1. Να περιγράψει την πορεία και τις στρατηγικές κινήσεις μερικών από τις πιο γνωστές και σημαντικές ελληνικές (πχ Eurobank, όμιλος MIG, ΟΤΕ, Ασπίς Πρόνοια, Τιτάν, Εταιρείες Επιβατηγού Ναυτιλίας στο Αιγαίο) αλλά και διεθνείς επιχειρήσεις (πχ Google, Starbucks, Zara, Fiat, Cisco Systems, Nokia, Swatch, Dell, Disney, Hewlett Packard). Οι μελέτες περιπτώσεων παρουσιάζουν και αναλύουν τα στρατηγικά διλήμματα με τα οποία ήλθαν αντιμέτωπα τα στελέχη, το πώς αυτά αντιμετωπίστηκαν, και το βαθμό επιτυχίας ή/και αποτυχίας των στρατηγικών τους επιλογών.

2. Μέσω συγκεκριμένων ερωτήσεων που υπάρχουν στο τέλος της κάθε μελέτης περίπτωσης, να δώσει τη δυνατότητα στον αναγνώστη να κατανοήσει και να απαντήσει ο ίδιος στα διλήμματα στρατηγικής με τα οποία είναι αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις. Με τον τρόπο αυτό συνδέεται η πράξη της στρατηγικής (όπως παρουσιάζεται στη συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης), με τη θεωρία της στρατηγικής (όπως αυτή αναλύεται στον Α’ τόμο της στρατηγικής των επιχειρήσεων). Φιλοδοξία του παρόντος βιβλίου είναι, να βελτιώσει τη στρατηγική σκέψη των φοιτητών αλλά και των σκεπτόμενων στελεχών.

3. Να δείξει στον αναγνώστη ότι σχεδόν καμμία επιχείρηση δεν είναι επιτυχημένη για πάντα. Πολλές από τις μελέτες περιπτώσεων καλύπτουν την πορεία και τις στρατηγικές κινήσεις εταιρειών για 2-3 δεκαετίες (π.χ. Swatch, Disney, Nokia, Dell, Τιτάν, Sanyo Eλλάς Συμμετοχική, OTE, Cisco Systems, κ.ά.). Γίνεται σαφές ότι καμμία στρατηγική δεν εγγυάται την παντοτινή επιτυχία. Πολλές από τις εξαιρετικά επιτυχημένες εταιρείες της δεκαετίας του 90 σήμερα αντιμετωπίζουν δισεπίλυτα προβλήματα. Συχνά, τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του παρελθόντος αποτελούν αγκυλώσεις για την πορεία προς το μέλλον.

4. Να παρουσιάσει το πώς διαφορετικές επιχειρήσεις σε διαφορετικούς κλάδους αντιμετωπίζουν την παγκόσμια οικονομική κρίση των τελευταίων 2-3 ετών. Με τον τρόπο αυτό ο αναγνώστης-στέλεχος μιας επιχείρησης μπορεί να αποκομίσει πολύτιμα διδάγματα, αλλά και να αντλήσει ιδέες για πιθανές στρατηγικές κινήσεις της επιχείρησής του.

Νίκος Κουτσιανάς, Διευθύνων Σύμβουλος, Apivita

Έκδοση: Ε. Μπένος, 2011, Σελίδες: 686, Διαστάσεις: 17×24, Τιμή: €38,40 [www.papasotiriou.gr]

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Με διδακτορικό από το London Business School o Βασίλης Παπαδάκης είναι Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πα-νεπιστημίου Αθηνών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν στο χώρο της επιχειρησι-ακής στρατηγικής, της λήψης στρατηγικών αποφάσεων και των εξαγορών και συγχωνεύσεων. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνώς αναγνωρισμένα επιστημονικά περιοδικά και έχουν τιμηθεί με διακρίσεις καλύτερων άρθρων σε κορυφαία συνέδρια στρατηγικής παγκόσμια.

Συνεργάζεται με ομάδες ανώτατης διοίκησης επιχειρήσεων για την ανάπτυξη στρατηγικής σκέψης, τη χάραξη στρατηγικής και τη διαχείριση στρατηγικών αλλαγών. Έχει εμπειρία ως σύμβουλος και εκπαιδευτής στελεχών επιχειρήσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, έχοντας συνεργαστεί με επιχειρήσεις όπως Vodafone, Alpha Bank, Eurobank, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, SAP Hellas, Apivita, Praktiker, ΔΕΗ, ΕΛΤΑ, Roche, Abbott Laboratoris, κ.ά.