Για την ακρίβεια, έχουν αλλάξει τα πάντα. Η φωτογραφία της Angelina Jolie στο εξώφυλλο δεν είναι πια στατική. Ο φακός ζουμάρει στα μάτια της, φωτογραφίες από τη ζωή της εναλλάσσονται στην οθόνη μου μαζί με μουσική και ειδικά εφέ. Το ρεπορτάζ αγοράς για τα προϊόντα της άνοιξης δεν μου δείχνει απλώς τις φωτογραφίες των νέων προϊόντων, αλλά τώρα μπορώ να δω το άβαφο πρόσωπο του μοντέλου να μεταμορφώνεται σε μια πολύ θελκτική γυναίκα με την εφαρμογή τους. Στο θέμα για τη διατροφική αξία του μελιού, μια μελισσούλα ζουζουνίζει επάνω στην οθόνη μου. Και αν θέλω να αγοράσω τώρα τη νέα τσάντα που βλέπω στην καταχώριση, μπορώ με ένα απλό άγγιγμα της οθόνης να μπω απευθείας στο e-shop και να κάνω επί τόπου τις αγορές μου, χωρίς να χρειάζεται να βρω ελεύθερο χρόνο για να τρέχω στα μαγαζιά. Καλωσήλθατε στον κόσμο των ψηφιακών περιοδικών.

Αυξανόμενη διείσδυση της ταμπλέτας
Animations, special effects, embedded videos, multimedia content, audios, scrollable frames και μια σειρά ακόμα από εξειδικευμένες λέξεις έρχονται για να δημιουργήσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα – την ενεργή εμπλοκή του χρήστη με το περιεχόμενο που ο ίδιος επιλέγει να κατεβάσει και να έχει πάντα μαζί του στην ταμπλέτα του. Λέγοντας ταμπλέτα, σκέφτομαι βέβαια το i-Pad. Για μένα δεν είναι μόνο εργαλείο δουλειάς, είναι αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητάς μου και αρνούμαι να το αποχωριστώ. Η αγαπημένη ταμπλέτα της Αpple κατέχει την αναμφισβήτητη πρωτιά μεταξύ των αντίστοιχων συσκευών, που αναμένεται να φθάσουν στα χέρια περισσότερων από 900 εκατ. χρηστών ως το 2015. Στην ελληνική αγορά, το 2013 μόνο πουλήθηκαν 430.000 ταμπλέτες, σύμφωνα με έρευνα της Gfk.

Το προφίλ των χρηστών
Τι κάνουν οι χρήστες με την ταμπλέτα τους; Διαβάζουν νέα, περιοδικά και βιβλία, το 50% από αυτούς μάλιστα προτιμά την οθόνη από το έντυπο. Οι χρήστες i-Pad, ειδικότερα, περνούν πάνω από 30 ώρες ανά εβδομάδα συνδεδεμένοι online και είναι οι άνθρωποι που, γενικότερα, αναζητούν οτιδήποτε νέο είναι διαθέσιμο και ασκούν μεγάλη επιρροή. Κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό (80%) είναι decision makers, είναι κυρίως «young affluent professionals» που έχουν την οικονομική δυνατότητα να ξοδέψουν ή την ωριμότητα να βάζουν προτεραιότητες.

Διαφημιστικές δυνατότητες για τα brands
Το προφίλ αυτών των χρηστών, σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το ψηφιακό περιβάλλον, δημιουργούν πεδίο δόξης λαμπρό για τα brands. Σύμφωνα με έρευνα της Smart Media Sales (2010), το 63% των χρηστών βρίσκει τις διαφημίσεις σε ψηφιακά περιοδικά «χρήσιμες» και «ενδιαφέρουσες». Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, πάνω από 40% χρηστών i-Pads αναφέρουν ότι «απολαμβάνουν» τις διαφημίσεις στις συσκευές τους. Η Gartner (2013) μας πληροφορεί πως ένας τους πέντε χρήστες μοιράζεται το ψηφιακό περιεχόμενο που επιλέγει, αποδεικνύοντας έτσι το υψηλό engagement που δημιουργούν τα μέσα αυτά, ενώ το 62% των χρηστών περνούν στο επόμενο βήμα αφού δουν μια διαφήμιση.

Ποιο θα είναι αυτό, εξαρτάται από το διαφημιζόμενο. Στο περιβάλλον του ψηφιακού περιοδικού, όλα είναι δυνατά – και όλα είναι μετρήσιμα. Σύνδεση με το e-shop, το website, τα social media. Προβολή videos, δημιουργία animations ή ειδικών εφέ ώστε η εμπειρία και η επαφή με το brand να είναι μοναδική. Εισαγωγή και ένταξη call metric links, δηλαδή συνδέσμων που αφορούν αποκλειστικά στη συγκεκριμένη σελίδα και επιτρέπουν να έχει κανείς ακριβή και μετρήσιμα αποτελέσματα σε real time για την αποτελεσματικότητα της παρουσίασης. Έτσι, για να ξέρουν οι διαφημιζόμενοι ακριβώς για τι πράγμα πληρώνουν.

Και πληρώνουν. Το βρετανικό ΙΑΒ ανακοίνωσε πως το διαφημιστικό κονδύλι που διοχετεύεται στα ψηφιακά περιοδικά προβλέπεται να αυξηθεί φέτος κατά 8,5%. Αντίστοιχα υψηλά νούμερα επενδύονται και σε πολλές άλλες χώρες του εξωτερικού. Στην Ελλάδα, τα ψηφιακά περιοδικά είναι τάση, μένει να διαπιστωθεί από την ανταπόκριση της αγοράς, αν θα εξελιχθούν σε δυναμική επιλογή.