Από 2,5% έως και 15% ήταν η πτώση που υπέστησαν οι μετοχές των παγκόσμιων διαφημιστικών ομίλων μέσα σε μία εβδομάδα, λόγω του κορωνοϊού.

Από 2,5% έως και 15% ήταν η πτώση που υπέστησαν οι μετοχές των παγκόσμιων διαφημιστικών ομίλων μέσα σε μία εβδομάδα, λόγω του κορωνοϊού. Αναλυτές της διεθνούς ειδησεογραφίας γύρω από το marketing και την διαφήμιση θεωρούν βέβαιη την κάμψη στη διαφημιστική επένδυση, με κάποιους να υπολογίζουν ότι στο κομμάτι του digital για παράδειγμα, μπορεί να αγγίξει και το 10%.

Στην όλη εικόνα, λένε, πρέπει να προστεθεί και το ενδεχόμενο ματαίωσης κορυφαίων γεγονότων, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, στα οποία η διαφημιστική αγορά έχει ποντάρει εν πολλοίς την ανάκαμψή της το 2020. Από την άλλη πλευρά, κάποιοι θέλουν να βλέπουν το ποτήρι… μισογεμάτο.

Ο Brian Wieser, αναλυτής της παγκόσμιας διαφημιστικής βιομηχανίας στο GroupM, επισημαίνει ότι σε καταστάσεις όπως αυτή, όπου υπάρχει λιγότερη κινητικότητα και μεγαλύτερη ανάγκη των ανθρώπων για πληροφόρηση, ενδέχεται να υπάρξει άνοδος της κατανάλωσης Μέσων στο σπίτι και συνακόλουθη ώθηση στις διαφημιστικές πωλήσεις της τηλεόρασης. Κάποιοι τολμούν επίσης να εντοπίσουν ευκαιρίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο και παρακινούν brands και διαφημιστικές να σκεφτούν ευέλικτα: «Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να θέλουν να καταναλώσουν. Απλά με διαφορετικό τρόπο», λένε.

Την ίδια στιγμή βέβαια, η Amazon ανακοινώνει ότι είχε απόσυρση διαφημιστικών προγραμμάτων από την πλατφόρμα της, λόγω κορωνοϊού… Σε μια άλλη ανάγνωση της κατάστασης, κάποιοι βλέπουν με καλό μάτι την εντατικοποίηση της εξ αποστάσεως εργασίας και την συνακόλουθη επένδυση σε σχετικά εργαλεία και πλατφόρμες που υπογραμμίζουν οι συνθήκες, και που φαίνεται να υιοθετείται ευρέως από τους διαφημιστικούς ομίλους. Η διαφημιστική βιομηχανία επιχειρεί να ανταποκριθεί στις συνθήκες που δημιουργούνται μέρα με την ημέρα, όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ο CEO του Omnicom Group, John Wren.

Σίγουρα πρόκειται για αχαρτογράφητα νερά. Στην σκιαγράφηση της κατάστασης, αξίζει να προστεθεί και η ανακοίνωση της Advertising Week Europe, μία από τις κορυφαίες συναντήσεις της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς, ότι θα πραγματοποιηθεί κανονικά 16-19 Μαρτίου, λαμβάνοντας «όλα τα απαραίτητα μέτρα». Στο event αναμένεται να συμμετάσχουν «βαριά» ονόματα της βιομηχανίας, όπως Martin Sorrell, Mark Read, Keith Weed, κ.α. Το FB ωστόσο από την πλευρά του, ανακοίνωσε τη ματαίωση του πολυαναμενόμενου συνεδρίου F8…