Την διετία 2010-2011

Ο κλάδος κυριαρχείται από εισαγωγικές επιχειρήσεις, η εγχώρια παραγωγή είναι περιορισμένη, ενώ οι πωλήσεις επιχειρηματικών δώρων υποχώρησαν κατά 11,3% τη διετία 2010-201. Αυτά είναι ορισμένα από τα συμπεράσματα της πρώτης έκδοσης της σχετικής κλαδικής μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.
Η πτώση στην αγορά ξεκίνησε ήδη από το 2009, καθώς αρκετές εταιρείες διαβλέποντας τη μειωμένη ζήτηση, περιέκοψαν σε πρώτη φάση τις δαπάνες διαφήμισης και προώθησης και κατά συνέπεια τα επιχειρηματικά δώρα.

Επιπλέον, η σταδιακή προσαρμογή των προτιμήσεων των καταναλωτών σε προϊόντα χαμηλότερης τιμής ανάγκασε τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων στην αναπροσαρμογή των στρατηγικών προώθησης των πωλήσεών τους, μέσω κυρίως διαφόρων προσφορών, υποκαθιστώντας τα προωθητικά δώρα. Το 2010, η εγχώρια αγορά επιχειρηματικού δώρου παρουσίασε υποχώρηση κατά 17,3%, ενώ το 2011 η ποσοστιαία μείωση ήταν 11,3%.