Γιατί είναι απαραίτητη η βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων
Ο λόγος είναι απλός. Ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές προϊόντων και υπηρεσιών χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για να εντοπίσουν τους προμηθευτές που τους ενδιαφέρουν. Σύμφωνα με έρευνα το 89% των καταναλωτών χρησιμοποιεί τις μηχανές αναζήτησης για να εντοπίσουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρον ενώ το 70% των επιχειρηματικών αγορών ξεκινάνε από αυτές. Από τα εκατοντάδες ή και χιλιάδες αποτελέσματα που θα λάβουν από τις αναζητήσεις τους θα επικεντρωθούν στα πρώτα δέκα ή στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων. Αν λοιπόν η ιστοσελίδα σας βρίσκεται στην 1η σελίδα της Google για τις φράσεις με τις οποίες οι υποψήφιοι αγοραστές σας αναζητούν τότε έχετε σοβαρές πιθανότητες να την επισκεφθούν και τελικά να αγοράσουν από εσάς.  Ας δούμε λοιπόν πως θα μπορούσατε να δημιουργήσετε την τέλεια βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα η οποία θα βρίσκεται πάντα στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων. 

Χαρακτηριστικά της τέλειας βελτιστοποιημένης ιστοσελίδας
Να διευκρινίσω σε αυτό το σημείο ότι η τέλεια βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα είναι κάτι το ιδανικό, στην πράξη αρκετοί περιορισμοί μας εμποδίσουν να το προσεγγίσουμε.  Είναι όμως χρήσιμο να το γνωρίζουμε έτσι ώστε να έχουμε επίγνωση της κατεύθυνσης προς την οποία θα πρέπει να κινηθούμε.

Ας δούμε λοιπόν τα χαρακτηριστικά της:

Είναι  μοναδική
• Αυτό καταρχήν σημαίνει ότι το περιεχόμενο της είναι αυθεντικό και ιδιαίτερα ελκυστικό στους επισκέπτες της.
• Δεν εστιάζεται τόσο στην αυτοπροβολή αλλά στην παροχή χρήσιμων πληροφοριών που ιδεατά δεν υπάρχουν αλλού στο διαδίκτυο. 
• Το κείμενο, οι φωτογραφίες και τα multimedia που υπάρχουν σε αυτή είναι εξαιρετικής ποιότητας. 
• Οι επισκέπτες της θα είναι απίθανο να πατήσουν το back button για να ξαναπάνε στα αποτελέσματα αναζήτησης και να επιλέξουν μια άλλη ιστοσελίδα.

Παρέχει εξαιρετικό UX
• To UX (User Experience) του επισκέπτη της είναι ιδιαίτερα ποιοτικό.
• Το περιεχόμενο και τα διάφορα στοιχεία πλοήγησης της είναι εύκολα κατανοητά.
• Ο σχεδιασμός της είναι υψηλής ποιότητας, συνάδει με την προσωπικότητα του brand που υποστηρίζει και είναι ιδιαίτερα ευχάριστος στον επισκέπτη της. 
• Ο τρόπος που παρατίθεται το περιεχόμενο σε αυτή κάνει εύκολο το οπτικό σάρωμα του και αναδεικνύει τις βασικές ενότητες του.
•  Έχει υψηλή ταχύτητα και εμφανίζεται γρήγορα στον επισκέπτη της.
• Ο αριθμός των requests στον browser είναι ο μικρότερος δυνατόν. 
• Εμφανίζεται άριστα σε όλες τις συσκευές και σε όλους τους browsers.

Στοχεύει συγκεκριμένα keywords
• Κάθε σελίδα της στοχεύει σε συγκεκριμένη λέξη-κλειδί ή φράση την οποία χρησιμοποιούν οι δυνητικοί της πελάτες στις αναζητήσεις τους. 
• Η κύρια λέξη-κλειδί ιδανικά είναι η πρώτη λέξη του τίτλου της κάθε σελίδας της.  Επίσης η κύρια λέξη-κλειδί εμφανίζεται στο URL της κάθε σελίδας της. 
• Στο κείμενο της σελίδας εμφανίζεται με φυσικό τρόπο το keyword της και ιδανικά σε μορφή που ξεχωρίζει, όπως  bold ή italics.

Διαθέτει μηχανισμούς για sharing στα social media
• Διαθέτει buttons που επιτρέπουν το μοίρασμα του περιεχομένου της στα social media τα οποία είναι τα καταλληλότερα για αυτό. 
• Το URL της κάθε σελίδας της είναι περιγραφικό και αναδεικνύει το κύριο θέμα της.
• Το μοίρασμα του περιεχομένου της στα social media δίνει αξία σε αυτόν που το πραγματοποιεί γιατί θα αρέσει στους φίλους του οι οποίοι είναι πιθανό να το διαδώσουν στους δικούς τους φίλους.

Είναι φιλική στις μηχανές αναζήτησης
• Τα URL της είναι στατικά, δηλαδή δεν περιέχουν δυναμικές παραμέτρους. 
• Το περιεχόμενο που αντιστοιχεί σε κάθε URL είναι μοναδικό. 
• Το περιεχόμενο των σελίδων  παρουσιάζεται μέσω HTML και όχι μέσω iFrames/JS/AJAX. 
• Δεν χρειάζονται παραπάνω από 4 clicks για να επισκεφθούμε οποιαδήποτε σελίδα της. 
• Σε περίπτωση που χρησιμοποιούνται redirects γίνεται χρήση είτε του code  301, είτε του rel-canonical (όχι του 302). 
• Τα redirects, στην περίπτωση που υπάρχουν, είναι απευθείας από το παλαιότερο περιεχόμενο και όχι μέσα από αλυσίδα redirects. 
• Εάν μια σελίδα είναι προσωρινά μη διαθέσιμη χρησιμοποιείται ο κωδικός 503. 
• Το αρχείο robots.txt δεν εμποδίζει την ευρετηρίαση της από τα robots των μηχανών αναζήτησης. 
• Ο τίτλος, το URL και το meta description της κάθε σελίδας της έχουν αριθμό χαρακτήρων μικρότερο από 75, 90 και 160 αντίστοιχα.  



Το URL της κάθε σελίδας περιλαμβάνεται στο XML sitemap αρχείο. 
• Τα αρχεία των images έχουν περιγραφικές ονομασίες που περιλαμβάνουν τα κατάλληλα keywords.   
• Οι σύνδεσμοι που οδηγούν σε αυτή από άλλες ιστοσελίδες (backlinks) έχουν περιγραφικό  anchor text.
• Το περιεχόμενο της συνδέεται με authors μέσω του Google+
• Χρησιμοποιεί το schema.org και rich snippets για να κάνει το περιεχόμενο της πιο κατανοητό στις μηχανές αναζήτησης.
• Χρησιμοποιεί τα keywords στο meta description.
• Αποφεύγει τη χρήση των meta keywords.
• Χρησιμοποιεί το hreflang για να δηλώνει τη γλώσσα και τη γεωγραφική περιοχή στην οποία απευθύνεται το περιεχόμενο της.

Διαθέτει ποιοτικά backlinks
• Οι σύνδεσμοι (backlinks)  από άλλες ιστοσελίδες που δείχνουν σε αυτή έχουν anchor text το οποίο ιδεατά θα είναι κατά 35% targeted, δηλαδή θα αποτελείται από τη λέξη-κλειδί, και κατά 65% θα αποτελείται από το brand name, εναλλακτικές εκδοχές της λέξης-κλειδί, το URL καθώς και άλλες φράσεις.
• Τα backlinks προέρχονται από ιστοσελίδες με συναφές αντικείμενο, με υψηλό Page Rank και ιδεατά από την ίδια χώρα στην οποία απευθύνεται.
• Τα backlinks της έχουν δημιουργηθεί με φυσικό τρόπο, δηλαδή έχουν τοποθετηθεί σε άλλες ιστοσελίδες από τρίτους γιατί  βρίσκουν το περιεχόμενο της ενδιαφέρον.
• Τα backlinks προέρχονται από όσο το δυνατόν περισσότερα domains.
Αν θέλαμε να δούμε την βαρύτητα των προαναφερθέντων παραμέτρων στην κατάταξη των ιστοσελίδων θα καταλήγαμε στο ακόλουθο διάγραμμα, το οποίο είναι αποτέλεσμα της έρευνας που διεξήγαγε η MOZ σε 128 επαγγελματίες στο Search Engine Optimization τον Ιούνιο του 2013.

Συμπέρασμα
Γίνεται φανερό ότι η βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων είναι μια σύνθετη διαδικασία και απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση για να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα.  Είναι όμως μονόδρομος αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες του διαδικτύου για την επιχείρηση μας.

Βιογραφικό Στέφανου Οικονομίδη
Ο Στέφανος Οικονομίδης βοηθά τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τα έσοδα τους προωθώντας τις ιστοσελίδες τους με τεχνικές Search Engine Optimization.  Είναι πιστοποιημένος Marketer από το CIM , διαθέτει MSc in Marketing (Distinction) από το Stirling University και ασχολείται με το online marketing από το 2001.  Είναι founder του SEO In Greece.