Ο νέος χρόνος ξεκίνησε με αισιοδοξία, αλλά και σκέψεις για τις τάσεις και τις εξελίξεις που θα δούμε. Όλοι έχουμε μια αίσθηση ότι μεγάλες αλλαγές έρχονται στο χώρο της διαφήμισης, αλλά δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρο τι θα επικρατήσει.

Στο παρόν άρθρο σταχυολογούμε τις σημαντικότερες αλλαγές στην ελληνική σκηνή το 2015:
1. Ξεκινάμε με την κατανάλωση Video, η οποία αναμένεται να διπλασιαστεί μέσα στη χρονιά. Η έρευνα δείχνει ότι το βίντεο θα είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο format για το 2015, με την θέαση σε κινητά να παρουσιάζεται κατά 40% αυξημένη σε σχέση με το web. Ήδη Facebook και Google έχουν ξεκινήσει τη μάχη για το κομμάτι της πίτας του τηλεοπτικού budget, μιας και οι ταινίες για την TV θα μπορούν να «τρέξουν» με αξιοπρεπή πληθυσμιακή κάλυψη (άνω του 40%) και στο digital.

2.
Ο νεολογισμός του programmatic, με το οποίο η αγορά έχει αρχίσει σιγά σιγά να εξοικειώνεται θα μας απασχολήσει κατά κόρον το 2015. Πέρα από τα guidelines του εξωτερικού, που θέλουν το programmatic να κατακτά σημαντικό ποσοστό στον τρόπο που αγοράζουμε media online, αυτό που θα δούμε τουλάχιστον στο πρώτο εξάμηνο είναι το λεγόμενο direct programmatic (ή guarantee buy κατά IAB). Πρόκειται για αγορά απευθείας από έναν εκδότη, αλλά με την στόχευση ανά impression, κάτι που θα δούμε και στο mobile, με την στόχευση να αποκτά άλλη δυναμική λόγω της γνώσης της τοποθεσίας του καταναλωτή και του προφίλ του.

3.
Τα brands θα γίνουν publishers και θα στραφούν στη συστηματική παραγωγή περιεχομένου. Η τάση ξεκίνησε κυρίως από την δραματική πτώση του reach στο Facebook, αλλά θα βρει εξαιρετική εφαρμογή στην αύξηση του engagement στα mobile apps. Φανταστείτε μια εφαρμογή με κουπόνια που θα σας στέλνει μια συνταγή κάθε μέρα. Ήδη πολλοί Έλληνες εκδότες στο mobile χρησιμοποιούν προσωποποιημένο περιεχόμενο με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

4.
Τα mobile «πορτοφόλια» θα γίνουν καθημερινότητα. Αρχικά με μικρή διείσδυση, αλλά με power users που κατέχουν υψηλό διαθέσιμο εισόδημα. Είναι ενδιαφέρον ότι σε αυτή την κατεύθυνση πέρα από τις τράπεζες που είναι το προφανές, θα πρωτοστατήσουν και οι προμηθευτές, οι λιανέμποροι, καθώς και οι εταιρείες τεχνολογίας.

5.
Τέλος, τα brands θα είναι και πάλι οι πρωταγωνιστές, προετοιμαζόμενα για την επερχόμενη αλλαγή στην αγορά διαφήμισης, η οποία θα είναι κατεξοχήν στοχευμένη στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων καταναλωτή. Για τον λόγο αυτό, θα επενδύσουν σε CRM, το οποίο θα λειτουργήσει ως υποδομή για προγράμματα πιστότητας, omni-channel commerce λύσεων και διασύνδεσης με τρίτες πελατειακές βάσεις.