Όπως ανακοίνωσε το Institute of Practitioners in Advertising (IPA), στο πλαίσιο των εξελίξεων γύρω από το Brexit
Την ανάγκη δημιουργίας ενός δημόσια προσβάσιμου online μητρώου καταγραφής της δαπάνης για πολιτικές διαφημίσεις ανακοίνωσε το Institute of Practitioners in Advertising (IPA), στον απόηχο του Brexit.

Μετά τις κατηγορίες για παράνομες πρακτικές από την καμπάνια υπέρ της εξόδου, τόσο αναφορικά με τη χρηματοδότηση, όσο και σχετικά με τη χρήση των δεδομένων των καταναλωτών, αλλά και εν μέσω ισχυρισμών ότι ξένες πολιτικές δυνάμεις αγόραζαν «ανώνυμες» πολιτικές διαφημίσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, ο φορέας προχώρηση σε «επείγουσα έκκληση» για ένα ουδέτερο μητρώο των πολιτικών διαφημίσεων στο διαδίκτυο.

Υποστήριξε ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν το εν λόγω αρχείο, υπό την εποπτεία του Joint Industry Committee for Web Standards (Jicwebs). Οι Google, Facebook και Twitter, μεταξύ άλλων, θα είναι υπεύθυνες για την επικαιροποίηση της λίστας, έτσι ώστε οι αρχές να μπορούν να ελέγχουν τις προεκλογικές υποσχέσεις. Μετά τη διαμόρφωσή του, το ανεξάρτητο βρετανικό ίδρυμα Full Fact θα έχει τη δυνατότητα να επαληθεύει τους ισχυρισμούς που εκφράζονται στα διαφημιστικά, αλλά και να ελέγχει τη στόχευση και τη δαπάνη.

Οι πλατφόρμες θα πρέπει να χρεώνονται ένα flat fee για κάθε πολιτική διαφήμιση που λαμβάνουν, σύμφωνα με την IPA, «ανεξαρτήτως κλίμακας χρήσης». Η Google ξεκίνησε να δημοσιοποιεί εκθέσεις διαφάνειας στις εκλογές των ΗΠΑ το 2018 και δήλωσε ότι θα μπορούσε να το κάνει σε ενδεχόμενο δεύτερο ευρωπαϊκό δημοψήφισμα, ισχυριζόμενη ότι υπάρχουν δυσκολίες στην καταγραφή της πολιτικής δαπάνης κατά τη διάρκεια του έτους. Από την πλευρά της, η Facebook διαθέτει πλέον αρχειοθέτηση των πολιτικών διαφημίσεων στη Μ. Βρετανία, κάτι που δεν ισχύει για το Twitter.
(Πηγή: TheDrum)