Είναι μία από τις πιο πολυβραβευμένες και αναγνωρισμένες creatives παγκοσμίως. Υπό την καθοδήγησή της, η Ταϊλάνδη κέρδισε το πρώτο της Gold Lion στις Κάννες και το πρώτο της D&AD Pencil.

Είναι μία από τις πιο πολυβραβευμένες και αναγνωρισμένες creatives παγκοσμίως. Υπό την καθοδήγησή της, η Ταϊλάνδη κέρδισε το πρώτο της Gold Lion στις Κάννες και το πρώτο της D&AD Pencil. Ανακηρύχθηκε «Creative of the Year» της Ασίας αρκετές φορές, ενώ από τότε που εντάχθηκε στο δυναμικό της, η GREYnJ United κατέκτησε πληθώρα βραβείων σε παγκόσμιες διοργανώσεις.

MW: Ποιος ήταν ο μεγαλύτερος φόβος σας στο ξεκίνημα της καριέρας σας;

Jureeporn Thaidumrong: Ο μεγαλύτερος φόβος μου όταν ξεκίνησα να δουλεύω ήταν «το άγνωστο». Αποφοίτησα από σχολή εμπορίου και λογιστικής και δεν είχα σπουδάσει ποτέ έως τότε διαφήμιση ή design. Έκανα αίτηση για μια δουλειά δημιουργικού στο in-house agency ενός μεγάλου πολυκαταστήματος. Δουλεύοντας έξι μέρες την εβδομάδα, τον πρώτο χρόνο της καριέρας μου στη διαφήμιση έκανα τα πάντα: γράψιμο, διοργάνωση ειδικών εκδηλώσεων, συναυλιών, fashion shows, σχεδιασμό βιτρινών κ.λπ.

Μετά από έναν χρόνο και λίγους μήνες ξεκίνησα δουλειά σε ένα διαφημιστικό agency ως junior copywriter (Amex&Grey), όπου επίσης έκανα οτιδήποτε μου ζητούσαν. Από το να γράφω διαφημίσεις μέχρι να επιμελούμαι παρουσιάσεις. Όλα ήταν καινούρια, όλη την ώρα. Έτσι, έμαθα να καλωσορίζω το άγνωστο, να εστιάζω στην εκπαιδευτική διαδικασία και τελικά ξεπέρασα τον φόβο μου.

Περιγράψτε μια στιγμή-σταθμό της καριέρας σας.

Η στιγμή-σταθμός στην καριέρα μου ήρθε αφού ξεπέρασα τον φόβο μου για το άγνωστο και το αναπάντεχο. Πήγα στην Dentsu, Young and Rubicam (D,Y&R) ως copywriter. Εκεί, έζησα την πραγματική ζωή ενός creative σε διαφημιστικό agency. Όπως το να συνεργάζεσαι με έναν art director και να δουλεύεις με πολλούς πελάτες και πολλά διαφορετικά brands. Εκείνη την εποχή, η D,Y&R ήταν ένα μεσαίου μεγέθους agency με περίπου 50 ταλαντούχους ανθρώπους από την ίδια γενιά. Καταλαβαίναμε και εμπνέαμε και συμπληρώναμε ο ένας τον άλλον. Το εργασιακό περιβάλλον σε ένα agency μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά, και αποτέλεσμα ήταν 13 βραβεία στη σειρά. Ήταν μια από τις πιο ευτυχισμένες στιγμές της καριέρας μου.

Ποιο είναι το μάθημα που αποκομίσατε από το πιο αγαπημένο σας λάθος;

Έμαθα τόσα πολλά μαθήματα. Όμως κάθε λάθος που έκανα και τα διδάγματα από αυτό, είναι διαφορετικά. Για παράδειγμα, πριν από περίπου 7-8 χρόνια αναλάβαμε ένα μεγάλο branding project για μια εταιρεία property development. Δημιουργήσαμε μια ταινία και χρησιμοποιήσαμε μερικά έργα ενός καλλιτέχνη χωρίς να ζητήσουμε την απαραίτητη άδεια. Αυτό οδήγησε σε μήνυση εναντίον μας και σε μεγάλο σκάνδαλο. Έμαθα να τα κάνω όλα σωστά, από τη αρχή μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Στη δουλειά μας δεν υπάρχει το «δεν πειράζει, θα είναι ok».

Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

Βρίσκω έμπνευση παντού, αρκεί να βρίσκομαι στο παρόν και να έχω τα μάτια μου ανοιχτά. Η λέξη «inspiration» σημαίνει στην πραγματικότητα να είσαι «in-spirit». Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργώ φυσικά τις συνθήκες που με φέρνουν σε επαφή με το πνεύμα και τη δημιουργικότητά μου. Προσωπικά, αυτό που δουλεύει καλύτερα για μένα είναι να είμαι μόνη μου στον δικό μου προσωπικό χώρο εργασίας. Τότε είναι που βρίσκω ιδέες και λύσεις.

Συμπληρώστε τη φράση: Αν θες να πας μπροστά στη διαφήμιση σήμερα, σε ικετεύω, ποτέ να μην…

Χτίσεις ένα μεγάλο «εγώ». Ως creative, πρέπει να έχεις πλήρη συναίσθηση του «εγώ» σου. Όταν δεν διαχωρίζεις τον εαυτό σου από την ομάδα σου, τους συναδέλφους και τους πελάτες σου, κάνεις στην καριέρα σου μια πολύ μεγάλη χάρη. Κανείς μας δεν είναι «νησί» από μόνος του.

Η επιτυχία μας βασίζεται σε όλους μας. Το να καλλιεργήσεις μια στάση τύπου «εγώ είμαι ο ένας και μοναδικός», αργά ή γρήγορα θα σε οδηγήσει στο να βρεθείς μόνος σου. Αν το κατανοήσεις αυτό, αυτόματα θα οδηγηθείς στην επιθυμητή στάση της ταπεινότητας και της ευγνωμοσύνης. Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, αυτή είναι η βάση της επιτυχίας στη διαφήμιση.

Εάν ήσασταν millennial και επιθυμούσατε να μπείτε στη διαφήμιση τώρα, θα…

Θα χρησιμοποιούσα το internet για να είμαι πάντα ενημερωμένη για όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο της διαφήμισης. Δεν ήταν ποτέ τόσο εύκολο να λάβεις πληροφόρηση από όπου κι αν είσαι. Από την άλλη πλευρά, το smartphone πρέπει να χρησιμοποιείται πολύ σοφά. Το να σε χρησιμοποιεί εκείνο, το να σου «τρώει» τον χρόνο σου, είναι αντιπαραγωγικό.

«Επίσης, θα ήθελα να δηλώσω ότι…»

Τίποτα δεν είναι αδύνατο, όταν πια ξεκινήσεις να το κάνεις.

FOCUS POINTS
– Ως creative, πρέπει να έχεις πλήρη συναίσθηση του «εγώ» σου. Δεν πρέπει να διαχωρίζεις τον εαυτό σου από την ομάδα σου, τους συναδέλφους και τους πελάτες σου.

– Τίποτα δεν είναι αδύνατο, όταν πλέον ξεκινήσεις να το κάνεις

QUESTIONS FOR THE WORLD’S MOST AWARDED CREATIVE DIRECTORS
To MarketingWeek παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τη σειρά συνεντεύξεων «The World’s Most Awarded Creative Directors». Μερικοί από τους πλέον βραβευμένους Creative Directors της διεθνούς διαφημιστικής σκηνής, απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, σκιαγραφώντας μοναδικά insights για τη δημιουργικότητα, για τις πηγές απ’ όπου αντλούν έμπνευση, για τη «ζωή» ενός Creative Director. Μέσα από τις απαντήσεις τους, δίνουν την ιδιαίτερη ματιά τους για τον χώρο της επικοινωνίας σήμερα.
(C) 2018 Best World Publicity