Δυναμικά προϊοντικά λανσαρίσματα με πρωτοποριακά συστατικά και καινοτόμες φόρμουλες χαρακτηρίζουν την αγορά προϊόντων περιποίησης μαλλιών, με τα ψηφιακά μέσα και τα social media να κυριαρχούν στη σκακιέρα της επικοινωνίας.

Ανοδικά κινείται η διεθνής αγορά προϊόντων περιποίησης μαλλιών, με την αξία της για το 2018 να υπολογίζεται στα 87,73 δις δολάρια και τις προβλέψεις για το 2024 να την τοποθετούν στα 102,28 δις (Statista). Παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, το εμπορικό περιβάλλον επιφυλάσσει ευκαιρίες για τα brands που επιτυγχάνουν να «διαβάσουν» τις τάσεις και προσφέρουν λύσεις που ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στη σύγχρονη καθημερινότητα.

Προς αυτή την κατεύθυνση, τα νέα λανσαρίσματα εστιάζουν στην πολυλειτουργικότητα, προτείνοντας συνθέσεις που έχουν σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις απαιτητικών lifestyles, ενώ απαντούν και στον εντεινόμενο προβληματισμό για τις επιπτώσεις των χημικών συστατικών στην υγεία και στο περιβάλλον, αυξάνοντας την περιεκτικότητα σε φυσικές πρώτες ύλες. Την ίδια στιγμή, ο πυλώνας της επικοινωνίας αποκτά δυναμικό ψηφιακό χαρακτήρα, αποβλέποντας στην ενίσχυση του engagement, θέτοντας τη διάδραση «επικεφαλής».

«ΠΡΑΣΙΝΟ»: ΤΟ ΝΕΟ ΞΑΝΘΟ
Με ολόκληρη τη βιομηχανία της ομορφιάς να «βάφεται» σταδιακά πράσινη, η τάση της φυσικότητας των συνθέσεων επιβάλλει σταδιακά τους όρους της και στο πεδίο του hair care. Περιορισμός των χημικών συστατικών, αξιοποίηση πρωτοποριακών φυτικών δραστικών ουσιών και ανάπτυξη περιβαλλοντικά υπεύθυνων τεχνολογιών διαμορφώνουν το νέο τοπίο στην κατηγορία. Ενδεικτικά είναι τα λανσαρίσματα για τον κομμωτικό κλάδο και τις βαφές μαλλιών που πραγματοποίησε η L’Oreal Professionnel, η οποία παρουσίασε την πρώτη 100% φυτική επαγγελματική βαφή μαλλιών Botanea και τη σειρά περιποίησης Source Essentielle, η οποία δημιουργήθηκε με συστατικά φυσικής προέλευσης, από 80 έως 100% σε περιεκτικότητα. Η Botanea είναι η πρώτη 100% φυτική βαφή σε μορφή πούδρας η οποία αναμιγνύεται με νερό. Τα τρία φυτά στην καρδιά της σύνθεσής της, χέννα, κασσία και indigo, επιλέχθηκαν ώστε να διασφαλιστεί ότι πληρούν τα κριτήρια τόσο της χρωματικής απόδοσης, όσο και της αειφόρου ανάπτυξης κατά τη συγκομιδή τους. Η Source Essentielle είναι η πρώτη σειρά περιποίησης με συστατικά φυσικής προέλευσης τα οποία μπορούν να ξαναγεμίσουν στα κομμωτήρια.

Η ΤΑΣΗ ΤΩΝ ΞΗΡΩΝ ΣΑΜΠΟΥΑΝ
Σημαντική είναι η δυναμική που παρουσιάζουν τα προϊόντα τα οποία συνδυάζουν διαφορετικές δράσεις, προσφέροντας παράλληλα πλεονεκτήματα που επιζητά όλο και πιο επιτακτικά ο σύγχρονος καταναλωτής, όπως η ευκολία στη χρήση και η ταχύτητα. Σε αυτό το περιβάλλον, η υποκατηγορία του dry shampoo αναμένεται να διευρυνθεί, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 6,1% μέχρι το 2023, σύμφωνα με την P&S Market Research. Ακολουθώντας την τάση αυτή, το Wash & Go λάνσαρε τη σειρά Dry Shampoo, η οποία υπόσχεται πέντε λύσεις από ένα προϊόν: καθαρά και αναζωογονημένα μαλλιά, όγκο, καθαρό δέρμα, λάμψη και φρεσκάρισμα στο χτένισμα χωρίς λούσιμο.

Το Wash & Go Dry Shampoo με εκχυλίσματα Aloe Vera και το Wash & Go Dry Shampoo με εκχυλίσματα Jasmine έχουν σχεδιαστεί για να αναζωογονούν τα μαλλιά από την ρίζα μέχρι τις άκρες με μερικά μόνο ψεκάσματα. H αλόη συμβάλλει στη συντήρηση της φυσικής ομορφιάς των μαλλιών, προσφέρει λάμψη και αναζωογόνηση, καθαρίζοντας το δέρμα και απομακρύνοντας τη λιπαρότητα. Από την άλλη, το γιασεμί χρησιμοποιείται για να προσφέρει άρωμα και προτείνεται για λεπτά μαλλιά χωρίς όγκο.

ΕΛΙΞΙΡΙΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΕΞΙΑΣ
Με δεδομένη την αύξηση των επιβλαβών επιδράσεων για την υγεία από κάθε προέλευση, τα brands περιποίησης μαλλιών επαναπροσδιορίζουν την κατηγορία προσδίδοντας θεραπευτικές ιδιότητες στις προϊοντικές τους προτάσεις. Τη στιγμή μάλιστα που η φιλοσοφία του wellness μετασχηματίζει κάθε κατηγορία, προσελκύοντας στις τάξεις της ολοένα και μεγαλύτερη μερίδα του καταναλωτικού κοινού, οι μάρκες περιποίησης μαλλιών επιχειρούν να αναβαθμίσουν την καταναλωτική εμπειρία εντάσσοντας στο χαρτοφυλάκιό τους σειρές με στόχο την αποτοξίνωση και τη θεραπεία του τριχωτού της κεφαλής.

Θέτοντας στο στόχαστρο επιβαρυντικούς παράγοντες όπως η περιβαλλοντική ρύπανση, η Schwarzkopf Professional δημιούργησε τη γκάμα BC Scalp Genesis, η οποία αποτελεί την πρώτη σειρά περιποίησης της εταιρείας με σύμπλεγμα StemCode, που υπόσχεται ότι εξισορροπεί άμεσα το τριχωτό, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει και διαφυλάσσει τη μελλοντική ποιότητα των μαλλιών. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων χωρίς σιλικόνη, η οποία είναι επίσης εμπλουτισμένη με μια ποικιλία βιταμινών. Χρησιμοποιώντας τη νέα συλλογή, η Schwarzkopf Professional ανέπτυξε μια υπηρεσία αποτοξίνωσης τριχωτού, επιτρέποντας στους κομμωτές να αντιμετωπίζουν την έλλειψη ισορροπίας στο τριχωτό.

ΗΧΗΡΕΣ INFLUENCER ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ
Τοποθετώντας σε πρώτο πλάνο την ενίσχυση της αξιοπιστίας τους αλλά και τη βαθύτερη σύνδεσή τους με το καταναλωτικό κοινό, οι εταιρείες προχωρούν σε στρατηγικές συμμαχίες με δημοφιλείς προσωπικότητες, ταυτίζοντας το brandname τους με την προσωπικότητα και τη φιλοσοφία τους. Η έμφαση δίνεται, προφανώς, στο διαδικτυακό περιβάλλον, ενώ τα concepts αναζητούν την πρωτοτυπία και την ευρηματικότητα. Σε αυτή τη λογική, το Wash & Go εγκαινίασε τον δεύτερο κύκλο της ενέργειας «My Life My Shampoo», κάνοντας έτσι μια υπενθύμιση ότι πρέπει να εκτιμάμε και να εκμεταλλευόμαστε την κάθε στιγμή της ημέρας με συνοδοιπόρο το Wash & Go.

Κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας είναι η Σταματίνα Τσιμτσιλή, η οποία θα επιτρέψει στο κοινό να δει από κοντά την πραγματική της ζωή μέσα από τις καθημερινές της συνήθειες και προσωπικές της στιγμές, καθώς περιμένει και το τρίτο μέλος της οικογένειάς της σύντομα. Συνεργασίες με διάσημα ονόματα και για το brand Nioxin της Coty, το οποίο δημιούργησε την καμπάνια «Πες το στον κομμωτή σου». Πρόκειται για ένα concept βασισμένο στην ανάδειξη των πολλαπλών λύσεων που παρέχουν τα προϊόντα της σειράς Nioxin για την περιποίηση των μαλλιών.

Η καμπάνια αξιοποιεί τις ψηφιακές πλατφόρμες, με videos με πρωταγωνιστές την ηθοποιό Πηνελόπη Αναστασοπούλου και τον παρουσιαστή Δημήτρη Ουγγαρέζο να προβάλλονται σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο YouTube και στο ειδικά διαμορφωμένο microsite. Μέσω αυτής της καμπάνιας, το Nioxin συμβουλεύει τους χρήστες να αναζητούν τις κατάλληλες λύσεις με τη βοήθεια των ειδικών, δηλαδή των κομμωτών. Oι χρήστες μπορούν και οι ίδιοι να απευθύνουν τα δικά τους «Hair Matters» στον ειδικό του Nioxin, μέσω του microsite, αλλά και να λάβουν μέρος σε διαγωνισμό για προϊόντα της μάρκας.


ΕΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Αναγνωρίζοντας ότι το αγοραστικό κοινό αναζητά, αξιοποιεί και μοιράζεται με αυξανόμενη συχνότητα χρήσιμο περιεχόμενο σχετικά με τα συστατικά, τις καινοτομίες, τις εξειδικευμένες προτάσεις, αλλά και τον τρόπο χρήσης των προϊοντικών σειρών τους, τα brands προσανατολίζονται στη δημιουργία εκστρατειών που εκπαιδεύουν τους καταναλωτές, προβαίνοντας σε μια πιο ουσιαστική γνωριμία μαζί τους. Ενδεικτικό είναι το case της P&G, η οποία λάνσαρε την πλατφόρμα dokimaseto.gr, καλώντας τους καταναλωτές να γνωρίσουν τα καινοτόμα χαρακτηριστικά των προϊόντων της που χρησιμοποιούν καθημερινά, όπως το Pantene3 Minutes Miracle.

Συγκεκριμένα, στο dokimaseto.gr διατίθενται λεπτομέρειες για τα πρωτοποριακά στοιχεία που ξεχωρίζουν κάθε προϊόν, απόψεις ανθρώπων που τα δοκίμασαν και τα αξιολόγησαν, καθώς και ενημερωτικά videos και άρθρα για την πιο αποτελεσματική χρήση τους. Στοχεύοντας στην εξατομικευμένη ενημέρωση, η Apivita οργάνωσε ένα κοινωνικό πείραμα, με την επιμέλεια της Attp, με σκοπό να διαπιστώσει αν τα μαλλιά αποκαλύπτουν πληροφορίες για τον «κάτοχό» τους.

Σε συνεργασία με τρεις ειδικούς, τη Hair Expert Νικολέτα Φραδέλου, τη Σύμβουλο Ευεξίας Αννίτα Ζάχου και τη Διατροφολόγο Μαρία Μπήτρου, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, στο οποίο, στη συνέχεια, καθημερινοί άνθρωποι απάντησαν, κοιτάζοντας μόνο τα μαλλιά των γυναικών που είχαν συμμετάσχει στο πείραμα. Οι ενδιαφερόμενες είχαν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν online το ίδιο ερωτηματολόγιο, να λάβουν συμβουλές και να ανακαλύψουν προϊόντα για μια ολιστική περιποίηση συμμετέχοντας παράλληλα σε κλήρωση για να κερδίσουν σειρές προϊόντων και μία συνεδρία με διατροφολόγο ή σύμβουλο ευεξίας, κοινοποιώντας τα αποτελέσματά τους στο Facebook.

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ
Κεντρική αναδεικνύεται και η προσπάθεια χάραξης δρόμων αμφίδρομης επικοινωνίας με το αγοραστικό κοινό, εμπλέκοντάς το έτσι με ενεργό τρόπο, παρέχοντας fun περιεχόμενο, μέσα από διαδραστικές ενέργειες. Βασικό κανάλι και εδώ αποτελεί το digital, με τα brands να λανσάρουν concepts και εργαλεία που βάζουν στο επίκεντρο τους καταναλωτές. Η καμπάνια του Ultrex Men που δημιουργήθηκε από τη Solid Havas στηρίχθηκε στην ιδέα «Οι άνδρες ξέρουν και έχουν άποψη για τα πάντα». Στο πλαίσιο της φιλοσοφίας του να στηρίζει την ανδρική γνώμη σε όλους τους τομείς, το σαμπουάν Ultrex Men προκαλεί τους άνδρες μέσα από το μήνυμα #ΜόνοΕσύΞέρεις να έχουν άποψη και για το σαμπουάν τους.

Η καμπάνια χρησιμοποιεί δύο ανδρικά «πάθη», το ποδόσφαιρο και τη γυμναστική, για να προβάλλει με δημιουργικό τρόπο τη δυναμική των ανδρών, καλώντας τους να συμμετάσχουν σε διαγωνισμό, λέγοντας και εκείνοι στο Facebook του Ultrex αυτό που γνωρίζουν για τα πάντα. Η παραγωγή των ταινιών φέρει την υπογραφή της Filmiki. Από την πλευρά του, το Syoss υλοποίησε την καμπάνια #everydayawesome. Ο street photographer Πάνος Γεωργίου, μαζί με την ομάδα του Syoss, μετά από style spotting στους δρόμους της Αθήνας, απαθανάτισαν το street style που ο καθένας μπορεί να κρύβει μέσα του.

Πρωταγωνιστές της είναι οι άνθρωποι που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης εκφράζοντας τη δική τους αισθητική. Πάνω από 60 awesome στιλ ξεχώρισαν και συγκεντρώθηκαν σε μια online gallery, δίνοντας τη δυνατότητα στους φίλους της μάρκας να ψηφίσουν το αγαπημένο τους στιλ awesome for the occasion, έχοντας έτσι την ευκαιρία να κερδίσουν δώρα, με το στιλ που αναδεικνύεται πρώτο να κερδίζει το προσωπικό του φωτογραφικό πορτρέτο από τον Πάνο Γεωργίου, δωροεπιταγή αξίας 500 ευρώ και προϊόντα Syoss.

FOCUS POINTS
– ΑΝΟΔΙΚΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΓΟΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΗΣ ΜΑΛΛΙΩΝ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 2018 ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΣΤΑ 87,73 ΔΙΣ ΔΟΛΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ 2024 ΝΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝ ΣΤΑ 102,28 ΔΙΣ
– ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΣΥΣΤΑΤΙΚΩΝ, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΩΝ ΦΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΟ ΝΕΟ ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
– ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ WELLNESS ΠΡΟΣΕΛΚΥΕΙ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ, ΟΙ ΜΑΡΚΕΣ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΗΣ ΜΑΛΛΙΩΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ ΤΟΥΣ ΣΕΙΡΕΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΧΩΤΟΥ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ
– ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ ΑΝΑΖΗΤΑ ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΖΕΤΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, ΤΑ BRANDS ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
– ΤΟΠΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ, ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΣΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
– ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΧΑΡΑΞΗΣ ΔΡΟΜΩΝ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΤΣΙ ΜΕ ΕΝΕΡΓΟ ΤΡΟΠΟ