Οι Καταχωρίσεις αποτέλεσαν την πολυπληθέστερη ενότητα της AD shortlist, η κατηγορία Live Brand Experience συγκεντρώνει τις περισσότερες προκριθείσες συμμετοχές στην ενότητα BEC και τα social media αποτελούν τους πρωταγωνιστές των Digital.

Οι Καταχωρίσεις αποτέλεσαν την πολυπληθέστερη ενότητα της AD shortlist, η κατηγορία Live Brand Experience συγκεντρώνει τις περισσότερες προκριθείσες συμμετοχές στην ενότητα BEC και τα social media αποτελούν τους πρωταγωνιστές των Digital. Αυτά είναι μερικά από τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα που προκύπτουν από την «ανάγνωση» της shortlist των φετινών βραβείων Ermis.

Ευχάριστες εκπλήξεις επεφύλασσε η shortlist της φετινής διοργάνωσης των Ermis Awards, με βασικότερη αυτήν της δυναμικής επανόδου της κατηγορίας των διαφημιστικών καταχωρίσεων, η οποία αποτελεί πρόσφορο έδαφος έκφρασης και «έξυπνης» δημιουργικότητας. Όπως είναι αναμενόμενο, η φετινή διοργάνωση πραγματοποιείται με αρκετές αλλαγές, προς συμμόρφωση με τις συστάσεις και τα έκτακτα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης του Covid-19.

Συγκεκριμένα, μετά από κοινή απόφαση της ΕΔΕΕ, του Διοικητικού Συμβουλίου και της Οργανωτικής Επιτροπής, όλα τα στάδια αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων πραγματοποιήθηκαν online, ενώ με τον ίδιο τρόπο, ψηφιακά, θα ανακοινωθούν και τα βραβεία, χωρίς τελετή απονομής, περί το τέλος Ιουνίου. Οι shortlists των ενοτήτων βράβευσης ανακοινώθηκαν πρόσφατα, μέσα από το site των βραβείων.

ΟΙ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΔΥΝΑΜΙΚΑ
Η ενότητα Καταχωρίσεις είναι η πολυπληθέστερη της shortlist AD, καθώς προχωρά στο τελικό στάδιο της διαδικασίας με 56 συμμετοχές, ακολουθούμενη από την ενότητα Διαφημιστικές Ταινίες με 43, τη Ραδιοφωνικά Μηνύματα με 26, την Υπαίθριες Διαφημίσεις με 23, την ενότητα Digital Video με 15 shortlist συμμετοχές και την Εκστρατείες με 11. Η ενότητα Προσαρμογή / Εξέλιξη Διεθνούς Concept δεν διαθέτει καμία shortlist. Cross category, τις περισσότερες προκριθείσες μετρά η κατηγορία Σειρά Έργων στην ενότητα Καταχωρίσεις (13).

Η The Newtons Laboratory είναι το agency που «φλερτάρει» με τις περισσότερες διακρίσεις, καθώς υπογράφει συνολικά 45 από τις προκριθείσες συμμετοχές. Η Ogilvy μετρά 36 shortlist, η Frank and Fame 19, η Soho Square Athens 15, η Wunderman Thompson 14, το McCann Worldgroup 13, οι Cream-Rascal 9, η Attp 4, η Tribe 3 και η Admine 3. Με 2 shortlist η καθεμία προχωρούν οι Solid Havas, Isobar και Pollen, και με μία έκαστη οι 4 Wise Monkeys, Xperience More, Superfy, DDB, Day6, Another Circus και το σχήμα Soho Square Athens/Zenith Media/Savvy Partners.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ LIVE BRAND EXPERIENCE
Με την κατηγορία Live Brand Experience να συγκεντρώνει τις περισσότερες προκριθείσες συμμετοχές, και συγκεκριμένα 9, προχωρά στην τελική ευθεία των Ermis Awards η ενότητα BEC. Στη σχετική shortlist λίστα, η υποενότητα Entertainment συγκέντρωσε 13 συμμετοχές και η υποενότητα Brand Experience συγκέντρωσε 11. Σε επίπεδο agencies, η Ogilvy μετρά 10 shortlist συμμετοχές, η The Newtons Laboratory 4, η Isobar 3 και από 2 η Admine και το McCann Worldgroup. Με μία προκριθείσα συμμετοχή έκαστη, βραβείο διεκδικούν και οι DDB, 4 Wise Monkeys και McCann Worldgroup/Digital Minds/Mindshare/Jetdrops.

ΜΕ ΤΑ SOCIAL MEDIA ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ
Τα social media αποτελούν τους πρωταγωνιστές της shortlist των Digital, με την ομώνυμη ενότητα να μετρά συνολικά 38 προκριθείσες συμμετοχές. Σε αριθμό shortlist συμμετοχών, ακολουθεί η ενότητα Social Content Marketing με 20, η Digital Campaigns με 17, η Digitally Led Integrated Campaigns με 6 συμμετοχές και η ενότητα Αυτοδιαφήμιση με 1. Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία υποψηφιότητα δεν κατάφερε να προκριθεί στην ενότητα Προσαρμογή / Εξέλιξη Διεθνούς Concept. Σε επίπεδο κατηγοριών, με τις περισσότερες shortlist, και συγκεκριμένα 8, προχωρά η Creative Use of Influencers, με δεύτερη στη σειρά την κατηγορία Social Video Series με 7 shortlist συμμετοχές.

Cross category, η Ogilvy διεκδικεί βραβεία Ermis με 29 προκριθείσες συμμετοχές, η 4 Wise Monkeys με 14, η Isobar με 8, η Admine με 7 και η Soho Square Athens με 6. Με 2 shortlist έκαστη διάκριση διεκδικούν και οι Redirect, The Newtons Laboratory, Asset, Frank and Fame και McCann Worldgroup, ενώ 2 προκριθείσες συμμετοχές κατέθεσαν από κοινού οι McCann Worldgroup, Digital Minds, Mindshare, Jetdrops. Με μία shortlist η καθεμιά, βραβείο διεκδικούν και οι Socialab, Adjust, Solid Havas, PublicisGroupe, Ίδρυμα Ωνάση και McCann Worldgroup/Initiative Media.

«UI & USABILITY» ΣΤΟ DIGITAL CRAFT
Οι περισσότερες συμμετοχές στη shortlist της ενότητας Digital Craft φέρουν την υπογραφή της Atcom, 9 συνολικά, ενώ ακολουθεί η Ogilvy με 8. Η Kommigraphics έχει παρουσία στη λίστα με 4 προκριθείσες συμμετοχές, η Mozaik με 3, η DDB, Ignota.io με 2 και η Soho Square Athens επίσης με 2. Με μία shortlist συμμετοχή έκαστη βρίσκονται στη λίστα και οι The Newtons Laboratory, Lighthouse SA, AG Design Agency, Linakis Digital, JNLeoussis+ και Cream-Rascal.

Στην υποενότητα Websites, 4 shortlist συμμετοχές μετρά η κατηγορία E-commerce & Marketplaces, από 3 οι κατηγορίες Corporate Sites, Consumer Goods, 2 η Campaign Sites και από 1 οι κατηγορίες Commercial Services, Content Sites, Social Awareness Sites και Self-Promotion Sites. Στην υποενότητα Mobile Applications, η κατηγορία E-Commerce & Marketplaces μετρά 2 shortlist συμμετοχές, ενώ καμία υποψηφιότητα δεν προκρίθηκε στις κατηγορίες Commercial Services και Consumer Goods.

Τέλος, στην υποενότητα Craft & Technological Artistry, 6 shortlist συμμετοχές μετρά η κατηγορία UI & Usability, 4 η Omnichannel Experience, 2 η Digital Installations, από 1 οι κατηγορίες Mobile UI & Usability, CSS / Animation, Games και Innovative Use of Tech, και καμία η κατηγορία Web Platforms.

ΔΥΝΑΤΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ PROMO & ACTIVATION
Συνολικά 27 συμμετοχές της ενότητας Direct προκρίθηκαν στην τελική φάση των φετινών Ermis Awards, με τις 10 από αυτές να ανήκουν στην υποενότητα Promo & Activation. Η υποενότητα Direct Marketing μετρά 6 shortlist συμμετοχές, αυτή των Προγραμμάτων Κοινωνικής Δραστηριότητας 4, η Integrated Campaign Led by Direct Marketing μετρά 3 shortlist και από 2 προκριθείσες συμμετοχές μετρούν οι υποενότητες Low Budget και Αυτοδιαφήμιση. Καμία συμμετοχή δεν προκρίθηκε στην υποενότητα Προσαρμογή / Εξέλιξη Διεθνούς Concept. Σε επίπεδο κατηγοριών, ανεξαρτήτως ενότητας, οι περισσότερες shortlist, και συγκεκριμένα 4, απαντώνται σε αυτήν των Προγραμμάτων Κοινωνικής Δραστηριότητας.

Από πλευράς agencies, την πλειοψηφία των shortlist συμμετοχών, 14 στο σύνολο, υπογράφει η Ogilvy. Από 3 προκριθείσες έκαστη διαθέτουν McCann Worldgroup και The Newtons Laboratory, από 2 οι Admine και Publicis Groupe, ενώ με μία shortlist συμμετοχή, βραβείο διεκδικούν και οι 4 Wise Monkeys, Isobar και Solid Havas (BTL Department)/Magna Events.

MEDIA ΚΑΙ DIGITAL PLATFORMS
Η Tempo OMD Hellas κατέχει τα πρωτεία σε αριθμό συμμετοχών στη λίστα των shortlist της ενότητας Media. Συγκεκριμένα, η Tempo OMD Hellas μετρά συνολικά 12 shortlist συμμετοχές, ακολουθούμενη από τη Mindshare με 7 συμμετοχές και την UM με 4. Από 3 shortlist μετρούν οι Publicis Groupe/Zenith, Publicis Groupe/Starlink και Initiative, η Carat μετρά 2 συμμετοχές, ενώ με μία συμμετοχή παρουσία στη λίστα έχουν και οι The Newtons Laboratory, Day6 και Yard.

Η μεγαλύτερη shortlist λίστα, με 10 συμμετοχές, είναι αυτή της κατηγορίας Digital Platforms, ενώ στον αντίποδα με κανέναν προκριθέντα βρέθηκε η κατηγορία Έντυπα Μέσα. Όσον αφορά στις υπόλοιπες κατηγορίες, η Τηλεόραση μετρά 6 shortlist συμμετοχές, οι Data & Analytics και Χρήση Πολλαπλών Μέσων από 5 έκαστη, η Υπαίθρια Διαφήμιση 4, οι Ραδιόφωνο και Άλλοι Τρόποι Επικοινωνίας από 3 και η Low Budget 1.

ΜΕ 84 ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ Η PRODUCTION SHORTLIST
Από συνολικά 84 συμμετοχές αποτελείται η shortlist της ενότητας Production των Ermis Awards, και συγκεκριμένα 51 shortlist συμμετοχές μετρά η υποενότητα Παραγωγή Διαφημιστικών Ταινιών, 16 η Παραγωγή Μουσικής και 17 η Παραγωγή Εκδηλώσεων. Με τις περισσότερες προκριθείσες, από 6 έκαστη, προχωρούν οι κατηγορίες Έργα Ειδικών Τεχνικών στην Παραγωγή Διαφημιστικών Ταινιών, Sound Design στην Παραγωγή Μουσικής και Set Constructions & Event Branding στην Παραγωγή Εκδηλώσεων.

Cross category, τις περισσότερες shortlist υπογράφει η Foss Productions με 13, ακολουθεί η Yard με 10 και η Topcut Modiano με 8. Η Stefi & Lynx Productions προχωρά στη διαδικασία με 6 συμμετοχές, η Rabbeats Music με 5, με 4 έκαστη οι Filmiki Productions, Magna Events, Musou Music Group και Bounce Music & Sound Productions, με 3 έκαστη οι Parasol, Boo Productions και Central Athens, και από 2 συμμετοχές μετρούν οι Feelme Films, Rib Eye Production, NorroGroup και Avion Films. Διάκριση με 1 shortlist η καθεμιά διεκδικούν οι Green Olive Films, Takes 2 Production House, Bright Shoe, DTMH Technologies, Movielab & Shampoo, DVSDesign, Sca-petunes, Oxyzed The Soundmakers και Σαμψών Ελευθέριος.

ΕΛΑΦΡΥ ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ DIGITAL PR
Συνολικά 32 συμμετοχές κατάφεραν να μπουν στη shortlist της ενότητας PR των Ermis Awards, με τις περισσότερες να καταγράφονται στην κατηγορία Digital PR (5). Κυρίαρχη της λίστας, με τις περισσότερες cross category shortlist συμμετοχές αναδεικνύεται η Ogilvy με 9, από 3 μετρούν η Solid Havas και το McCann Worldgroup, από 2 οι The Newtons Laboratory, Socialab, Out of the Box και Communication Effect, ενώ με 1 συμμετοχή παρουσία στη λίστα έχουν και οι Asset, Ikon Porter Novelli, Admine, Touchpoint Strategies, Yard, DDB AE, Valuecom, JNLeoussis+ και Ίδρυμα Ωνάση.

Με 4 shortlist συμμετοχές συνεχίζουν οι κατηγορίες Εταιρική Υπευθυνότητα / ΜΚΟ και Integrated Campaign Led by PR, με 3 οι κατηγορίες Low Budget, Κλειστές Εκδηλώσεις και Εκδηλώσεις για το ευρύ κοινό, και με 2 shortlist συμμετοχές συνεχίζουν οι κατηγορίες Internal Communication και Προσαρμογή / Εξέλιξη Διεθνούς Concept. Μία shortlist μετρούν οι Διαχείριση Φήμης, Εταιρικές Χορηγίες, Συνέδρια, καθώς και οι 3 κατηγορίες Διαρκή Αγαθά, Αναλώσιμα Αγαθά και Υπηρεσίες της ενότητας Marketing PR. Χωρίς καμία προκριθείσα συμμετοχή βρέθηκαν οι κατηγορίες Διαχείριση Κρίσης και External Communication.

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ KAI ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των Ermis Awards 2019 είναι ο Ανδρέας Γρηγοριάδης, Chief Creative Officer της The Newtons Laboratory.

Πρόεδροι των κριτικών επιτροπών είναι οι:
AD Καταχωρίσεις, Ραδιοφωνικά Μηνύματα & Υπαίθριες Διαφημίσεις: Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative, Soho Square Athens

AD Διαφημιστικές Ταινίες, Digital Video, Εκστρατείες & Διεθνές Concept: Θανάσης Παπαθανασίου, Πρόεδρος & Executive Creative Director, Frank & Fame

Branded Entertainment & Content: Ελένη Ζησιμοπούλου, Executive Creative Director, McCann Worldgroup

Direct: Στέλλα Ροδοπούλου, Managing Director, isobar

Digital Craft: Κωνσταντίνος Θεοτοκάς, Managing Director, Atcom

Digital: Πάνος Σαμπράκος, Chief Creative Officer, Ogilvy Greece

Branding & Design: Γιάννης Χαραλαμπόπουλος, Συνιδρυτής, Beetroot Design Group

PR: Μάγδα Πανουργιά, General Manager, Communication Effect
Μedia: Νίκος Σύμπουρας, CEO, Tempo OMD Hellas