Οι τελευταίες κινήσεις της εταιρείας δεν αφήνουν κανένα περιθώριο παρερμηνειών: Η Creta Farms εξακολουθεί να επενδύει στην καινοτομία και να το αποδεικνύει έμπρακτα. Όχι μόνο με το λανσάρισμα νέων προϊόντων ή την επέκταση των δραστηριοτήτων της σε ξένες αγορές -όπως πρόσφατα στην Αυστραλία-, αλλά και με τον τρόπο λειτουργίας της. Στο πλαίσιο αυτό, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με την Τζένη Λαχανά, Group Marketing Director της Creta Farms, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη για όλα τα παραπάνω και όχι μόνο.

Marketing Week: Η Creta Farms εισήλθε δυναμικά στην αγορά ελαιολάδου, σε μια δύσκολη συγκυρία. Υποθέτω ότι η κίνηση αυτή υποδηλώνει εμμέσως πλην σαφώς ότι η αγορά αυτή έχει πολλές ευκαιρίες ακόμα.

Τζένη Λαχανά: Σαφώς και η αγορά του ελαιολάδου παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης όχι τόσο στο εσωτερικό, όσο στο εξωτερικό. Στις βορειοευρωπαϊκές χώρες, στις Η.Π.Α. και την Αυστραλία, χώρες που εκπροσωπούν το 1/3 αριθμητικά, αλλά ουσιαστικά τα 2/3 της παγκόσμιας διατροφικής κατανάλωσης, η γευστική δυναμική και η συμβολή του στη βελτίωση της υγείας έχει πλέον καταστήσει το ελαιόλαδο διατροφικό προϊόν «πρώτης επιλογής». Τα ελληνικά ποιοτικά ελαιόλαδα μπορούν και πρέπει να βρουν τη θέση τους σε αυτές τις διεθνείς αγορές. Υπάρχει η ποιότητα, καιρός να υπάρξει και η αναγνώριση.

Ως Creta Farms, με την είσοδό μας στην αγορά του ελαιολάδου, μέσω της παρουσίας μας στην Αυστραλία, υπηρετούμε το όραμά μας για διάδοση της διατροφικής αξίας του ελαιολάδου και της μεσογειακής διατροφής. Το ελαιόλαδο βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής μας κι αποτελεί την κορωνίδα της καινοτομίας μας.

Πρόσφατα ξεκινήσαμε συνεργασία με τον όμιλο Agora Merchandising, αρχικά για τη διανομή των 7 κωδικών τυποποιημένου ελαιολάδου με την ονομασία Creta Farms, σε σούπερ μάρκετ, delicatessen και στο κανάλι HORECA και σε δεύτερη φάση, για την επέκταση της παρουσίας μας και στην κατηγορία των αλλαντικών, ακολουθώντας την επιτυχημένη συνταγή που έχει εφαρμοστεί στις υπόλοιπες διεθνείς αγορές, όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία μας. Δεν είναι τυχαίο ότι επιλέξαμε τη συγκεκριμένη αγορά, καθώς αναγνωρίσαμε τις προκλήσεις που εμφανίζονται στην ήπειρο της Ωκεανίας: μία αναπτυσσόμενη αγορά περίπου 30 εκατ. κατοίκων, με πολύ ισχυρή ελληνική κοινότητα και με ραγδαία αυξανόμενη κατανάλωση του ελαιολάδου.

Αρκεί να σημειώσω ότι σήμερα οι πωλήσεις ελαιολάδου φτάνουν στους 25.000 τόνους και αναμένεται σε δύο χρόνια να αυξηθούν πάνω από 20%. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε δυναμικά την εξαγωγική ευκαιρία που ανοίγεται μπροστά μας, βάζοντας και εμείς ένα λιθαράκι στην αναγνώριση που αξίζει στο ελληνικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.

Marketing Week: H Creta Farms ωστόσο, τα προηγούμενα χρόνια καθιερώθηκε ως leader στην αγορά αλλαντικών, με μια σειρά καινοτομιών που άλλαξαν τα δεδομένα. Τα αλλαντικά «Εν Ελλάδι» με ελαιόλαδο π.χ. ήταν μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες των τελευταίων χρόνων. Υποθέτω ότι πρέπει να αναμένουμε κι άλλες…

Τζένη Λαχανά: Το ένστικτο των καταναλωτών είναι συνήθως αλάνθαστο, επιβραβεύοντας ή «τιμωρώντας» τις εταιρείες, ανάλογα με τη συνέπεια και την ποιότητα των προϊοντικών προτάσεών τους. Σε αυτό το πλαίσιο, είμαστε χαρούμενοι που η εικόνα που έχουμε χτίσει στην ευρύτερη αγορά του λιανεμπορίου, είναι ιδιαίτερα θετική, με το κοινό ν’ ακολουθεί πιστά τα λανσαρίσματα και τις συνεχείς καινοτομίες μας.

Η αφετηρία της επιτυχημένης μας σχέσης με το καταναλωτικό κοινό τοποθετείται χρονικά το 1999, με το λανσάρισμα της πρώτης σειράς αλλαντικών με χαμηλά λιπαρά, της σειράς Creta Farms 0-3%, που έμελε όχι μόνο να μας ανοίξει το δρόμο της καταξίωσης, αλλά να αλλάξει μια για πάντα την κατηγορία των αλλαντικών, δημιουργώντας μια νέα τάση για χαμηλά λιπαρά.

Το 2001 έρχεται η μεγάλη επανάσταση με τη σειρά «Εν Ελλάδι», τα μόνα αλλαντικά στο κόσμο με ελαιόλαδο. Ο μοναδικός τρόπος προετοιμασίας των προϊόντων «Εν Ελλάδι», πατέντα κατοχυρωμένη σε παγκόσμια κλίμακα, με άμεση ενσωμάτωση ελαιολάδου και μέγιστη δυνατή υποκατάσταση ζωικού λίπους, εξασφαλίζει στο τελικό προϊόν υψηλή ποιότητα και απαράμιλλη νοστιμιά, χάρη στη θρεπτική αξία και πλούσια γεύση του ελαιολάδου. Η επόμενη καινοτομία μας έρχεται το 2006 με το λανσάρισμα της σειράς «Combi», όπου για πρώτη φορά αλλαντικό και τυρί κάνουν «κοινή εμφάνιση» σε μια πρακτική συσκευασία που απαντά στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών για πρακτικότητα, ταχύτητα και εύκολες λύσεις.

Σε συνδυασμό με την τεχνολογία διπλής παστερίωσης, επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής τους όχι μόνο στο ράφι αλλά και μετά το άνοιγμα, διατηρώντας αναλλοίωτη τη γεύση και τα θρεπτικά χαρακτηριστικά του αλλαντικού έως και 10 ολόκληρες ημέρες. Όμως, οι προϊοντικές μας καινοτομίες δεν είναι μόνο ελληνικές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το αμερικάνικο Hot Dog με 92% λιγότερα ζωικά λιπαρά ή η ιταλική μορταδέλα με 48% λιγότερα ζωικά λιπαρά και την ίδια αυθεντική πλούσια γεύση.


Marketing Week: Η εικόνα αυτή ωστόσο, διατηρείται σε ένα περιβάλλον ύφεσης, όπως είναι το σημερινό;

Τζένη Λαχανά: Θα έλεγα ότι η καλή εταιρική μας εικόνα όχι μόνο διατηρείται, αλλά και ενισχύεται εξαιτίας τριών βασικών αξόνων στρατηγικής που ακολουθούμε. Κατά πρώτο λόγο οι καταναλωτές εκτίμησαν την τιμολογιακή πολιτική μας, σύμφωνα με την οποία έχουμε προχωρήσει σε στοχευμένες μειώσεις τιμών σε είδη πρώτης ανάγκης, χωρίς καμμία έκπτωση στην ποιότητα. Την κοινωνική υπευθυνότητα που επιδείξαμε, έρχεται να ενισχύσει το γεγονός ότι παρόλη την κρίση, η Creta Farms δεν παραμένει στάσιμη.

Συνεχίζουμε απρόσκοπτα την υλοποίηση του αναπτυξιακού μας πλάνου με την είσοδό μας σε νέες αγορές του εξωτερικού και νέες προϊοντικές κατηγορίες. Αυτό όχι μόνο μας ανοίγει σημαντικά πεδία ανάπτυξης, αλλά εύλογα και δικαίως μας κατατάσσει στο μυαλό των καταναλωτών ως μια ηγέτιδα δύναμη εντός Ελλάδας, αλλά και ένα από τα πιο φωτεινά παραδείγματα ελληνικών εταιρειών που έχουν ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας.

Marketing Week: Η εξαγωγική δραστηριότητα της Creta Farms παρουσιάζεται ιδιαίτερα έντονη τους τελευταίους μήνες, κυρίως στον τομέα των αλλαντικών με ελαιόλαδο. Θα επιμείνετε σε αυτήν τη στρατηγική;

Τζένη Λαχανά: Σαφώς και θα επιμείνουμε, αφού η εξωστρέφεια αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες του αναπτυξιακού πλάνου της εταιρείας μας. Μέσω της πατενταρισμένης παραγωγικής διαδικασίας «Εν Ελλάδι», οραματιζόμαστε την αλλαγή της διατροφής σε παγκόσμια κλίμακα. Δημιουργούμε κοινοπραξίες με ισχυρούς ντόπιους εταίρους, προκειμένου να μειώνεται ο χρόνος διείσδυσής μας στην εκάστοτε χώρα, να ελαχιστοποιείται το κόστος επένδυσης και να αποκτάται γρήγορα η γνώση της τοπικής αγοράς.

Εφαρμόζουμε την παραγωγική διαδικασία «Εν Ελλάδι» στις παραδοσιακές κατηγορίες προϊόντων, προσαρμόζοντας τα προϊόντα στις γευστικές ιδιαιτερότητες και προτιμήσεις της χώρας, προσαρμόζοντας ανάλογα και το marketing mix. Πέρα της πρόσφατης εξαγωγικής δραστηριότητας στην Αυστραλία, υιοθετώντας το motto «Think globally, act locally», σύντομα θα δραστηριοποιούμαστε μέσω του συγκεκριμένου μοντέλου διείσδυσης σε ακόμα 15 χώρες, σε Ελλάδα, Κύπρο, Η.Π.Α., Ισπανία, Σκανδιναβικές χώρες (Σουηδία, Δανία, Φινλανδία) και Βαλτικές χώρες (Εσθονία, Λιθουανία, Λετονία), Ιταλία, Ελβετία, Αυστρία, Σλοβενία και Κροατία, απευθυνόμενοι συνολικά σε 500 εκατομμύρια καταναλωτές.

Marketing Week: Πρόσφατα η εταιρεία αποφάσισε να διευρύνει τις δραστηριότητές της στην αγορά των τροφίμων, με το λανσάρισμα της «Εν Ελλάδι Μεσογειακή». Πείτε μας λίγα λόγια για την κίνηση αυτή…

Τζένη Λαχανά: Όπως σας έχω ήδη πει, στην Creta Farms επενδύουμε συνεχώς σε νέες ιδέες, οι οποίες θα αναπτύξουν το προϊοντικό portfolio μας, αλλά και θα δώσουν νέα ώθηση στην αγορά. Με την «Εν Ελλάδι Μεσογειακή» πετύχαμε δύο στόχους: την ανάπτυξη μίας παγκόσμιας καινοτόμου ιδέας, και μέσω αυτής, τη μετεξέλιξή μας από εταιρεία αλλαντικών σε εταιρεία τροφίμων.

Σημείο εκκίνησης αποτελεί σταθερά η αγάπη μας για το ελαιόλαδο και το όραμά μας να κάνουμε τον κόσμο να ζει και να τρέφεται καλύτερα, προσφέροντας γευστικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας.  Αντί για ζωικό λίπος, αγνό παρθένο ελαιόλαδο. Αυτό προτρέπει η επιστήμη της υγείας, αυτό προσφέρουμε κατά αποκλειστικότητα στους καταναλωτές, αυτή είναι η ιδέα «Εν Ελλάδι». Με ένα ακόμη χαρακτηριστικό που αποτελεί και την διαχρονική μας εγγύηση: Γεύση. Γιατί αυτό καταφέραμε με τα αλλαντικά «Εν Ελλάδι», αυτό κάνουμε και με την «Εν Ελλάδι μεσογειακή».

Είναι γνωστό σε όλους τους Έλληνες το «πάντρεμα» του τυριού από αιγοπρόβειο γάλα με το ελαιόλαδο στο καθημερινό μας τραπέζι. Εμείς, τα κάναμε ένα. Συνδυάσαμε αρμονικά και τα δύο αγαπημένα υλικά των Ελλήνων, το γάλα και το ελαιόλαδο και δημιουργήσαμε ένα προϊόν, βασισμένο στη μοναδική συνταγή «Εν Ελλάδι», όπου το 50% των ζωικών λιπαρών έχει αντικατασταθεί με ελαιόλαδο, καλύπτοντας την ανάγκη όσων αναζητούν εκλεκτή ποιότητα, πλούσια γεύση και ισορροπημένη διατροφή με καλά λιπαρά. Η «Εν Ελλάδι Μεσογειακή» παράγεται με 11% ελαιόλαδο και ελληνικό ημιάπαχο αιγοπρόβειο γάλα, σε αναλογία 90% πρόβειο και 10% γίδινο, ακολουθώντας διαδικασία ανάλογη της παραδοσιακής τυροκόμησης και ωρίμανσης.

Η επιλογή της νέας κατηγορίας τροφίμων για την είσοδό μας έγινε σε συνέχεια πολύ προσεκτικής μελέτης της εν λόγω αγοράς. Διαπιστώσαμε ότι παρουσίαζε μία πολύ ενδιαφέρουσα δυναμική, η οποία επαγωγικά προσφέρει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης εντός και εκτός Ελλάδας. Πρόκειται για μια κατηγορία, της οποίας το συνολικό μέγεθος είναι ισοδύναμο με αυτό των αλλαντικών στο σύνολό τους, και μάλιστα με σχεδόν καθημερινή συχνότητα κατανάλωσης. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η σύγκριση της βιομηχανίας τυριών συνολικά με την αντίστοιχη των αλλαντικών, καθώς η πρώτη είναι τριπλάσια σε μέγεθος της δεύτερης.


Marketing Week: Το «Εν Ελλάδι Μεσογειακή» είναι αποτέλεσμα και της συνεργασίας σας με τη ΜΕΒΓΑΛ. Πώς εξελίσσεται αυτή η συνεργασία;

Τζένη Λαχανά: Η συνεργασία έχει τη μορφή της αξιοποίησης της γνώσης που η κάθε εταιρεία έχει συσσωρεύσει στον τομέα της. Η ΜΕΒΓΑΛ γνωρίζει τα μυστικά του καλού τυριού και τις προτιμήσεις των καταναλωτών σε αυτό το πεδίο, η Creta Farms προσφέρει την καινοτομία «Eν Eλλάδι» και τη δική της τεχνογνωσία στους τομείς του Μάρκετινγκ και του R&D. Βάλαμε και οι δύο ό,τι καλύτερο είχαμε για να είναι το πρώτο κοινό μας προϊόν πραγματικό «επίτευγμα».

Παράλληλα με την Ελλάδα, εξετάζουμε το ενδεχόμενο εξαγωγής του προϊόντος και στις διεθνείς αγορές. Οι αριθμοί που καταγράφονται ως εξαγωγική δραστηριότητα μαρτυρούν εξαιρετικά περιθώρια ανάπτυξης.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, το 2009 οι εν λόγω εξαγωγές ανήλθαν σε 30.000 τόνους, το οποίο αντιστοιχεί σε αναλογία στο 1/3 της ετήσιας συνολικής παραγωγής, και σε 160 εκατομμύρια ευρώ. Ταυτόχρονα, για την παρουσία μας στο εξωτερικό, προγραμματίζουμε την υιοθέτηση του μοντέλου ανάπτυξης που εφαρμόζουμε στην κατηγορία των αλλαντικών, μέσω της δημιουργίας κοινοπραξιών και την ανάπτυξη τοπικών παραδοσιακών προϊόντων με βάση πάντα την καινοτομία «Εν Ελλάδι».

Marketing Week: H καινοτομία αποτελεί βασικό συστατικό της Creta Farms, από την αρχή της πορείας της στην ελληνική αγορά. Πόσο εύκολο είναι αυτό το χαρακτηριστικό να διαχέεται στην καθημερινή σας δράση, συνεχώς και μάλιστα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία; Ποια χαρακτηριστικά πρέπει να διαθέτει μια εταιρεία για να μπορεί να λειτουργεί πάντα με γνώμονα την καινοτομία σε κάθε πτυχή του επιχειρείν;

Τζένη Λαχανά: Η έννοια της καινοτομίας έχει ταυτόχρονα καθολική και μεμονωμένη προσέγγιση, υπό την έννοια ότι εφαρμόζεται σε όλους τους τομείς του σύγχρονου επιχειρείν, αλλά δίνει εξατομικευμένες, ευέλικτες λύσεις πάντα με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Στην Creta Farms η καινοτομία εκτείνεται στο σύνολο της λειτουργίας της, από την ανάπτυξη των νέων προϊόντων, όπως οι σειρές «Combi» και «Εν Ελλάδι», το άνοιγμα νέων αγορών με «glocalization» μέσω Joint Ventures, έως και την περιβαλλοντική πολιτική της με τις υπερσύχρονες υποδομές για τη διαχείριση αποβλήτων και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός μας.

Η πορεία μας -πάντα με την καινοτομία να αποτελεί προϋπόθεση-, αποδεικνύει πως ακόμη και σε προϊόντα όπου η ποικιλία είναι πρακτικά ανεξάντλητη και η εμπειρία και η γνώση χάνονται στους αιώνες, όπως είναι τα αλλαντικά, η καινοτομία μπορεί να κάνει τη διαφορά. Το αποδείξαμε με το «Εν Ελλάδι». Αυτό ακριβώς επιχειρούμε με την αντίστοιχα «φαινομενικά ανελαστική» αγορά του «τυριού»: Να αποδείξουμε πως ένα σύγχρονο, καινοτόμο προϊόν μπορεί να είναι ταυτόχρονα υγιεινότερο και άξιος πρεσβευτής της γευστικής μας παράδοσης.

Marketing Week: Η αγορά τροφίμων παραδοσιακά διαθέτει ισχυρότερες αντιστάσεις σε κάθε κρίση. Ωστόσο σήμερα πλέον, έχει «χτυπηθεί» και αυτή. Πόσο επηρεάζει αυτό το δύσκολο σκηνικό τη δική σας πορεία και το αναπτυξιακό σας πλάνο;

Τζένη Λαχανά: Προσμετράμε και συνυπολογίζουμε τις συνέπειες που προκαλούν αναπόφευκτα οι στρεβλώσεις της κρίσης στην αγορά. Ωστόσο εμείς ως εταιρεία καινοτομίας και εξωστρέφειας έχουμε διπλή ασπίδα προστασίας στην κρίση.

Από τη μια, μιλάμε για το καθημερινό οικογενειακό τραπέζι, το ισχυρότερο «οχυρό», καθώς ο έλληνας καταναλωτής αυτήν την περίοδο γίνεται αυστηρότερος στις επιλογές του. Ο περιορισμός των εσόδων επιβάλει υπευθυνότητα επιλογών. Καθένας καλείται σήμερα να απαντήσει στο ερώτημα «πώς θα ταΐσω την οικογένεια με μικρότερο κόστος χωρίς να χάσω σε ποιότητα;».

Εκεί, έχουμε προτέρημα καθώς προσφέρουμε καινοτόμα προϊόντα που σέβονται τη χρυσή τομή ανάμεσα στη δεδομένη ποιότητα και κόστος. Από την άλλη, επιταχύνουμε την υλοποίηση όλων των αναπτυξιακών πλάνων σε νέες προϊοντικές κατηγορίες και νέες χώρες. Καινοτομία και εξωστρέφεια λοιπόν, είναι το δικό μας αντίδοτο στην κρίση.


Marketing Week: Σε ποιους τομείς έχει αλλάξει ο έλληνας καταναλωτής του 2011, της εποχής της κρίσης δηλαδή, με εκείνον π.χ. του 2006; Τι οφείλει να κάνει σήμερα το Μάρκετινγκ ώστε να ανταποκριθεί στις νέες του ανάγκες;

Τζένη Λαχανά: Από το 2006 ως τις μέρες μας έχει αλλάξει σημαντικά η συμπεριφορά των ελλήνων καταναλωτών, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης, η οποία έχει κάνει έντονη την παρουσία της τα τελευταία χρόνια. Η αλλαγή αυτή περιλαμβάνει τόσο το στοιχείο της περικοπής των δαπανών σε όλους τους τομείς, όσο και την απόκτηση μίας ολοένα αυξανόμενης καταναλωτικής συνείδησης σε σχέση με το παρελθόν.

Όπως καταδεικνύουν έρευνες, οι Έλληνες μειώνουν κατά πολύ τα έξοδα τους στα μη-απαραίτητα και ενδιαφέρονται για προσφορές, που θα τους διασφαλίσουν εξοικονόμηση χρημάτων. Παρόλο το περιβάλλον που διαμορφώνεται για τη βιομηχανία και το λιανεμπόριο, τα τμήματα Μάρκετινγκ οφείλουν να μετατρέψουν την κρίση σε ευκαιρία.

Άλλωστε, υπάρχουν κάποιες πτυχές της νέας καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων, που αφήνουν σημαντικά περιθώρια δράσης. Οι εξελίξεις στην αγορά είναι συνεχείς και ραγδαίες, με ορατό τον κίνδυνο για μια εταιρεία να κλειστεί στον εαυτό της χάνοντας την επαφή με το καταναλωτικό κοινό.

Από την πλευρά του Μάρκετινγκ, λειτουργώντας με ευελιξία και παρακολουθώντας στενά τις αλλαγές, καλούμαστε να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στις νέες ανάγκες που αναδύονται και να προσφέρουμε καινοτόμες και οικονομικά συμφέρουσες λύσεις, διατηρώντας την ποιότητα που μας χαρακτηρίζει και μας έχει οδηγήσει στην κορυφή.

Marketing Week: Τα διαφημιστικά κονδύλια περιορίζονται σε περιόδους κρίσης και δεν είναι λίγοι οι διαφημιζόμενοι που εκτιμούν ότι δεν θα χάσουν και τίποτα αν τα περιορίσουν δραστικότατα. Ποια τακτική έχει ακολουθήσει η Creta Farms σε αυτόν τον τομέα;

Τζένη Λαχανά: Γενικότερα παρατηρείται η τάση οι δαπάνες των εταιρειών να περνούν από το «μικροσκόπιο», σε μεγαλύτερο βαθμό από το παρελθόν.
Αυτό εν μέρει μπορεί να δικαιολογείται, για εμάς όμως στην Creta Farms, η άποψη «καθόλου και βλέπουμε» όχι μόνο δεν μας βρίσκει σύμφωνους, αλλά τη θεωρούμε στρατηγικό λάθος και αντιαναπτυξιακή στάση.

Η διαφημιστική παρουσία μας συνεχίζεται σταθερά καθώς θεωρούμε τη Διαφήμιση βασικό στοιχείο της επικοινωνίας μας με το καταναλωτικό κοινό, ενώ παράλληλα έχουμε συνεχώς σημαντικά νέα για τα οποία θέλουμε να το ενημερώνουμε. Εφαρμόζουμε, ωστόσο, σοφότερη κατανομή των διαφημιστικών μας δαπανών και σε συνδυασμό με πολύ στοχευμένα μηνύματα, επιτυγχάνουμε συνεχή παρουσία στο διαφημιστικό περιβάλλον, εξοικονομώντας παράλληλα πόρους.

Τέλος και από την πλευρά μας ως διαφημιζόμενος, οφείλουμε να συμβάλλουμε στη στήριξη της διαφημιστικής αγοράς, η οποία πλήττεται αναμφισβήτητα από την κρίση. Η σχέση μας ήταν και πρέπει να παραμείνει αμοιβαία και αμφίδρομη για το καλό όλων.