Αλλαγή προτεραιοτήτων δείχνει έρευνα της ManpowerGroup

Στόχος ήταν να μελετηθεί τι επιθυμούν οι Millennials σήμερα και στο μέλλον, όσον αφορά στο μεταβαλλόμενο πλαίσιο εργασίας. Σύμφωνα με τα βασικά συμπεράσματα, η στόχευση σε διευθυντικές θέσεις βρίσκεται διεθνώς χαμηλά στις προτεραιότητες των Millennials, καθώς μόνον 1 στους 5 τοποθετεί ως σημαντικό στόχο για την καριέρα την ανάληψη Διευθυντικής θέσης.

Επίσης, οι Millennials ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη των προσωπικών τους δεξιοτήτων και φαίνεται να εκτιμούν  περισσότερο τις τεχνικές, διαπροσωπικές και τεχνολογικές δεξιότητες, έναντι των διευθυντικών δεξιοτήτων. Στην Ελλάδα, με ποσοστό 75% – υψηλότερο σε σχέση με το παγκόσμιο – , οι Millennials επικεντρώνονται στην ανάπτυξη των προσωπικών δεξιοτήτων, ενώ μόνο το 25% εστιάζει στην βελτίωση των ηγετικών. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα, πρωταρχικός επαγγελματικός στόχος για τους Millennials δείχνει να είναι η Θετική Συνεισφορά (26%) και έπονται οι Υψηλές Απολαβές (23%).

Ακολουθεί, με το ίδιο ποσοστό όπως και στην παγκόσμια κατάταξη, η Συνεργασία με σημαντικά άτομα στον εργασιακό βίο (19%). Επίσης, οι Millennials φαίνεται να αποδέχονται την ομάδα ηγεσίας τους αλλά δεν είναι ικανοποιημένοι με αυτή. Τα 2/3 των Millennials δηλώνει ότι αναγνωρίζει θετικά τον τρόπο που διοικείται από την ομάδα ηγεσίας του, ωστόσο, οι περισσότεροι Millennials βαθμολογούν πιο θετικά το δικό τους τρόπο διαχείρισης σε σχέση με των διευθυντών τους. Οι ίδιες προτεραιότητες ισχύουν και για τους Έλληνες Millenials με ελαφρώς πιο αυξημένα ποσοστά.

Σύμφωνα με την Φανή Κλειδά, Διευθύνουσα Σύμβουλο της ManpowerGroup «Οι Millennials βάζουν τίτλο τέλους στην επαγγελματική προσδοκία του να “γίνω αφεντικό”. Η θετική συνεισφορά στην κοινωνία αποτελεί την κυρίαρχη προσδοκία καριέρας. Το 2020 θα αποτελούν το 1/3 του ενεργού εργασιακού πληθυσμού αποτελώντας μια νέα γενιά ηγετών. Οι Millennials θα ασκούν συνεργατική ηγεσία μέσω ενεργής ακοής και εκπλήρωσης των εταιρικών στόχων μέσω της εμψύχωσης των εργαζομένων. Τακτικές όπως αυτή του “αποφασίζω και επιβάλλω” δεν έχουν απήχηση στους Millennials. Σημαντική απήχηση έχει η δόμηση πλάνων ανάπτυξης διοικητικών δεξιοτήτων στη “γλώσσα” που μιλούν οι ίδιοι.

Η “γλώσσα” τους αφορά στη δια βίου μάθηση, στην ανατροφοδότηση και στη σαφή σύνδεση του εταιρικού στόχου με το προσωπικό και κοινωνικό όφελος. Έτσι, η πρόκληση των σημερινών Managers για να ενεργοποιήσουν την επιθυμία των Millennials να εξελιχθούν σε διοικητικούς ρόλους, εντοπίζεται στο να εξοικειωθούν και να μιλάνε τη γλώσσα τους». Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το διάστημα Φεβρουάριος – Απρίλιος 2016. Ως Millennials ορίζονται τα άτομα που γεννήθηκαν από το 1982 έως και το 1996.