από όλο τον κόσμο. Πλέον, δεν είναι μόνον η δημιουργικότητα ή η καλή χρήση του λόγου, ούτε ακόμη το data-savviness, ως ιδιότητα του ενός ατόμου. Οι κορυφαίοι marketers της σύγχρονης εποχής είναι data-savvy collaborators, ενώ, το σημαντικό soft skill στο οποίο θεωρούν ότι πρέπει να δουλέψουν περισσότερο, είναι αυτό της συναισθηματικής νοημοσύνης.

Παράλληλα, πιο απαραίτητη από ποτέ φαίνεται ότι είναι η ικανότητα κατανόησης του συνολικού καταναλωτικού ταξιδιού, με τους παραδοσιακούς marketing ρόλους που εστίαζαν σε συγκεκριμένα στάδια του sales funnel ή σε μεμονωμένες πρακτικές, να φθίνουν. Στην πρώτη γραμμή έρχονται πλέον νέες, cross functional διαδικασίες, κοινά metrics και στόχοι με άλλα τμήματα και συναδέλφους, συνεργασία… Είναι οι marketers σήμερα έτοιμοι να προχωρήσουν σε αυτό τον νέο δρόμο;

Αν θα μπορούσαμε στο ελάχιστο να κρίνουμε από την ελληνική πραγματικότητα, η απάντηση είναι «ναι». Εδώ και δύο χρόνια, σε συνεργασία με τον ΣΔΕ, το MW καταγράφει στο πλαίσιο της μόνιμης στήλης «Marketing Rules» τις απόψεις των υψηλόβαθμων στελεχών marketing της ελληνικής αγοράς για τις προκλήσεις και ευκαιρίες που βλέπουν για την αγορά αλλά και την προσωπική εξέλιξή τους. Στο πλαίσιο αυτό, πολλά από τα insights τα οποία αναδεικνύει σήμερα η έρευνα της Salesforce, τα έχουμε δει συχνά να διατυπώνονται από τα εγχώρια στελέχη. Ο «καλός marketer», είναι ήδη εδώ.