Η διαφημιστική «έρημος» του καλοκαιριού
Για μια ακόμα χρονιά ένα μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού αλλά και του ελληνικού διαφημιστικού κόσμου έφυγε για διακοπές. Το ίδιο συνέβη και με μεγάλο μέρος των διαφημιστικών προϋπολογισμών τους, που σημειώνουν πραγματική έκλειψη κάθε Ιούλιο και Αύγουστο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Και δεν μιλάμε μόνο για τα πολύ εποχικά προϊόντα όπως τις σοκολάτες ή τα αλκοολούχα ποτά. Μιλάμε και για το μεγάλο όγκο των επώνυμων προϊόντων που σε ολόκληρη την Ευρώπη εγκαταλείπονται το καλοκαίρι από marketing managers και διαφημιστικές εταιρείες.

Και όμως τα προϊόντα αυτά ή τα ανταγωνιστικά τους εξακολουθούν να αγοράζονται με τους ίδιους περίπου ρυθμούς (ή κατά τι χαμηλότερους) και το καλοκαίρι, παρ’ όλο που η διαφημιστική υποστήριξη που έχουν είναι ελάχιστη.

Πρόκειται για ένα φαινόμενο που αποκαλείται από τους Γάλλους desert publicitaire (διαφημιστική έρημος) και από τους Γερμανούς Sommerloch (η τρύπα του καλοκαιριού) και παρουσιάζεται με διαφορετικές διάρκειες σε ολόκληρη την Ευρώπη.

  • Ακολουθεί τεκμηριωμένη ανάλυση, για να εξαχθεί το συμπέρασμα: «Είναι αντιοικονομικό να αφήνουμε τη διαφημιστική καμπάνια να βουλιάζει το καλοκαίρι. Από το Σεπτέμβριο και μετά, ο μόνος τρόπος για να κερδίσουμε πίσω το χαμένο awareness είναι ένα υπερβολικά υψηλό διαφημιστικό κονδύλι». Θυμίζουν κάτι, όλα αυτά; Κάτι σαν εποχιακή κρίση, ας πούμε;

«Κατά μέτωπον επίθεση» από τη Μία
Κατά μέτωπον με τη Γυναίκα πρόκειται να ανταγωνιστεί η Μία, το νέο γυναικείο περιοδικό της Γραμμής. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τις ημερομηνίες έκδοσης (το περιοδικό είναι δεκαπενθήμερο) οι οποίες συμπίπτουν με τις ημερομηνίες έκδοσης της Γυναίκας και όχι του Πάνθεον.

Κατά τα άλλα, το έντυπο με το οποίο η Γραμμή παρουσίασε τη Μία δίνει την εντύπωση ότι το περιοδικό θα απευθύνεται σε κοινό νεώτερο και θα είναι κάπως περισσότερο κοσμοπολίτικο από ότι η Γυναίκα.

  • …και δεν έμεινε καμμία. Κάτι σαν τους 10 μικρούς νέγρους.

Η Μάρω Κουσίδου υπεύθυνη έρευνας της BBDO
Η Μάρω Κουσίδου – Γαλανάκη, Διευθύντρια Media της BBDO, αναλαμβάνει και το Τμήμα Έρευνας της παραπάνω εταιρείας. Μέσα στις αρμοδιότητές της είναι και ο συντονισμός του BBDO Brand Barometer, έρευνας που γίνεται από την MRC ειδικά για τους πελάτες των εταιρειών της BBDO και που ξεκίνησε πριν 1½ περίπου χρόνο.

  • Για να θυμόμαστε πρόσωπα και πράγματα που έφερναν την καινοτομία στην επαγγελματική σκηνή.

Το Johnnie Walker πρώτο σε διαφήμιση
Το Johnnie Walker κρατάει με διαφορά τη θέση του πρώτου σε διαφήμιση ποτού στην Ευρώπη το 1985. Η κατάταξη αυτή αφορά μόνο τα έντυπα μέσα και παρουσιάστηκε στο Media International του Ιουνίου. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει ένα περισσότερο τοπικό ποτό και όχι τόσο διεθνές: το Jagerneister που διαφημίζεται κυρίως στη Δ. Γερμανία.

Τα δύο πρώτα ποτά ξόδεψαν 7,08 και 4,35 εκ. δολάρια αντιστοίχως. Ακολούθησαν το Remy Martin (3,92 εκ. δολ.), το Chivas (3,62 εκ. δολ.), το Martini (3,46 εκ. δολ.) και το Ballantine’s (3,27 εκ. δολ.).

  • Οικονομικά λοιπόν καλά τα πήγαινε το Johnnie Walker, εκεί όμως όπου έμελλε να δώσει ρεσιτάλ ήταν η διαφήμισή του – που ήρθε πολλά χρόνια αργότερα και στάθηκε από τους πιο σοβαρούς σταθμούς στη διαφημιστική ιστορία.