<‘Σελίδα 1: Η διαφορετικότητα του 48HFP Athens σε σχέση με άλλα κινηματογραφικά φεστιβάλ της χώρας και η συμμετοχή ρεκόρ’>
Πάνω από 200 δημιουργικές ομάδες με περίπου 6.000 κινηματογραφιστές στη διάρκεια των 2 διοργανώσεων του 48 HFP Athens, μετέτρεψαν την Αθήνα σε ένα μεγάλο κινηματογραφικό πλατό. Δημιουργήθηκαν 200 ελληνικές ταινίες μικρού μήκους μόλις μέσα σε 48 ώρες και χωρίς καμμία οικονομική στήριξη από κρατικούς φορείς, οργανώθηκε το καλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους, δίνοντας ώθηση στα νέα ταλέντα. Ο Francesco Vitali δημιούργησε ένα καταπληκτικό υπαίθριο σετ κινηματογράφου, το 48 Cine On The Road -στην καρδιά της πλατείας Συντάγματος- όπου πάνω από 100.000 Αθηναίοι και όχι μόνο, στάθηκαν να δουν ταινιάκια μικρού μήκους νέων ελλήνων δημιουργών. Ευγενικός χορηγός του 48 Cine On The Road είναι η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας.

Τα κεντρικά του Διεθνούς Κινηματογραφικού Οργανισμού 48 Hour Film Project, τον εμπιστεύτηκαν και υπέγραψαν αποκλειστικά με τον ίδιο και την Just Productions, 20ετές συμβόλαιο δικαιωμάτων για την Ελλάδα και Κύπρο.

Marketing Week: Ποια είναι η διαφορετικότητα του 48HFP Athens σε σχέση με άλλα κινηματογραφικά φεστιβάλ της χώρας; Γιατί το 48 HFP έσπασε κάθε ρεκόρ συμμετοχής στη χώρα μας;

Francesco Vitali: Το 48 Hour Film Project δεν είναι ένα γερασμένο και υποτονικό φεστιβάλ από αυτά που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Και οι νέοι κινηματογραφιστές είχαν ανάγκη έκφρασης και εκτόνωσης του ταλέντου τους. Καταφέραμε να σπάσουμε το παγκόσμιο ρεκόρ συμμετοχών στην πρώτη μας κιόλας διοργάνωση με 111 ομάδες συμμετοχής που μεταφράζεται σε πάνω από 3.000 νέους έλληνες δημιουργούς. Σε αυτό βοηθάει και το ίδιο το concept διότι και από μόνο του το concept «μυρίζει» απόλυτη διαφάνεια.

Το 48 HFP καλεί τους κινηματογραφιστές να δημιουργήσουν μία μικρού μήκους ταινία 4-7 λεπτών ολοκληρωμένη μόνο μέσα σε 48 ώρες. Οι ομάδες των κινηματογραφιστών δεν γνωρίζουν το είδος της ταινίας που καλούνται να ολοκληρώσουν. Με την τελετή έναρξης του διαγωνιστικού μέρους, κληρώνονται το είδος της ταινίας που πρέπει να υπηρετήσουν και επιπλέον υποχρεώνονται να εντάξουν 3 υποχρεωτικά στοιχεία μέσα στην ταινία τους, ανεξάρτητα από το είδος που κληρώθηκαν. Ένα χαρακτήρα, μία ατάκα, και ένα φροντιστηριακό υλικό. Ότι ταινία και να κληρωθούν να φτιάξουν θα πρέπει υποχρεωτικά να περιλαμβάνει αυτά τα 3 στοιχεία τα οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή κανείς απολύτως δεν γνωρίζει.

Αυτά τα 3 στοιχεία έρχονται με email από τα HQ της Αμερικής, λίγα μόλις λεπτά πριν από την εκκίνηση του διαγωνισμού και ανακοινώνονται στους διαγωνιζόμενους κινηματογραφιστές δευτερόλεπτα πριν από την επίσημη έναρξη. Από εκεί και πέρα οι δημιουργοί, έχουν στη διάθεσή τους μόλις 48 ώρες και 30 λεπτά (transportation time), για να δημιουργήσουν μία ολοκληρωμένη ταινία μικρού μήκους 4- 7 λεπτών. Και λέγοντας ολοκληρωμένη εννοούμε σκηνοθεσία, μοντάζ, σκηνικά, κοστούμια, μουσική επένδυση, παραγωγή… με λίγα λόγια τα πάντα!

Marketing Week: Αρχικά δεν φοβηθήκατε πως κάτι τέτοιο ίσως και να ήταν αδύνατο για τα ελληνικά δεδομένα; Πως ίσως κάποιοι και να προσπαθούσαν παρεμποδίσουν ή και να πολεμήσουν κάτι τόσο επιτυχημένο;

Francesco Vitali: Έχοντας ζήσει το 48 HFP σε διάφορες Πολιτείες της Αμερικής και γνωρίζοντας πως σε 81 πόλεις του κόσμου, πάνω από 150.000 κινηματογραφιστές το έχουν καταφέρει, σκέφθηκα γιατί όχι και εμείς οι Έλληνες. Είμαστε ένας λαός πολύ ταλαντούχος, πολύ δημιουργικός ώστε αρκεί να αφήνουμε στην άκρη τις ατομικότητές μας και να λειτουργήσουμε σαν μία ομάδα. Αυτό είναι και το μυστικό του 48. Κερδισμένοι είναι ολόκληρη η ομάδα και όχι ο ένας. Μία ταινία είναι αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς. Τώρα για το ότι κάποιοι προσπάθησαν να παρεμποδίσουν την επιτυχία του ήταν αναμενόμενο. Με κάθε τι καινούργιο το κατεστημένο συνήθως ενοχλείται.

Προσωπικά είμαι άνθρωπος που δεν κοιτά καθόλου χαμηλά. Κοιτάω μόνο μπροστά και στοχεύω μόνο ψηλά. Με τον τρόπο μου τους έδωσα να καταλάβω πως ότι και να κάνουν, ότι και να πουν, εγώ τους αγνοώ κατά συνείδηση. Αυτό το project είναι τόσο δυνατό και μεγάλο από μόνο του και έχει τέτοιες απαιτήσεις που προσωπικά δεν διαθέτω ούτε ένα κλάσμα δευτερολέπτου από την ενέργειά μου, για μικρούς και για πολέμιους.

Είμαι κοντά στους νέους και ταλαντούχους αυτής της χώρας, οι οποίοι και μου δίνουν τεράστια δύναμη με το ταλέντο τους ώστε να υπερπηδώ τα εμπόδια και να τα αγνοώ.
<‘here’>


<‘Σελίδα 2: Οι ευκαιρίες που δίνει το 48HFP Athens σε νέους δημιουργούς, η συμμετοχή ήδη καταξιωμένων επαγγελματιών και οι προετοιμασίες για τα επόμενα events’>
Marketing Week: Στο 48 HFP Athens, εκτός από ανερχόμενους καλλιτέχνες συμμετέχουν και γνωστοί επαγγελματίες. Τι ευκαιρίες δίνει στους νέους δημιουργούς και ποιο κατά την κρίση σας είναι το έναυσμα για να συμμετέχουν οι ήδη επαγγελματίες;

Francesco Vitali: Έχετε απόλυτο δίκιο. Ανάμεσα στους νέους δημιουργούς, είδαμε και πολύ γνωστά ονόματα να συμμετέχουν στο 48. Καταρχήν να σας πω, ότι το 48 HFP από τους κανονισμούς του, δεν επιτρέπει τις διακρίσεις. Είναι ανοιχτό σε όλους. Επαγγελματίες και ερασιτέχνες που αγαπούν τον κινηματογράφο και αισθάνονται ότι έχουν κάτι διαφορετικό να πουν. Επίσης η αλήθεια είναι πως το 48 δίνει μοναδικές ευκαιρίες στους συμμετέχοντες, κάτι το οποίο αυτόματα το διαφοροποιεί από κάθε άλλο παρεμφερές κινηματογραφικό φεστιβάλ. Καταρχήν ο μεγάλος νικητής φέτος έλαβε 5.000 ευρώ από τους υποστηρικτές μας, την Audiovisual.

Η καλύτερη ταινία του φεστιβάλ θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στο Filmapalooza International Film Festival στο Las Vegas της Αμερικής, τον ερχόμενο Μάρτιο, συναγωνιζόμενη τις καλύτερες ταινίες από 81 πόλεις του πλανήτη. Ανάμεσά τους το Παρίσι, η Νέα Υόρκη, το Βερολίνο, το Λονδίνο, η Ρώμη, το Λος Άντζελες, το Τελ Αβίβ, το Σίδνεϋ, η Σιγκαπούρη, το Πεκίνο κ.ά. Επίσης διεκδικεί την επίσημη συμμετοχή στις 16 καλύτερες ταινίες που θα προβληθούν στο φεστιβάλ των Καννών. Επιπλέον οι 3 καλύτερες ταινίες έχουν αυτόματα εξασφαλισμένη διανομή από την Audiovisual πανελλαδικά πριν από ταινίες μεγάλου μήκους, γνωστών ελλήνων σκηνοθετών.

Φέτος το 48HFP Athens 2009 είχε και την ιδιαίτερη τιμή να υποστηρίζεται από το Mega. Οι τρεις νικήτριες ταινίες καθώς και οι 3 ταινίες επιλογής του Mega θα περιληφθούν στον προγραμματισμό του καναλιού. Και σαφώς δεν σταματάμε εδώ. Οι ταινίες που έχουν επιλεχθεί ως «The Best Films of the 48 Hour Film Project Athens 2009» έχουν ήδη προγραμματιστεί με εβδομαδιαία πανελλαδική προβολή από τις αίθουσες των Ster Cinemas. Ειδικότερα όμως η καλύτερη ταινία έχει μεγάλες ευκαιρίες για διεθνή προβολή και αναγνωρισιμότητα. Ξέρετε κάποιο άλλο κινηματογραφικό φεστιβάλ που να δίνει τέτοιες ευκαιρίες στους νέους και όχι μόνο κινηματογραφιστές;

Marketing Week: To 48 Hour Film Project Athens έχει καταφέρει να έχει και πολύ μεγάλους υποστηρικτές. Πιστεύετε πως λίγο πολύ οφείλεται και στο δυναμικό του target group στο οποίο και απευθύνεται;

Francesco Vitali: Καταρχήν σας ευχαριστώ γιατί μου δίνετε την ευκαιρία με τη σειρά μου να ευχαριστήσω όλους όσους στηρίζουν εμένα και το 48 HFP Athens. Πάνω από όλους τους νέους δημιουργούς, γιατί όλοι εκείνοι είναι το σημαντικότερο μέρος του φεστιβάλ. Με την ενέργειά τους και το ταλέντο τους και τη συμμετοχή τους στηρίζουν το θεσμό. Εμείς δεν έχουμε κρατικές επιδοτήσεις και ούτε τις αναζητούμε για να είμαι και απόλυτα ειλικρινής. Εμείς στηριζόμαστε από τους ίδιους τους συμμετέχοντες και από τους φίλους υποστηρικτές μας.

Ανάμεσα στους φετινούς υποστηρικτές μας ήταν η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας, η Audiovisual μεγάλος υποστηρικτής, το Mega, τα Ster Cinemas, η Art Factory, το Mad. Τους ευχαριστούμε θερμά. Επίσης ευχαριστώ ιδιαίτερα τους στενούς συνεργάτες μας, την ψυχή αυτού του project, Νίκη Μωροπούλου, η οποία είναι και η Γενική Διευθύντρια του 48 και το Χρήστο Σιαμέτη, Commercial Manager της Just productions. Και επίσης τον ιδρυτή αυτού του κινηματογραφικού οργανισμού, το Mark Ruppert, ο οποίος και με εμπιστεύτηκε απόλυτα ώστε να φέρω το 48 και στην Ελλάδα.

Marketing Week: Να υποθέσω πως ανανεώνεται το ραντεβού με τους δημιουργούς και τους κινηματογραφιστές για το 2010;

Francesco Vitali: Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής δεν σκοπεύω να περιμένω τόσο! Μόλις ξεκουραστούμε λιγάκι, αυτό το καλοκαίρι, σκοπεύουμε να επιστρέψουμε πολύ δυναμικά με παράλληλα events – έκπληξη και να δώσουμε καινούργιες ευκαιρίες στα νέα και όχι μόνο ταλέντα του τόπου. Καταρχήν έχουμε πολύ δουλειά που μας περιμένει από την νέα σαιζόν καθώς η Just Productions υπέγραψε να μεταφέρει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου Filmapalooza.

Αυτό όπως αντιλαμβάνεστε είναι ένα τεράστιο event, αφού θα έχουμε την τιμή ως χώρα να φιλοξενήσουμε 81 Major City Winners of the World. Οι καλύτεροι νέοι κινηματογραφιστές του πλανήτη, οι μεγάλοι νικητές των πόλεων του 2010, θα συναγωνιστούν στην Αθήνα για το 48 Best Film Global Award. Αυτό απαιτεί πολύ μελέτη και σχεδιασμό για να καταφέρουμε το αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο στην ιστορία του θεσμού.
<‘here’>


<‘Σελίδα 3: Οι νικητές του Φεστιβάλ και η πανελλαδική προβολή των νικητήριων ταινιών’>
And the winners are…
«11», «Fragments of a message», «Red tape»
Η ταινία «11» της ομάδας «Blind Mice» σάρωσε τα βραβεία στo 48 Hour Film Project Athens 2009 σε 9 κατηγορίες. Σκηνοθέτες είναι ο Γιάννης Χριστοφόρου και ο Θεόφιλος Παπαστυλιανός.

Τον ερχόμενο Μάρτιο, η ταινία θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ Filmapalooza στο Las Vegas των ΗΠΑ, όπου θα συναγωνιστεί με τις νικητήριες ταινίες από 81 πόλεις του κόσμου, διεκδικώντας και τη συμμετοχή της στο επόμενο φεστιβάλ των Καννών.

Η κριτική επιτροπή με Πρόεδρο το σκηνοθέτη Γιώργο Τσεμπερόπουλο και μέλη το διευθυντή φωτογραφίας Γιώργο Φρέντζο, τον κινηματογραφικό παραγωγό Πάνο Παπαχατζή, το μουσικό παραγωγό Νίκο Πατρελάκη και τον ηθοποιό/σκηνοθέτη Ανδρέα Κοντόπουλο, με πλειοψηφία της χάρισε στην ταινία τα βραβεία Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Σεναρίου, Μοντάζ, Ήχου, Μake up, Καλύτερης χρήσης χαρακτήρα και το βραβείο Καλύτερης ανδρικής ερμηνείας, στον πρωταγωνιστή της Γιάννη Τσορτέκη.

Το δεύτερο βραβείο κέρδισε η ταινία «Fragments of a Message» της ομάδας «Oniroksis Films» με σκηνοθέτη το Φοίβο Κοντογιάννη.

Τέλος, το τρίτο βραβείο δόθηκε στην ταινία «Red tape» της ομάδας «Oxymoron Films», την οποία σκηνοθέτησε ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος και η οποία απέσπασε και το βραβείο Καλύτερης χρήσης φροντιστηριακού υλικού.

Πανελλαδική προβολή
Οι παραπάνω 3 νικητήριες ταινίες έχουν εξασφαλίσει διανομή πανελλαδικά πριν από μεγάλου μήκους ταινίες γνωστών ελλήνων σκηνοθετών, από την εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών Audiovisual.

Επίσης, και οι τρεις ταινίες θα προβληθούν από το πρόγραμμα του Mega καθώς και με εβδομαδιαία προβολή στον προγραμματισμό των Ster Cinemas πανελλαδικά το φθινόπωρο.

Ωστόσο το Mega, θα συμπεριλάβει σε ειδική εκπομπή και τις τρεις υποψήφιες ταινίες του Mega Choice Award, οι οποίες είναι, η ταινία «Love is in the air» της ομάδας «Κουτί», η ταινία «Ελευθερία μ’ ακούς» της ομάδας «Προς αποφυγήν» καθώς και η νικήτρια ταινία του Mega Choice «Happy2» της ομάδας «Akira», που σκηνοθέτησε ο Νικόλας Αλαβάνος. Η ίδια ταινία απέσπασε τα βραβεία Καλύτερων κοστουμιών και σκηνικών.

Το βραβείο Καλύτερης γυναικείας ερμηνείας απέσπασε η ηθοποιός Ηλέκτρα Νικολούζου, πρωταγωνίστρια της ταινίας «Fragments of a Message» του σκηνοθέτη Φοίβου Κοντογιάννη.

Η ταινία «Νταίζη» της ομάδας «Οι Απλήρωτοι» που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Σαμπάνης, απέσπασε τα βραβεία Καλύτερης χρήσης ατάκας, Καλύτερου cast ηθοποιών και Καλύτερης παραγωγής.

Το βραβείο Καλύτερης μουσικής απέσπασε η ταινία «Zawdic» της ομάδας «Boo!» για την πρωτότυπη μουσική των «The sea kites» την οποία επιμελήθηκε ο Μιχάλης Καββαδίας.

Τέλος το βραβείο κοινού απέσπασε η ταινία «Φλαμπέ» της ομάδας «Αστούρθοι», την οποία σκηνοθέτησαν ο Κωνσταντίνος Πούλης και η Κωνσταντίνα Μαυρίδου.

Ο ηθοποιός/σκηνοθέτης Francesco Vitali ο οποίος είναι και ο Executive Producer του 48 HFP Athens, ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες και δήλωσε: «Οι έλληνες κινηματογραφιστές ενάντια στον χρόνο και τις αντιξοότητες, απέδειξαν για άλλη μία φορά πόσο ταλαντούχοι και δημιουργικοί είμαστε σαν λαός. Το 48 Hour Film Project Athens είναι και θα παραμείνει το κινηματογραφικό φεστιβάλ της πόλης, που δίνει τις μεγάλες ευκαιρίες στα νέα και όχι μόνο ταλέντα».

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με την προβολή και των τριών νικητριών ταινιών τις οποίες σύσσωμοι οι θεατές καταχειροκρότησαν.
<‘here’>