Στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Δημιουργικότητας «Cannes Lions», η P&G διοργάνωσε μια συζήτηση για την ανισότητα των φύλων στον κλάδο της διαφήμισης, με στόχο όχι μόνο να αναδείξει το ζήτημα, αλλά και να ενθαρρύνει και άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν το παράδειγμά της, ώστε να εξαλειφθεί το συγκεκριμένο φαινόμενο.

Tο πάνελ των ομιλητών συντόνιζε ο Marc Pritchard, Chief Brand Officer της P&G με καλεσμένους διακεκριμένα στελέχη του χώρου που εκπροσωπούν μεγάλες εταιρείες, όπως  το Facebook, την Badger & Winters και την Tina Brown Live Media.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
Ο Marc Pritchard, Chief Brand Officer της P&G, ξεκίνησε σχολιάζοντας το γεγονός ότι το συγκεκριμένο θέμα έχει συζητηθεί στο παρελθόν, δεν έχει υπάρξει όμως σημαντική παρέμβαση για την εξάλειψή του. Παρουσίασε, λοιπόν, την P&G ως ένα θετικό παράδειγμα που αποδεικνύει εμπράκτως πως η δημιουργία διαφημίσεων με σωστά μηνύματα μπορούν να φέρουν την αλλαγή. Αναφερόμενος στην καμπάνια της P&G, Dads #Share The Load, που κέρδισε το βραβείο Glass Lions στο περσινό φεστιβάλ Cannes Lions, εξήγησε: «Παρουσιάζουμε τη συμμετοχή του μπαμπά στις δουλειές του σπιτιού, όπως το πλύσιμο των ρούχων, σαν κάτι φυσιολογικό, γιατί έχουμε δει ότι όταν ένα ζήτημα εμφανίζεται σαν κάτι συνηθισμένο, μόνο τότε μπορεί να αλλάξει και η στάση των ανθρώπων».

ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ (ΑΝ)ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ

Σύμφωνα με τον Marc Pritchard, ολοένα και περισσότερα brands χρησιμοποιούν τις «φωνές» τους και τη δύναμή τους για να προωθήσουν τη σωστή στάση σε αυτό το πολύ σημαντικό θέμα. Αυτές οι δημιουργικές φωνές αποτελούν και την κινητήριο δύναμη για την εξέλιξη του κλάδου, καθώς προάγουν το κοινό καλό, ενώ ταυτόχρονα τονώνουν και τις πωλήσεις των προϊόντων. Ωστόσο, αποκάλυψε ότι το 28% των τηλεοπτικών διαφημίσεων προβάλουν μια στερεοτυπική και συχνά διαστρεβλωμένη εικόνα της γυναίκας, ενώ στον διαφημιστικό κλάδο το ποσοστό των γυναικών κειμενογράφων αντιστοιχεί σε μόλις 27%.

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ:
Κλείνοντας τη συζήτηση, τα μέλη του πάνελ συμφώνησαν πως ακόμα δεν έχουν γίνει αρκετές έμπρακτες κινήσεις για την καταπολέμηση του φαινομένου, και πως όλοι στον κλάδο της διαφήμισης έχουν χρέος να παρουσιάζουν τα δύο φύλα με πιο υπεύθυνο τρόπο. Παράλληλα, τόνισαν τα θετικά αποτελέσματα που έχουν οι εταιρείες που προωθούν την ισότητα των δύο φύλων κερδίζοντας την προτίμηση των καταναλωτών. Αναφερόμενος στην πετυχημένη καμπάνια «Like A Girl» της P&G, ο Pritchard εξηγεί πως «πριν τέσσερα χρόνια, η δημιουργική ομάδα της Always είπε πως ήθελε να αλλάξει τον κόσμο, αλλά και την αγορά της γυναικείας υγιεινής.

Έτσι, δημιούργησαν την καμπάνια #Like A Girl, που μετράει σήμερα πάνω από 550 εκατομμύρια views. Όταν προβλήθηκε κατά τη διάρκεια του Super Bowl, οι πωλήσεις βελτιώθηκαν, αλλά κυρίως άρχισε να αλλάζει η στάση του κόσμου. Για εμάς αυτή δεν είναι μια απλή καμπάνια, αλλά ένα κίνημα στο οποίο πρέπει να εστιάσουμε». O M. Pritchard και όλοι οι συμμετέχοντες κάλεσαν τους νέους διαφημιστές να δουλέψουν ενωμένοι προς αυτήν την κατεύθυνση, ώστε να βοηθήσουν στην εξάλειψη ενός φαινομένου που εμποδίζει την εξέλιξη του κλάδου, και όχι μόνο.