Σήμερα που η κρίση αναγκάζει όλους μας να στραφούμε σε νέες κατευθύνσεις και πηγές δράσης και επιχειρηματικής ενεργοποίησης, το μίνι μάρκετ, το περίπτερο, τα καταστήματα καπνικών προϊόντων ή τα μαγαζιά ψιλικών θα πρέπει να πάψουν να θεωρούνται ως άγνωστη γη, αλλά ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, επισημαίνουν στο Marketing Week οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας της έκθεσης, Σταμάτης Βρεττός και Μανώλης Κανδάκης, υπεύθυνοι πωλήσεων της έκθεσης, και Βασίλης Παπακώστας, εκπρόσωπος της Planning.

Marketing Week: Θέλετε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση Mini Market & Περίπτερο;
Είναι αλήθεια πως ένα από τα μείζονα προβλήματα της χώρας, αλλά και της αγοράς, είναι αυτό που σήμερα βιώνουν οι μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις. Εκεί ο κόσμος έχει την ανάγκη της ενημέρωσης, εκεί όμως «πονάει» και η οικονομία μας συνολικά, ενώ αποδεδειγμένα η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Έτσι, λοιπόν, σε μια περίοδο που όλοι μιλάνε για την περιβόητη «ανάπτυξη» και χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις βγαίνουν εκτός αγοράς, εμείς επιλέγουμε έναν δρόμο «προσφοράς».

Προσφοράς ιδεών, καινοτομίας και επαφών σε υψηλό επίπεδο για τον μικρομεσαίο επιχειρηματία μέσα από την πρώτη έκθεση μικρής λιανικής, μίνι μάρκετ και περιπτέρου. Μια έκθεση που για πρώτη φορά γίνεται στη χώρα μας, ένα εμπορικό γεγονός το οποίο έρχεται να δώσει αξία σε μια αγορά που για χρόνια φέρνει εκατομμύρια ευρώ, απασχολεί χιλιάδες κόσμο, όμως έχει μείνει στην αφάνεια. Η έκθεση δίνει μια μοναδική ευκαιρία συνάντησης των χιλιάδων μικροεπαγγελματιών-επισκεπτών με τους προμηθευτές-εκθέτες, μέσα σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Βγάζουμε στο φως έναν σημαντικό κλάδο για την οικονομία, καθώς η διασπορά του σε σημεία πώλησης πανελλαδικά, σε συνδυασμό με τους υψηλούς όγκους πωλήσεων, δίνει ένα μείγμα που κανένας προμηθευτής, καμία βιομηχανία και κανένας πάροχος υπηρεσιών δεν μπορεί να αγνοήσει. Σε κάθε περίπτωση, στόχος της έκθεσης είναι να αποτελέσει ένα νέο αποτελεσματικό κανάλι άμεσης επικοινωνίας ανάμεσα στα μικρά σημεία και τις προμηθευτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό χώρο.

Marketing Week: Πώς προέκυψε η συνεργασία σας και για ποιον λόγο συσπειρωθήκατε για την οργάνωση της έκθεσης;
Αυτό το –αν μας επιτρέπεται ο χαρακτηρισμός– joint venture και η ταύτιση απόψεων είναι που μας οδήγησαν στη συνεργασία για τη διοργάνωση της συγκεκριμένης έκθεσης. Εξάλλου πάγια θέση μας είναι πως, εκτός της διοργάνωσης μιας έκθεσης, καλό είναι ο κάθε κλάδος να έχει και μια ευκαιρία προβολής και αποτύπωσης της αγοράς στην οποία ανήκει είτε μέσα από έρευνες, είτε μέσα από καθοδήγηση για τις νέες τάσεις, είτε μέσω ειδικών εμπορικών events.

Marketing Week: Ποιες ανάγκες της αγοράς έρχεται να καλύψει η έκθεση για τη μικρή λιανική; Ποιες ευκαιρίες εντοπίσατε;
Όπως καταγράφηκε σε πρόσφατη έρευνα, πολλοί προμηθευτές –σε ποσοστό 70%– αναζητούν νέους τρόπους για να θεμελιώσουν ένα μόνιμο κανάλι επικοινωνίας με τα μικρά σημεία λιανικής, υφιστάμενα ή και νέα. Αυτή ακριβώς την ανάγκη έρχεται να καλύψει η πρώτη έκθεση Mini Market & Περίπτερο για τη μεγάλη αγορά της μικρής λιανικής, που απασχολεί 100.000 και πλέον ιδιοκτήτες και εργαζόμενους σε περίπου 30.000 σημεία πανελλαδικά, συνθέτοντας μια δυναμική αγορά της τάξεως των 6,5 δισ. ευρώ (συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών).

Στην ίδια έρευνα, το 66,67% των προμηθευτών θεωρεί ότι μια εξειδικευμένη έκθεση για τη μικρή λιανική θα εξυπηρετούσε τις νέες ανάγκες των προμηθευτών για άμεση επαφή με τα μικρά σημεία λιανικής. Έτσι η έκθεση Mini Market & Περίπτερο θα παραδώσει στην αγορά retail ένα σημαντικό εργαλείο προβολής και προώθησης. Ένα σημείο συνάντησης, προσωπικής επαφής και γνωριμίας, αλλά και έναν χώρο σύναψης ουσιαστικών επαγγελματικών και εμπορικών συναλλαγών.

Marketing Week: Ποιοι είναι οι στόχοι σας από τη διοργάνωση της έκθεσης;
Στόχος μας είναι σαφώς η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εκπροσώπηση του κλάδου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και η σύζευξη αυτών με τις μεγάλες βιομηχανίες. Το ενδιαφέρον λοιπόν είναι διπλό. Ναι, η έκθεση αφορά στον μικρό επαγγελματία, όμως ταυτόχρονα δίνει νέο δρόμο και για τις κορυφαίες επιχειρήσεις. Έναν δρόμο που οδηγεί σε υψηλή ρευστότητα. Εξάλλου οι μέσοι όροι πληρωμών από τα μικρότερα σε μέγεθος σημεία πώλησης είναι πολύ καλύτεροι από αυτούς των μεγάλων αλυσίδων.

Άρα η επαφή με αυτού του είδους τους επιχειρηματίες, τους οποίους –κακώς– αγνοεί μεγάλο μέρος της αγοράς, είναι καίρια. Παράλληλος, όμως, στόχος μας είναι να δώσουμε αξία σε ένα κομμάτι της αγοράς και της κοινωνίας που για κάποιον ακατανόητο λόγο μένει εκτός του επίκεντρου του ενδιαφέροντος. Ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας έχει λόγο, έχει ρόλο κι έχει αξία. Ας μην το ξεχνάει κανένας αυτό, ιδιαίτερα τώρα που η κρίση κυριαρχεί.


Marketing Week: Τελικά, ποιο είναι το δυνητικό κοινό της έκθεσης και ποια τα οφέλη που θα αποκομίσουν τόσο οι εκθέτες όσο και οι επισκέπτες της;
Ισχυρό χαρτί της έκθεσης είναι πως τα μικρά σημεία λιανικής, όπως τα mini market, τα περίπτερα και κάθε κατάστημα πώλησης ψιλικών, προϊόντων καπνού και Τύπου, παντοπωλεία, αρτοποιεία, καταστήματα καπνικών, τα κέντρα Τύπου, τα τουριστικά μαγαζιά με εποχικά είδη, τα convenient stores, cash and carry ή τα καταστήματα βιολογικών και οικολογικών προϊόντων, οι κάβες κ.λπ. με την επίσκεψή τους στην έκθεση θα έχουν την ευκαιρία να δειγματιστούν, να ενημερωθούν και να αφουγκραστούν την αγορά μέσα από ένα μεγάλο φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Η γκάμα που αφορά σε όλα αυτά τα σημεία πώλησης είναι τεράστια, με αποτέλεσμα να μετατρέπει αυτή την έκθεση ούτως ή άλλως σε ένα σημαντικό γεγονός στην ετήσια ατζέντα της εγχώριας λιανικής. Οι δειγματισμοί αφορούν σε κατηγορίες όπως τρόφιμα, γαλακτοκομικά, προϊόντα ευρείας κατανάλωσης (FMCGs), ποτά-αναψυκτικά, καπνικά, τηλεπικοινωνίες, Τύπο, καλλυντικά, είδη οικιακής χρήσης, είδη δώρων, ενώ οι υπηρεσίες σχετίζονται με νέες τεχνολογίες, logistics, λογισμικά, ασφάλεια, εξοπλισμούς κ.ά. από τους εκθέτες – τις σημαντικές προμηθευτικές εταιρείες της αγοράς. Η αναδόμηση και ανάπτυξη του καναλιού μικρής λιανικής, η θεμελίωση ενός μόνιμου καναλιού επικοινωνίας και η απευθείας επαφή-άμεση επικοινωνία με τα μικρά σημεία αποτελούν ορισμένα μόνο οφέλη της συμμετοχής τους στην έκθεση. 

Marketing Week: Η έκθεση αναμένεται να πλαισιωθεί από παράλληλες εκδηλώσεις, στο πνεύμα της τάσης της εποχής που υποστηρίζει τις πολυεπίπεδες εκδηλώσεις. Ποια είναι η γνώμη σας για αυτή την τάση;
Λογικό είναι οι επαγγελματίες με κάθε ευκαιρία να αναζητούν και τη διάσταση της ενημέρωσης για τα νέα trends. Δεν μπορούμε λοιπόν να αγνοήσουμε αυτή την αγωνία, ιδιαίτερα τώρα που –λόγω της κρίσης– η επαφή με τις ξένες αγορές γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Οι πολυεπίπεδες εκδηλώσεις είναι λοιπόν μια νέα, υπαρκτή τάση της αγοράς, την οποία η Rota, η Pear Exhibit και ο επιστημονικός συνεργάτης της έκθεσης Planning υποστηρίζουν.

Marketing Week: Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση θα πλαισιωθεί από μονοήμερο συνέδριο, το οποίο θα διοργανώσει το Ινστιτούτο Εφοδιαστικής Αλυσίδας Νοτιοανατολικής & Κεντρικής Ευρώπης. Θέλετε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτό;
Την πρώτη μέρα της έκθεσης, το Σάββατο 10 Νοεμβρίου, στις 11.00 π.μ., θα διοργανωθεί από το Supply Chain Institute συνέδριο υπό τον τίτλο «Σύγχρονο Mini Market & Περίπτερο: Η εκδήλωση για τους επαγγελματίες της Μικρής Λιανικής». Άρα η ευκαιρία συνεύρεσης και συζήτησης είναι πολύ μεγάλη. Εκεί θα παρευρεθούν σημαντικά στελέχη της αγοράς, θα υπάρξει η ευκαιρία διαλόγου και αναζήτησης νέων τρόπων εργασίας. Όμως εκτός αυτού οι εκπλήξεις θα είναι πολλές, καθώς θα παρουσιαστούν και σημαντικά ευρήματα ερευνών. Στόχος του, μεταξύ άλλων, είναι να παρουσιάσει λύσεις στα επίκαιρα θέματα που κυρίως απασχολούν τους επαγγελματίες μικρής λιανικής και να αποτελέσει το forum επικοινωνίας των επαγγελματιών της μικρής λιανικής με τους προμηθευτές τους και τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς.

Marketing Week: Θα υπάρχουν και κάποιες άλλες παράλληλες εκδηλώσεις στην έκθεση;
Σαφώς. Ήδη μελετούμε το πρόγραμμα και τρόπους με τους οποίους οι επισκέπτες θα μπορέσουν να βρουν ό,τι τους απασχολεί. Το τελικό μας πρόγραμμα θα είναι έτοιμο μέσα στον επόμενο μήνα, αφού συζητήσουμε με τους υποστηρικτές μας σε επίπεδο φορέων.

Marketing Week: Στόχος της έκθεσης είναι, όπως αναφέρετε στο σχετικό δελτίο Τύπου, «να καταγράψει τις καινούργιες τάσεις και τις ανάγκες μιας αγοράς που σήμερα μεταλλάσσεται». Ποιες είναι οι σημαντικότερες αλλαγές που συντελούνται στην εν λόγω αγορά και πώς θα αποτυπωθούν στην έκθεση;
Παρά τα προβλήματά της, η μικρή λιανική αποτελεί μια εγγύηση παροχής ρευστότητας για τις μεγάλες επιχειρήσεις. Από την άλλη, τα σημεία πώλησης που υπάρχουν είναι χιλιάδες πανελλαδικά, με αποτέλεσμα μηνύματα, προϊόντα και νέες αγοραστικές τάσεις να φθάνουν άμεσα στον καταναλωτή. Ενδεικτικές εξάλλου είναι και οι ενότητες του εξειδικευμένου συνεδρίου, οι οποίες στοχεύουν στην ενημέρωση αυτών των τάσεων και των αλλαγών που διαμορφώνονται στην αγορά.

Η πληροφοριακή και τεχνολογική υποδομή μικρού σημείου λιανικής, η θωράκιση του μικρού σημείου με εξοπλισμό νέας γενιάς, η προβολή και το Μάρκετινγκ, η υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων, η διαχείριση επιστροφών και εγγυοδοσίας, το αποτελεσματικό Merchandising προϊόντων, οι αρχές Category Management-αποτελεσματική προβολή στο ράφι, η ορθή παραγγελιοδοσία και το σύστημα προμηθειών, η διαχείριση των οικονομικών, της ρευστότητας και της κερδοφορίας του μικρού σημείου είναι ορισμένες ενότητες που θα αναλυθούν.