“The concept of the big idea is dying” - Tracey De Groose, CEO Dentsu UK, April 2016

Δεν ζούμε πια στην εποχή της μεγάλης ιδέας, αλλά σε αυτή των μεγάλων δεδομένων (big data) και αυτό μας δίνει την ευελιξία διαρκούς προσαρμογής, υποστηρίζει αυτή η σχολή σκέψης. Οι «μεγαλοϊδεατιστές» από την άλλη, πίνουν νερό στη δύναμη της μεγάλης marketing ιδέας να λειτουργεί ως ο «αληθινός βορράς» στη σχέση προϊόντος και καταναλωτών και να υπερτονίζει τα διακριτικά χαρακτηριστικά του κάθε brand δημιουργώντας τη διαφοροποίηση και τον απαραίτητο συναισθηματικό δεσμό.

Big Idea is dead. Long Live the Bid Idea! Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Οι υψηλές προσδοκίες των καταναλωτών, ο κατακερματισμός της προσοχής τους και ο αντίστοιχος τεράστιος αριθμός δυνητικών σημείων επαφής μαζί τους σε πραγματικό χρόνο έχουν δημιουργήσει την ανάγκη για δημιουργία πολλών διαφορετικών και δυναμικά εξελισσόμενων ενεργειών. Είναι ακριβώς οι συνθήκες αυτές όμως που κάνουν την ανάγκη ενός μεγαλύτερου στρατηγικού πλαισίου δράσης ακόμη πιο επιβεβλημένη. Η «μεγάλη ιδέα» δεν πεθαίνει δηλαδή λόγω big data αλλά αντίθετα, πρέπει να γίνει ακόμη μεγαλύτερη και ευρεία για να λειτουργήσει ως συνεκτικός ιστός στην υλοποίηση ενός πολυσχιδούς marketing πλάνου. Αντί για ένα άκαμπτο ιδεολογικό σύστημα δηλαδή, ως ένα πολύ πιο ευέλικτο “Sense of Purpose” που εξελίσσεται ανάλογα για να καλύψει τις ανάγκες των πελατών.

Realpolitik CMO2020? O ρόλος του CMO στα επόμενα χρόνια σε αυτό το περιβάλλον μεταβάλλεται αντίστοιχα. Επιβάλλεται ένα νέο μοντέλο Realpolitik C level executive μακριά από το πρότυπο του μέγα στρατηγού και πιο κοντά σε αυτό του επιστήμονα/μηχανικού που ξεκινώντας από υποθέσεις εργασίας προσπαθεί να αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους με συνεχή πειραματισμό και εκμάθηση στην πορεία. Η μεγάλη ιδέα σε αυτή την περίπτωση υπάρχει ως ένα ευέλικτο πλαίσιο που διαμορφώνεται. Απαραίτητα ελάχιστα εφόδια για αυτή τη μεταλλαγή:

– Ευρύτητα σκέψης. Διάθεση συνεργασίας και πειραματισμού με εξειδικευμένες ομάδες εντός και εκτός του οργανισμού.
– Δυνατότητα συνεχούς ακρόασης, ανάλυσης και αποκωδικοποίησης δεδομένων.
– Γρήγορος τρόπος λήψης, υλοποίησης και αλλαγής των αποφάσεων.