Πέρα από το γεγονός ότι τα περιοδικά αυτά έχουν φροντίσει να προσφέρουν και σειρά δώρων όπως οδηγούς μαγειρικής, DVD με επεισόδια γνωστών τηλεοπτικών σειρών και βιβλία, ένας επίσης βασικός λόγος της αντοχής τους είναι το γεγονός ότι ολοένα και περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν να βλέπουν περισσότερη τηλεόραση, αφού μένουν πιο πολύ χρόνο σπίτι λόγω κρίσης.
Κυκλοφορίες τηλεοπτικών περιοδικών |
||||
Περιοδικό | Αθήνα-Πειραιάς 2/12/11 | Αθήνα-Πειραιάς 25/11/11 | Πανελλαδικά 2/12/11 | Πανελλαδικά 25/11/11 |
Τηλεθεατής | 37.688 | 37.222 | 86.630 | 84.760 |
7 Μέρες TV | 29.994 | 22.331 | 70.620 | 50.970 |
TV Ζάπινγκ | 19.897 | 23.927 | 47.620 | 57.640 |
Τηλέραμα | 22.409 | 21.353 | 47.540 | 46.040 |
TiVo | 15.836 | 17.513 | 40.040 | 45.080 |
TV 24 | 13.608 | 13.078 | 36.410 | 35.270 |
Τηλεκοντρόλ | 8.178 | 8.172 | 19.640 | 19.990 |
Ραδιοτηλεόραση | 9.196 | 9.269 | 15.440 | 15.620 |
Πηγή: Πρακτορείο Άργος |
Όπως δείχνουν τα στοιχεία του TV Yearbook 2010-2011 της Nielsen Audience Measurement, ο μέσος όρος ημερήσιας παρακολούθησης τηλεόρασης αυξάνεται διαρκώς. Έτσι, το σύνολο του κοινού παρακολουθεί πλέον τηλεόραση περισσότερες από 4,5 ώρες καθημερινά, ενώ οι γυναίκες άνω των 45 ετών παρακολουθούν πάνω από 6 ώρες καθημερινά τη «μικρή» οθόνη.
Σήμερα υπάρχουν 8 αμιγώς τηλεοπτικά περιοδικά με κυκλοφορίες που κυμαίνονται από 35-40.000 αντίτυπα για το πρώτο σε κυκλοφορία, έως 8 -9.000 αντίτυπα για το τελευταίο. Με βάση τα στοιχεία, το πρώτο σε κυκλοφορία τηλεοπτικό περιοδικό είναι ο Τηλεθεατής των Αττικών Εκδόσεων, με δεύτερο το 7 Μέρες TV των Εκδόσεων Λυμπέρη και τρίτο το TV Ζάπιγκ του ΔΟΛ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο segment των τηλεοπτικών περιοδικών ετοιμάζεται να εισέλθει και ο όμιλος της Καθημερινής, με τηλεοπτικό περιοδικό που θα κυκλοφορεί στο περίπτερο. Το περιοδικό αναμένεται να κυκλοφορήσει προς τον Φεβρουάριο-Μάρτιο και θα περιέχει και αυτό με τη σειρά του προσφορές.
Συγκρατημένη πτώση διαφημιστικής δαπάνης
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η μελέτη της διαφημιστικής δαπάνης του segment, η οποία δείχνει μια συγκρατημένη πτώση της -τεκμαρτής- δαπάνης, αισθητά μικρότερη από την αντίστοιχη άλλων κατηγοριών. Έτσι η πτώση της το 2009 σε σχέση με το 2008 ήταν -19%, ενώ το 2010 σε σχέση με το 2009, «φρέναρε» αισθητά και περιορίστηκε στο -4,3%. Την ίδια στιγμή η πτώση της δαπάνης σε άλλες κατηγορίες περιοδικών ξεπερνούσε το 40-50%.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Media Services, πρώτο τηλεοπτικό περιοδικό σε απορρόφηση διαφήμισης είναι ο Τηλεθεατής, περιοδικό που είναι και πρώτο σε κυκλοφορία. Για το 11μηνο του 2011, η τεκμαρτή δαπάνη του έφτασε τα 7.815.172 ευρώ. Στη 2η θέση της σχετικής κατάταξης είναι το 7 Μέρες TV, με 7.694.881 ευρώ.
Eξέλιξη διαφημιστικής δαπάνης στα τηλεοπτικά περιοδικά 2008-2011 |
||
Έτος | Διαφημιστική δαπάνη | Μεταβολή (%) |
2008 | 56.298.477 | |
2009 | 45.598.719 | -19 |
2010 | 43.619.395 | -4,3 |
11μηνο 2011 | 30.765.259 | |
Πηγή: Media Services, Ποσά σε ευρώ |
Διαφημιστική δαπάνη τηλεοπτικών περιοδικών 11μηνο 2011 (Ιανουάριος-Νοέμβριος) |
||
Περιοδικά | Αριθμός καταχωρίσεων | Διαφημιστική δαπάνη |
Τηλεθεατής | 902 | 7.815.172 |
7 Μέρες ΤV | 927 | 7.694.881 |
TV Ζάπινγκ | 637 | 5.631.104 |
Tivo | 730 | 4.203.398 |
Τηλέραμα | 653 | 3.881.447 |
Τηλεκοντρόλ | 365 | 1.513.062 |
Ραδιοτηλεόραση | 64 | 26.195 |
Σύνολο τηλεοπτικών περιοδικών | 4.278 | 30.765.259 |
Πηγή: Media Services, Ποσά σε ευρώ |