Έρευνα δείχνει τα 150 δολάρια ως μέση τιμή για τους περισσότερους χρήστες
Στην εποχή όπου τα προσωπικά δεδομένα και η διαχείριση ή αγοραπωλησία τους βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας, πολλοί χρήστες εμφανίζονται πρόθυμοι να πωλήσουν πληροφορίες για τη ζωή τους, στη σωστή τιμή.

Πόσο κοστολογεί λοιπόν ο μέσος χρήστης δεδομένα που αφορούν στη ζωή και συμπεριφορά του; Σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε Μ. Βρετανία, ΗΠΑ και Γερμανία τον Μάιο από την Syzygy σε 3.000 χρήστες του διαδικτύου, έδειξε ότι η μέση τιμή για την οποία οι περισσότεροι θα δεχόντουσαν να παραχωρήσουν προσωπικά τους δεδομένα στην αγαπημένη τους μάρκα, είναι τα 150 δολάρια. Επίσης, το ένα τρίτο των ερωτώμενων στις ΗΠΑ δηλώνει ότι δεν θα είχε αντίρρηση να παρακολουθείται η δραστηριότητά του στο διαδίκτυο από την Google, μέσα από όλες τις συσκευές που χρησιμοποιεί, με αντάλλαγμα τα 25 δολάρια το μήνα.

Αντίθετα, για τους Γερμανούς σε ποσοστό 67% (δύο στους τρεις), καμία τιμή δεν είναι ικανή να τους ωθήσει να πωλήσουν προσωπικά τους δεδομένα, ακόμη και σε αγαπημένες τους μάρκες, ενώ μόνον το 16% θα σκεφτόταν να επιστρέψει στη Google την καταγραφή της δραστηριότητάς του για το αντίτιμο των 20 ευρώ/μήνα. Οι ίδιοι έχουν επίσης σταματήσει σε ποσοστό 25% (ένας στους τέσσερις) να χρησιμοποιούν κάποια online υπηρεσία ή retailer τον τελευταίο χρόνο, λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης για τη διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων.

Η πρόσφατη εφαρμογή σε ευρωπαϊκό επίπεδο αυστηρών κανόνων προστασίας προσωπικών δεδομένων που έθεσαν την αρχή του «privacy by design», δυσχεραίνει την προσπάθεια brands και διαφημιζόμενων να προσφέρουν δωρεάν προσωποποιημένες εμπειρίες τους καταναλωτές. Πλέον, τα δεδομένα των ατόμων και η διαχείρισή τους ανήκουν στα ίδια τα άτομα και όχι στις επιχειρήσεις, επισημαίνει η Syzygy, γεγονός που εγείρει το ερώτημα εάν οι Ευρωπαίοι πολίτες θα επιλέξουν να τα διαθέσουν με αντάλλαγμα προσωποποιημένες εμπειρίες και υπηρεσίες και, εάν ναι, με τι αντίτιμο.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ευκαιρία για τα brands βρίσκεται στην υιοθέτηση ενός μοντέλου που θα αντικαταστήσει το «παρωχημένο» one-to-one marketing με ένα νέο, inclusive μοντέλο, το οποίο θα βασίζεται στην ενδυνάμωση των ατόμων και σε μηνύματα που εξυπηρετούν όλες τις κατηγορίες αγοραστών: «Το μέλλον δεν βρίσκεται στο personalized marketing αλλά στο inclusive marketing, με βάση αυτά που φέρνουν τους ανθρώπους κοντά, αντί για την εκμετάλλευση των προσωπικών διαφορών που τους χωρίζουν», αναφέρουν οι ερευνητές.

Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, ο «μύθος» του personalization αρχίζει να καταρρίπτεται: Στη Γερμανία, μόνον ένας στους έξι (14%) πιστεύει ότι αξίζει να παραχωρήσει προσωπικά δεδομένα για να λαμβάνει πιο προσωποποιημένες εμπειρίες online, με τα ποσοστά αυτά να ανέρχονται σε 24% στη Μ. Βρετανία και 21% στις ΗΠΑ. Επίσης, μόνον ένας στους δέκα Γερμανούς (10%) συμφωνεί με τη χρήση τεχνολογίας από τις επιχειρήσεις για να λαμβάνει προσωποποιημένα μηνύματα και περιεχόμενο. Συνολικά, μόνον το 17% των Γερμανών, 21% των Βρετανών και 18% των Αμερικανών, αισθάνονται ότι αξίζει να παραδώσουν την ανωνυμία τους online, με αντάλλαγμα τις προσωποποιημένες εμπειρίες.
(Πηγή: emarketer.com, www.syzygy.net)