Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, η online διαφημιστική απορρόφηση ανήλθε το 2010 στα 17,7 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 15,4%. Μάλιστα, ήδη, σε αρκετές αγορές όπως αυτές της Μ. Βρετανίας και της Δανίας, η απορρόφηση πλησιάζει πια σε μερίδιο το 30% της συνολικής πίτας. Και η Ελλάδα επιβεβαιώνει αυτήν την τάση, μιας και όπως επισημαίνει το IAB Hellas, «συγκλίνει σε ρυθμούς ανάπτυξης με τις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες του δικτύου ΙΑΒ».

Εκτιμάται ότι τα έσοδα των sites κοινωνικής δικτύωσης θα ανέλθουν το 2013 στα 10 δισ. δολάρια. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι, όλο και συχνότερα, η ψηφιακή επικοινωνία θα διαδραματίζει πια σημαντικό ρόλο στο marketing mix. Κάτι λογικό, αφού η ενασχόληση των brands με τα Social Media και τις νέες τεχνολογίες μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη.

Από την άλλη, ο ρόλος των marketers έχει γίνει ομολογουμένως πιο σύνθετος. Κάποτε, όπως εξηγεί ο Simon Clift, πρώην Global Marketing Manager της Unilever, «όλοι γνώριζαν ποια ήταν η απάντηση. “Ας σκεφτούμε μία ιδέα και ας κάνουμε ένα τηλεοπτικό σποτ 30 δευτερολέπτων”. Πλέον, αυτό δεν αρκεί». Απαιτείται ενιαία integrated στρατηγική και το πρόβλημα είναι ότι τα διαθέσιμα Μέσα είναι τόσα πολλά… Το ίδιο και τα ερωτήματα που απασχολούν το μέσο marketer:

«Ποια είναι άραγε η ενδεδειγμένη τακτική στα Social Media; Τι ακριβώς πρέπει να κάνω; Πόσο χρόνο να αφιερώσω; Μήπως να αναθέσω σε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη την παρουσία μας εκεί;».

Οι απαντήσεις δεν είναι πάντοτε εύκολες και αυτό αποθαρρύνει, προβληματίζει, κάνει πολλούς marketers να φοβούνται τα «κύματα» του Διαδικτύου. Σύμφωνα, όμως, με τον 79χρονο Bill Marriott, «δεν θα έπρεπε». Όπως εξηγεί η Charlene Li, αυθεντία στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών από τα brands, «ο Marriott δεν καταλαβαίνει τις νέες τεχνολογίες. Αντιλαμβάνεται, όμως, ότι τα νέα Μέσα είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να επικοινωνείς με τους καταναλωτές και να αναπτύσσεις μαζί τους σχέσεις ειλικρινείς και ουσιαστικές». Γι’ αυτό και είναι ενεργός blogger από το 2007.

Η ανάγκη για «ανοιχτό» Μάρκετινγκ είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Και η πλέον κατάλληλη για να μιλήσει γι’ αυτό είναι η Charlene Li, η οποία θα ηγηθεί του εκλεκτού ρόστερ ομιλητών του 9th Marketing Directors Forum. Μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη επιρροή στο τεχνολογικό επιχειρείν, η 44χρονη απόφοιτος του Harvard θα αποκαλύψει στο ελληνικό κοινό τις τεχνικές και στρατηγικές που απαιτούνται «για να δημιουργήσετε brands ειλικρινή, χρήσιμα και αγαπημένα που κάθε χρήστης θα θέλει να συναναστρέφεται μαζί τους».

Το εφετινό Marketing Directors Forum θα πραγματοποιηθεί στις 20 Οκτωβρίου, στο ξενοδοχείο Grande Bretagne και ήδη έχουν σπεύσει να δηλώσουν συμμετοχή κορυφαίοι marketers της ελληνικής αγοράς.