Πρόκειται για ένα μάλλον λογικό αποτέλεσμα, δεδομένης της ευαισθησίας που έχουν δείξει τα τελευταία χρόνια οι έλληνες καταναλωτές στη στήριξη των ελληνικών προϊόντων. Άλλωστε δεκάδες έρευνες έχουν δείξει ότι οι τελευταίοι προτιμούν πλέον τα ελληνικά προϊόντα από τα ξένα. Ωστόσο αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος και λέει την «μισή αλήθεια». Η άλλη «μισή αλήθεια» είναι ότι η προτίμηση αυτή στα ελληνικά προϊόντα δεν αποτυπώνεται και στις πωλήσεις τους, τουλάχιστον όχι στο βαθμό που θα περίμενε κανείς λαμβάνοντας υπόψη του τις σχετικές έρευνες. Τι συμβαίνει λοιπόν; Πολύ απλά, όταν ο έλληνας καταναλωτής πλησιάζει στο ράφι, ενώ συναισθηματικά θέλει να αγοράσει το ελληνικό προϊόν, στην πράξη επιλέγει το ξένο, που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι φθηνότερο. Πρόκειται για μια θλιβερή διαπίστωση, η οποία «ξεθωριάζει» την επικρατούσα εικόνα του Έλληνα που στηρίζει τα ελληνικά προϊόντα. Η διαπίστωση αυτή αναλύθηκε διεξοδικά από τον Dr. Γεράσιμο Τζαμαρέλο, Chairman & Chief Executive Officer του Κέντρου Επιχειρηματικότητας Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΚΕΑΚ),  μέσα από την έρευνα «Consumer Behavior», την οποία παρουσίασε στο 2ο FMCG Insider by Nutrinsider, που διεξήχθη στο Innovathens. Στην ημερίδα – αναλυτικό ρεπορτάζ για την οποία μπορείτε να διαβάσετε στο παρόν τεύχος – παρουσιάστηκαν πολλές ακόμα επικρατούσες αντιλήψεις για την αγορά ελληνικών τροφίμων και ποτών, οι περισσότερες εκ των οποίων τελικά αποδείχθηκε ότι δεν ευσταθούν. Και αποδείχθηκε μέσα από επιστημονικές έρευνες που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της ημερίδας, από κορυφαίους πανεπιστημιακούς ερευνητές και ανώτατα στελέχη του marketing και της Επικοινωνίας. Είναι θλιβερό και απογοητευτικό μαζί να βλέπεις ότι η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική από ότι φανταζόσουν και ακόμα χειρότερο να διαπιστώνεις ότι η λανθασμένη αυτή αντίληψη οδήγησε σε λανθασμένες κινήσεις και εν τέλει, σε λανθασμένα αποτελέσματα…