Τη συνέντευξη Τύπου ξεκίνησε ο Ιωάννης Αρτινός, τονίζοντας τις 5 στρατηγικές προτεραιότητες του Ομίλου Vivartia, που είναι η επένδυση στην Ελλάδα, η καινοτομία, η ποιότητα, η προστιθέμενη αξία των προϊόντων της και η εξωστρέφεια. «Τους τελευταίους μήνες έχουμε επιδοθεί σε ένα ανελέητο κυνήγι εξωστρέφειας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος, τονίζοντας ότι πλέον ο Όμιλος έχει παρουσία σε 38 χώρες Μιλώντας για τις επιμέρους εταιρείες του Ομίλου, ανέφερε ότι όλες αυξάνουν τα μερίδιά τους το 2014, όπως η ΔΕΛΤΑ, με +0,4%, ο Μπάρμπα Στάθης, με +0,2% και η Χρυσή Ζύμη, με +0,5%, τη στιγμή μάλιστα που ο επόμενος ανταγωνιστής και στις τρεις παραπάνω κατηγορίες χάνει μερίδια.

Ο επικεφαλής της Vivartia εστίασε στην καινοτομία και αναφέρθηκε στην πορεία λανσαρίσματος του σήματος Goody’s Burger House, το οποίο έχει υλοποιηθεί σε 35 καταστήματα της αλυσίδας σε όλη τη χώρα, οδηγώντας τις πωλήσεις σε αύξηση 13% σε σχέση με τις πωλήσεις των Goody’s. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην θετική πορεία του re-branding της αλυσίδας Flocafe, το οποίο έχει υλοποιηθεί σε 9 καταστήματα. Ο ίδιος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο νέο λανσάρισμα της ΔΕΛΤΑ, το Φρέσκο Γάλα της Ημέρας, το οποίο όπως είπε στηρίζεται στο νέο θεσμικό πλαίσιο για το γάλα, ενώ έχει αναπτύξει «τρελούς ρυθμούς πωλήσεων».

Όπως είπε, είναι ένα επίπονο προϊόν, που διανέμεται με ειδικό, αυτόνομο δίκτυο της ΔΕΛΤΑ, σε 3000 γαλακτοκομεία και φούρνους της Αττικής. Τέλος, αναφέρθηκε στην πορεία της συνεργασίας της ΔΕΛΤΑ με την ιταλική γαλακτοκομική εταιρεία Granolo, την μεγαλύτερη της χώρας, η οποία υλοποιήθηκε στην Ιταλία το πρώτο 4μηνο του 2014, με το γιαούρτι Dεlta, το οποίο είναι ήδη 2ο προϊόν στην κατηγορία του. Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Ιωάννης Αρτινός αναφέρθηκε στην πορεία των σημάτων εστίασης στο εξωτερικό (Goody’s, Everest, Flocafe, La Pasteria), λέγοντας ότι ενώ το 2011 υπήρχαν σε 4 χώρες, με 11 καταστήματα, σήμερα έχουν παρουσία σε 16 χώρες, με 32 καταστήματα.

«Η καινοτομία μετράει μόνο όταν έχει αποτέλεσμα»
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Αντώνης Μαυριδόγλου, ο οποίος παρουσίασε την πορεία της εταιρείας, αναφερόμενος στις τελευταίες κινήσεις της, που πέρα από το Φρέσκο Γάλα της Ημέρας, περιλαμβάνει το λανσάρισμα των τυριών «Μικρά Τυροκομεία», στην είσοδο του brand Smart στις γαλακτοφέτες, στη διεύρυνση της γκάμας του Life Τsai με δύο νέους κωδικούς κ.α. «Η καινοτομία μετράει μόνο αν φέρνει αποτέλεσμα» είπε χαρακτηριστικά, παρουσιάζοντας την εξέλιξη της συνεργασίας της ΔΕΛΤΑ στην Ιταλία με την Granolo. Όπως είπε, τον Απρίλιο του 2014 λανσαρίστηκαν εκεί 5 νέοι κωδικοί ελληνικού γιαουρτιού Dεlta, με τη διανομή του να βρίσκεται στο 9,1% της ιταλικής επικράτειας και σήμερα να έχει φτάσει το 35%.

Το μερίδιο αγοράς σε όγκο του Dεlta σήμερα στην Ιταλία είναι 17,4% και είναι ήδη δεύτερο στην αγορά ελληνικού γιαουρτιού. Παρουσιάζοντας συνολικά τις τάσεις στο φρέσκο γάλα, τόνισε ότι μέχρι το 2013 η κατηγορία έχανε μερίδια, ενώ την τρέχουσα χρονιά ανακάμπτει σταθερά εις βάρος του γάλακτος υψηλής παστερίωσης. Το 2013 τα μερίδια φρέσκου-υψηλής παστερίωσης ήταν 55,1% – 44,9% αντίστοιχα, ενώ το τρίμηνο Ιούνιος-Αύγουστος 2014 τα ποσοστά έγιναν 58,8% – 41,2%. Μιλώντας με μερίδια αγοράς στο φρέσκο γάλα, ο επικεφαλής της ΔΕΛΤΑ ανέφερε ότι η εταιρεία παραμένει σταθερά πρώτη, με το μερίδιό της το 2013 να φθάνει το 33,4% έναντι 15,9% του δεύτερου brand, ενώ και στο γάλα υψηλής παστερίωσης, η ΔΕΛΤΑ κερδίζει συνεχώς έδαφος και στο YTD 2014 έχει φθάσει μερίδιο 26,1% έναντι 23,6% του δεύτερου brand, περνώντας στην πρώτη θέση.

Μιλώντας για το Φρέσκο Γάλα της Ημέρας, είπε ότι έχει περιορισμένη παραγωγή από 5-6 φάρμες της Βοιωτίας, με αριθμημένη συσκευασία και αυτή τη στιγμή πωλείται σε τιμή γνωριμίας 1,40 ευρώ, φθηνότερο κατά 5-10% σε σχέση με τα αντίστοιχα φρέσκα γάλατα που πωλούνται στους φούρνους. Μάλιστα, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο το Φρέσκο Γάλα της Ημέρας να δανείσει την πλατφόρμα του και σε άλλα προϊόντα της εταιρείας. Θέλοντας δε να δώσει το στίγμα της ζήτησης του νέου γάλακτος, τόνισε ότι το 10% του συνόλου του φρέσκου γάλακτος που παράγει η χώρα ζητείται από τους φούρνους καθημερινά, μέσω του Φρέσκου Γάλακτος της Ημέρας. Σήμερα, όπως είπε, παράγονται ημερησίως μέχρι και 10 τόνοι φρέσκου γάλακτος για το εν λόγω brand. Ερωτώμενος δε για το ζήτημα των private label, επισήμανε ότι η ΔΕΛΤΑ δεν δραστηριοποιείται στο segment και δεν ενδιαφέρεται να εισέλθει σε αυτό.

«Οι προσφυγές στο ΣΕΕ είναι συνηθισμένες»
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου ζητήθηκε από τον Ιωάννη Αρτινό να σχολιάσει το θέμα που έχει προκύψει με την προσφυγή της FrieslandCampina Hellas στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας και στην Πρωτοβάθμια Επιτροπή, σχετικά με την καμπάνια της Spot JWT για το ΔΕΛΤΑ Φρέσκο Γάλα της Ημέρας, καμπάνια που όπως εκτιμά η πρώτη, δεν ερμηνεύει σωστά τους όρους «φρέσκο γάλα» και «γάλα ημέρας», όπως αποτυπώνονται στην πρόσφατη τροπολογία για το γάλα (Nόμος 4254/2014). Όπως είπε ο επικεφαλής του Ομίλου Vivartia, οι προσφυγές τέτοιου είδους είναι συνηθισμένες και υπεραμύνθηκε της καμπάνιας, λέγοντας ότι το προϊόν ακολουθεί πιστά τις προδιαγραφές που θέτει ο νέος νόμος.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονιστεί, ότι λίγες ημέρες αργότερα, στις 24 Οκτωβρίου, το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας εξετάζοντας τα δεδομένα της προσφυγής της FrieslandCampina Hellas ανακοίνωσε ότι αδυνατεί να προβεί σε οποιαδήποτε ερμηνεία του νόμου και από την άλλη πλευρά, επειδή το ζήτημα αφορά σε μια νέα κατηγορία προϊόντος για την οποία ο καταναλωτής δεν έχει ακόμα καμία γνώση, ομόφωνα αποφάσισε να απευθύνει διευκρινιστικό ερώτημα στις αρμόδιες κρατικές αρχές. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή θα καταλήξει επί του ζητήματος μόλις λάβει τη σχετική απάντηση, κάτι που μέχρι τη στιγμή που το Marketing Week πήγαινε στο τυπογραφείο δεν είχε συμβεί.

«Αξίζει τον κόπο η προσπάθεια»
Κλείνοντας τη συνέντευξη Τύπου, ο Ιωάννης Αρτινός μίλησε για την πορεία της ευρύτερης αγοράς, η οποία συνεχίζει να μειώνεται σε αξία και όγκο και το 2014, αλλά με μειωμένους ρυθμούς, «που μας κάνουν να ελπίζουμε ότι ζούμε το τέλος της πτώσης», όπως είπε χαρακτηριστικά. Όπως ανέφερε, το 2014 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον όμιλο της Vivartia, τόσο λόγω της αύξησης της τουριστικής κίνησης, όσο και λόγω των στοχευμένων κινήσεων που έκανε ο όμιλος τα χρόνια της κρίσης. Εκτίμησε δε, ότι αξίζει τον κόπο η μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για το Φρέσκο Γάλα της Ημέρας, τόσο για την εταιρεία, όσο και για τους ίδιους του κτηνοτρόφους.

Σε σχετική ερώτηση, για την πτώση της αγοράς των χυμών, η οποία είναι διψήφια και την τρέχουσα χρονιά, τόνισε ότι οι χυμοί είναι η μοναδική κατηγορία τροφίμων στην οποία ο ΦΠΑ είναι στο 23% και όχι στο 13%, κάτι που σαφώς ευθύνεται για την πτώση. Και ο Ιωάννης Αρτινός κατέληξε: «Μέσα στην κρίση και καθ’ όλη τη διάρκεια της πτώσης της αγοράς, η δική μας στρατηγική είναι η καινοτομία. Μπορώ να πω δε, ότι αυτή η στρατηγική βρίσκει ανταπόκριση από τους καταναλωτές κι αυτό μας ικανοποιεί. Μην ξεχνάτε ότι εμείς κάθε ημέρα έχουμε «εκλογές», με την έννοια ότι ο καταναλωτής πρέπει καθημερινά να μας επιλέγει. Κι αυτή είναι τεράστια πρόκληση, στην οποία πιστεύω ότι ανταποκρινόμαστε».

Mε αριθμούς…
– Τα μεγαλύτερα σήματα του ομίλου Vivartia αυξάνουν τα μερίδιά τους το 2014: η ΔΕΛΤΑ, με +0,4%, ο Μπάρμπα Στάθης, με +0,2% και η Χρυσή Ζύμη, με +0,5%, τη στιγμή μάλιστα που ο επόμενος ανταγωνιστής και στις τρεις παραπάνω κατηγορίες χάνει μερίδια.
– Τα Goody’s Burger House έχουν λανσαριστεί σε 35 καταστήματα της αλυσίδας Goody’s σε όλη τη χώρα, οδηγώντας τις πωλήσεις σε αύξηση 13% σε σχέση με τις πωλήσεις τoυ mother brand. 
– Goody’s, Everest, Flocafe και La Pasteria το 2011 διέθεταν σε 4 χώρες, 11 καταστήματα. Σήμερα έχουν παρουσία σε 16 χώρες, με 32 καταστήματα. 
– Τον Απρίλιο του 2014 λανσαρίστηκαν στην Ιταλία, με τη συνεργασία της Granolo, 5 νέοι κωδικοί ελληνικού γιαουρτιού Dεlta, με τη διανομή του να βρίσκεται στο 9,1% της ιταλικής επικράτειας και σήμερα να έχει φτάσει το 35%. Το μερίδιο αγοράς σε όγκο του Dεlta σήμερα στην Ιταλία είναι 17,4% και είναι ήδη δεύτερο στην αγορά ελληνικού γιαουρτιού.
– Tο 10% του συνόλου του φρέσκου γάλακτος που παράγει η χώρα ζητείται από τους φούρνους καθημερινά, μέσω του ΔΕΛΤΑ Φρέσκου Γάλακτος της Ημέρας. Η μέγιστη ημερήσια παραγωγή του ωστόσο μπορεί να φθάσει μέχρι τους 10 τόνους.