Αυτή όμως είναι μια μηδενιστική άποψη και η ζωή -ευτυχώς ή δυστυχώς- πάντα εξελίσσεται και δεν σταματά. Αυτήν την περίοδο βλέπουμε αρκετά αρνητικά, όπως καθιερωμένες διαφημιστικές εταιρείες να κλείνουν, ιστορικές εφημερίδες να οδηγούνται σε πτώχευση, τηλεοπτικά κανάλια να βρίσκονται με δεκάδες ακάλυπτες επιταγές διαφημιστικών εταιρειών και τόσα ακόμα. Το κακό είναι ότι η κατάσταση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και ίσως επιδεινωθεί. Το καλό είναι όμως ότι η επόμενη ημέρα έχει ήδη αρχίσει να ξημερώνει.

Και τι φέρνει αυτή; Καινούργιες διαφημιστικές εταιρείες, με μικρότερες δομές, στελεχωμένες με νέους ανθρώπους γεμάτους όρεξη και πάθος για τη Διαφήμιση. Νέες μορφές επικοινωνίας να αναδύονται μέσα από την αξιοποίηση των digital εφαρμογών και του Διαδικτύου. Διαφημιζόμενους που σταθεροποιούν τα κονδύλια τους και τα διοχετεύουν πλέον περισσότερο στρατηγικά.

Καταναλωτές που αγοράζουν πλέον αυτό που έχουν πραγματικά ανάγκη και όχι ό,τι απλά «τους γυάλισε στο μάτι». Το Δημόσιο να έχει αποσυρθεί από τη διαφημιστική αγορά, επιτρέποντας έτσι να αναδυθούν υγιείς στρατηγικές που θα επιτρέψουν να ζήσουν εταιρείες που έχουν πραγματικά κάτι ουσιαστικό να προσφέρουν και όχι όσες ζούσαν από αυτό.

Σύμφωνοι, αυτά είναι σταγόνα στον ωκεανό. Είναι όμως «κάτι». Μια «αρχή». Μια βάση και μια ελπίδα ότι το επιχειρείν της «μετά κρίση εποχής» θα είναι υγιές, χωρίς κρατικούς παρεμβατισμούς, χωρίς συμφωνίες κάτω από το τραπέζι, τουλάχιστον στον βαθμό που γίνονταν μέχρι πρότινος. Αυτά ακριβώς τα στοιχεία οφείλουμε λοιπόν να τα εντοπίσουμε και να τα αναδείξουμε.

Και να μην μένουμε μόνο στην στείρα καταστροφολογία, η oποία ανακυκλώνει τη μιζέρια. Θα τολμήσω μια πρόβλεψη: η εικόνα θα σταθεροποιηθεί το πρώτο 6μηνο του 2012, θα πιάσουμε τον πάτο κι από εκεί θα ξεκινήσει η ανάκαμψη. Αργή, βασανιστική, επίπονη και αφού θα έχουν καταπατηθεί θεμελιώδη δικαιώματα και κατακτήσεις των εργαζομένων. Θα ξεκινήσει όμως. Δεδομένου ότι η αγορά διψάει για μια θετική είδηση, το παραμικρό ψήγμα αυτής, θα τροφοδοτήσει κινήσεις μεγάλης δυναμικής, που σήμερα θεωρούνται αδιανόητες.

Αυτό το μήνυμα αισιοδοξίας προσπάθησαν να δώσουν και οι συμμετέχοντες στο νέο θεσμό των e-volution awards 2012, ο οποίος επιβραβεύει τις πιο καινοτόμες πρακτικές στο σύγχρονο επιχειρείν. Ο θεσμός κοσμεί το εξώφυλλο του τεύχους, μαζί με ένα πλούσιο ρεπορτάζ για την τελετή απονομής του. Στο ίδιο τεύχος φιλοξενούμε ένα εξαιρετικό αφιέρωμα στα tools για τα digital PR. Οκτώ υψηλόβαθμα στελέχη Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, αποτυπώνουν τις τάσεις που αναδεικνύονται στο segment αυτό, μέσα από ένα πλούσιο 5σέλιδο.