Η χρονιά που πέρασε ήταν από τις πιο δύσκολες που έχουμε ζήσει, τουλάχιστον εμείς, η γενιά των τριαντάρηδων, σαραντάρηδων, άντε και πενηντάρηδων. Γιατί, αν μπει κανείς στον κόπο να ρωτήσει μεγαλύτερους, θα διαπιστώσει ότι εκείνοι έχουν βιώσει και επιβιώσει από πολύ πιο δύσκολα στη ζωή τους και ναι μεν καταλαβαίνουν τον πανικό μας, αλλά μειδιούν συγκαταβατικά όταν μας βλέπουν να τρελαινόμαστε. Έστω.

Προσωπικά, εύχομαι να μην τρελαθούμε τη χρονιά που έρχεται. Να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας και να προσπαθήσουμε να αντλήσουμε οποιοδήποτε μάθημα έχει να μας αφήσει παρακαταθήκη το 2011. Στην αγορά της επικοινωνίας που τόσο μας ενδιαφέρει, εύχομαι να δούμε θεμελιακές αλλαγές, που θα εξυγιάνουν τοn χώρο και θα δώσουν την ευκαιρία της επιβίωσης. Εύχομαι τα όσα έχουν ειπωθεί δυο χρόνια τώρα, για την άμεση ανάγκη εξορθολογισμού, την αλλαγή νοοτροπιών, την εξάλειψη πρακτικών που στρέβλωσαν την αγορά, φέτος να γίνουν πράξη. Εύχομαι οι αξιόλογες προσπάθειες να αναγνωριστούν, οι «κακοί» να απομονωθούν και η πρωτοποριακή σκέψη να θριαμβεύσει. Εύχομαι, σε θεσμικό επίπεδο, ο κλάδος να κερδίσει τις μάχες που έχει μπροστά του και να επιδείξει σύμπνοια μπροστά στον κοινό σκοπό. Εύχομαι τέλος, ο χώρος της επικοινωνίας να γίνει φωτεινό παράδειγμα για όλους τους κλάδους της αγοράς. Όχι, αυτή η ευχή δεν είναι τόσο ουτοπική όσο η εξαφάνιση του ΔΝΤ. Πιστεύω ακράδαντα ότι οι επαγγελματίες της επικοινωνίας έχουν μεν πολύ δύσκολο δρόμο μπροστά τους, αλλά σίγουρα έχουν και το «τσαγανό» για να αντεπεξέλθουν.

Και για να μην λέτε ότι σας έπρηξα με τα «βαρύγδουπα» πρώτες μέρες του χρόνου, ιδού μία είδηση που… σφύζει αισιοδοξίας: Τέσσερις εβδομηντάρηδες βετεράνοι της αμερικάνικης διαφημιστικής σκηνής, αποφάσισαν να ξαναγυρίσουν στην ενεργό δράση δημιουργώντας μια καινούργια διαφημιστική εταιρεία. Η… Senior Creative People -όπως πολύ σοφά ονόμασαν την εταιρεία τους-, σκοπό έχει να προσφέρει insights και εξειδίκευση για ένα κοινό αρκετά παραμελημένο σήμερα από marketers και διαφημιστές: Τους ηλικιωμένους φυσικά. Οι τέσσερις εμπνευστές του εγχειρήματος προέρχονται όλοι από τις «χρυσές» εποχές της DDB του Bill Bernbach, έχουν δουλέψει για μερικά από τα σημαντικότερα έργα της διαφημιστικής ιστορίας και με αφοπλιστική ειλικρίνεια δηλώνουν, επιστρέφοντας στη Madison Avenue: «Ελπίζουμε να επηρεάσουμε την εξέλιξη, να βγάλουμε κάποια χρήματα και επίσης, να διασκεδάσουμε λιγάκι…». Καλή μας χρονιά.